Jag har under 8 månader gått på en salong och behandlat hårväxt på halsen/hakan. Nästan allt hår är kvar trots 8 behandlingar med Laser/IPL. Idag läste jag att håret ska rakas bort innan behandlingen vilket aldrig gjorts när jag behandlats. Jag har alltså haft flera dagars/milimeter hårväxt under laser/IPL-behandlingen. Jag läste att laser/ipl inte kommer åt hårsäckarna ordentligt om det är hår "i vägen". Stämmer detta? Har alla behandlingar, pengarna och tiden varit helt utan nytta?
klart du måste raka bort hår som står i vägen
strålningen är till för huden
klart du måste raka bort hår som står i vägen
strålningen är till för huden
Jag tog för givet att hon kan sin sak och gör rätt. Har jag rätt att kräva att hon ska göra om behandlingarna ordentligt gratis?! Det handlar ju ändå om 8 behandlingar och hon ska hu veta hur man gör! Hon har säkert skitit i det. Ev för att tjäna mer pengar
Jag tog för givet att hon kan sin sak och gör rätt. Har jag rätt att kräva att hon ska göra om behandlingarna ordentligt gratis?! Det handlar ju ändå om 8 behandlingar och hon ska hu veta hur man gör! Hon har säkert skitit i det. Ev för att tjäna mer pengar
Man ska ha lite hår men inte för mycket.
Du ska nog prata med en jurist för att vara på den säkra sidan.
Jag har under 8 månader gått på en salong och behandlat hårväxt på halsen/hakan. Nästan allt hår är kvar trots 8 behandlingar med Laser/IPL. Idag läste jag att håret ska rakas bort innan behandlingen vilket aldrig gjorts när jag behandlats. Jag har alltså haft flera dagars/milimeter hårväxt under laser/IPL-behandlingen. Jag läste att laser/ipl inte kommer åt hårsäckarna ordentligt om det är hår "i vägen". Stämmer detta? Har alla behandlingar, pengarna och tiden varit helt utan nytta?
Behandlingarna måste göras rätt från början för bra resultat. Är lasern svag förstörs inte hårsäckarna fullt ut utan fortsätter producera tunnare hårstrån vilket gör det mycket svårare för lasern att träffa hårsäckarna igen, kanske tom omöjligt.
Det är helt individuellt. Vissa upp till en månad, andra ca en vecka. Beror helt på ens gener. Men skulle väl gissa på runt 2 veckor, visserligen vet jag inte vilket område du pratar om heller.
Rakade huvudet idag med rakhyvel men var lite för snabb så jag fick ett litet skärsår, vilket inte ser så snyggt ut. Kan man använda något smink eller liknande för att dölja såret? Vill inte tvingas gå runt med keps eller mössa en vecka på jobbet...
Rakade huvudet idag med rakhyvel men var lite för snabb så jag fick ett litet skärsår, vilket inte ser så snyggt ut. Kan man använda något smink eller liknande för att dölja såret? Vill inte tvingas gå runt med keps eller mössa en vecka på jobbet...
Det är tatuering som gäller om det ska bli bra, dem är duktiga på att täcka över så att säga.
Kvinna med erfarenhet inom hårborttagningstrenden här.
Har själv använt veet hårborttagningsgräm med medföljande spatel. Då låter man krämen ligga på i ca. 5 min. sen skrapar man FÖRSIKTIGT av med spateln. Vanligt nybörjarfel är att man tar i för hårt och då vill inte håret lossa av någon anledning. Räkna med att få göra om yttligare en eller två gånger. Deodorant funkar perfa för att undvika irriterade hårsäckar. Bara att rulla på lite på området som nu mera är utan behåring. Lite som en after-shave (y)
Vill köpa rakhyvel + lödder för att ta bort allt skägg(den lilla mustachen) och undrar bara vart jag kan köpa något billigt och effektivt Efterbliven fråga men men
EDIT: Finns det något bra ställe att köpa det på i Nordstan? Haha är helt lost...
Senast redigerad av begsjp 2014-05-05 kl. 00:05.
Jag är illa tvungen att vaxa bort håret vid ena knät då jag behöver använda tejp pga skada. Borde jag vaxa hela benet eller kommer de inte se så fult ut med endast en del av benet hårlöst?