2014-02-24, 10:40
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
http://www.radioochtv.se/CaseDecisions/211894.pdf

Haha, i länken ser man hur förmodligen några bittra tomtar från Avpixlat eller kanske Integration & Invandring har försökt stoppa Trolljägarna. Som tur är, kommer TV3 undan. 1-0 till det goda i samhället! Ett pinsamt misslyckande för flashbackrasisterna.

Ja det är klart att TV3 kommer undan då de inte lyder under granskningsnämnden...förstår folk verkligen inte att TV3 sänds från England och att de därför lyder under DERAS regler...?
Citera
2014-02-24, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja det är klart att TV3 kommer undan då de inte lyder under granskningsnämnden...förstår folk verkligen inte att TV3 sänds från England och att de därför lyder under DERAS regler...?

Antirasisterna (antivita) har sällan koll.
Citera
2014-02-26, 20:46
Medlem
Program på tv3 verkar aldrig bli anmälda. Robban som körde Insider i så många år med tagningar med dolda kameror. Men när tv4 visar fuskbyggarna så blir det rubriker av anmälningar. tv3 har ju visat ett liknande program, varför blir inte dom anmälda?

Det verkar vara en fördel att vara ett utomlandsreggat tv-bolag för då orkar inte folk att anmäla.
Citera
2014-02-27, 08:27
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Program på tv3 verkar aldrig bli anmälda. Robban som körde Insider i så många år med tagningar med dolda kameror. Men när tv4 visar fuskbyggarna så blir det rubriker av anmälningar. tv3 har ju visat ett liknande program, varför blir inte dom anmälda?

Det verkar vara en fördel att vara ett utomlandsreggat tv-bolag för då orkar inte folk att anmäla.
Nej men visst! Det är ju för att folk har insett att det är meningslöst. TV3 lyder ju inte under svenska lagar

Redan sossarna på sin tid ville ju stoppa TV3 men det gick ju inte

lite mer info om det sistnämnda här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kabeln%C3%A4mnden
Senast redigerad av Torsus 2014-02-27 kl. 08:33.
Citera
2014-03-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej men visst! Det är ju för att folk har insett att det är meningslöst. TV3 lyder ju inte under svenska lagar

Redan sossarna på sin tid ville ju stoppa TV3 men det gick ju inte

lite mer info om det sistnämnda här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kabeln%C3%A4mnden

Men varför är det bara rubriker att tv4 blivit anmäld som syns i media men inte Viasat och kanal5 som kan göra vad som helst?
Citera
2014-03-19, 20:47
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Det börjar sändas 21.00 nu den 1 april. Passande datum kan jag tycka.
Senast redigerad av Benny.Monsterkuk 2014-03-19 kl. 20:50.
Citera
2014-03-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny.Monsterkuk
Det börjar sändas 21.00 nu den 1 april. Passande datum kan jag tycka.

Nån som vet var de varit? En polare såg Aschberg med tv-team i Kungsbacka i höstas. Kan det ha nåt med programmet att göra?
Citera
2014-03-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meowgrrr
Nån som vet var de varit? En polare såg Aschberg med tv-team i Kungsbacka i höstas. Kan det ha nåt med programmet att göra?
Ja, om det inte har med Stalkers att göra för han (Ascheberg) tar väl hand om alla Aros projekt nu när han (Aro) har lämnat TV3 för TV4.

För övrigt så stör jag mig riktigt mycket på programmets titel. Robban verkar inte riktigt veta vad definitionen är av ett 'troll'. Det handlar egentligen inte så mycket om att hota folk, utan snarare att provocera fram en åsikt eller stämning från den eller de man trollar. Lettersfromanasshole är ett jävligt bra exempel på vad ett troll är, även fast mycket påstås vara fejk, så är det ett bra exempel.

Jag vet att jag trollade väldigt mycket på Flashback förut under ett annat namn som jag inte använder längre och det var aldrig ämnen som "jag vill knulla mitt spädbarn, borde jag söka hjälp?", som är ett uppenbart ämne att trolla om. Utan man målar upp ett scenario där man kan få 50/50 av publiken med sig och emot sig och sen får man inta en slags roll där man antingen försvarar sig själv och sin åsikt, eller så gör man någonting roligt av det hela som senare blir en klassiker.

Citera
2014-03-19, 23:16
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
.., en klassiker.

Visst är det som du säger, troll hatar väl sällan på andra. Det finns dom som drar upp provocerande påhopp för att skaka till men oftast handlar det om kontroversiella ämnen snarare än personangrepp.
Dom faktiska näthatarna brukar vara genuina om än överdrivna i deras åsikter (som 10% håller med jämfört med den gyllene 50%50 trollration.

Ett roligt troll uppmanar till en konstruktiv debatt om ett ämne, en h8r kanaliserar mest bara sin dåliga stämning och då illa om specifika människor.
Citera
2014-03-20, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi

Visst är det som du säger, troll hatar väl sällan på andra. Det finns dom som drar upp provocerande påhopp för att skaka till men oftast handlar det om kontroversiella ämnen snarare än personangrepp.
Dom faktiska näthatarna brukar vara genuina om än överdrivna i deras åsikter (som 10% håller med jämfört med den gyllene 50%50 trollration.

Ett roligt troll uppmanar till en konstruktiv debatt om ett ämne, en h8r kanaliserar mest bara sin dåliga stämning och då illa om specifika människor.
Ja, jag tycker att stalkers behandlar mer det ämne som de tar upp här. Men det är bara min personliga åsikt.
Citera
2014-03-20, 13:04
Bannlyst
Vilken kanal? Tv3?
Citera
2014-03-20, 17:49
Medlem
deathofyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dskrivaren
Vilken kanal? Tv3?
JAAAAAA