2014-03-20, 05:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Var det inte första uppdraget för denna hund? Han blev väl kvalitetssäkrad i april 2013.

Och stämmer det inte enligt dig att fosfor kan få en likhund att markera fel?
Eller vad menar du?

Nej inte direkt utan det krävs lite mer underlag än en gammal resningsansökan från TQ fallet.

Uno
Citat:
Hunden har aldrig felmarkerat när det varit skarpt läge, inte heller på träning.

Citat:
Det är således till att börja med utrett att Vatchareeya Bangsuans döda kropp transporterats i bilen och dess bagageutrymme. Kristoffer Johansson träffade Vatchareeya Bangsuan under eftermiddagen och kvällen den 4 maj 2013.

Hunden Uno har aldrig markerat fel och är en renodlad kadvaderhund. Så nej Uno lär inte ha markerat fel och domstolen ser det som tex jag att hon legat i KJs bagage.
Inte ens det enkla har gått fram. Det är trist mycket trist.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-20 kl. 05:28.
Citera
2014-03-20, 05:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har aldrig påstått att "Uno" markerat fel, utan Uno har markerat för blod som kom från en avliden person som var VB i det här fallet.
Det är helt uteslutet att HR skulle anamma att det funnits ett lik i bagageutrymmet är endast ett önsketänkande för de som önskar se KJ som skyldig.

'
Helt ointressant för det räcker med Uno för att domstolen anser att han kört en död VB i sin bagage.,
Så det är vad som gäller från senaste instans, och HR kommer gå på samma linje givetvis,.
Du skrev att ingen VB körts i bilen så vad du säger är ganska så svårt att ta till sig för det mesta är felaktigt och i ett perspektiv låååångt ifrån verkligheten.

I några inlägg högre upp redogör jag från ett fall där det låg en stor pöl i sängen med blod. Ingen likhund markerade detta blodet, så är det.

"Hunden har aldrig felmarkerat" - Piteå - NSD.se
www.nsd.se/nyheter/?articleid=7996210
7 nov 2013 - Därefter vittnade hundföraren Ulf Lundström, vars kriminalsökhund Uno markerade liklukt i bagageutrymmet på 22-åringens bil. Uno hade två ..
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-20 kl. 05:30.
Citera
2014-03-20, 06:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hunden Uno har aldrig markerat fel och är en renodlad kadvaderhund. Så nej Uno lär inte ha markerat fel och domstolen ser det som tex jag att hon legat i KJs bagage.
Inte ens det enkla har gått fram. Det är trist mycket trist.
Hunden Uno har aldrig markerat fel? Hur vet du det? Talar hundföraren saning? Uno markerade utanför Saltö vid sök efter Holger. Fanns det något där?

Likhundar markerar även för blod som kommit från en människa som var död när hon tappades på blodet. Det går inte att säga att VB:s kropp har legat i KJ:s bagageutrymme.
Citera
2014-03-20, 07:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hunden Uno har aldrig markerat fel? Hur vet du det? Talar hundföraren saning? Uno markerade utanför Saltö vid sök efter Holger. Fanns det något där?

Likhundar markerar även för blod som kommit från en människa som var död när hon tappades på blodet. Det går inte att säga att VB:s kropp har legat i KJ:s bagageutrymme.

Det stämmer bra, dock kan en kriminalteknisk undersökning och dess fynd tillsammans med markeringen tala för att en kropp har legat i bilen. Avtryck, släpspår m.m. Frågan är hurpass detaljerat man har undersökt bagageutrymmet och vilka detaljer som ligger till underlag för slutsatsen.

Mig veterligt så är det endast blodförekomst och dess utseende och placering som ligger till underlag, lite lamt, återigen ett antagande.
Citera
2014-03-20, 08:06
Medlem
Citat:
'
Helt ointressant för det räcker med Uno för att domstolen anser att han kört en död VB i sin bagage.,
Så det är vad som gäller från senaste instans, och HR kommer gå på samma linje givetvis,.
Du skrev att ingen VB körts i bilen så vad du säger är ganska så svårt att ta till sig för det mesta är felaktigt och i ett perspektiv låååångt ifrån verkligheten.

I några inlägg högre upp redogör jag från ett fall där det låg en stor pöl i sängen med blod. Ingen likhund markerade detta blodet, så är det.

7 nov 2013 - Därefter vittnade hundföraren Ulf Lundström, vars kriminalsökhund Uno markerade liklukt i bagageutrymmet på 22-åringens bil. Uno hade två ..
Där det fanns en stor blodpöl i sängen, det kom från en levande person och då markerar inte hunden.
Om blod finns från en person som avlidit markerar hunden.
Ulf Lundström borde säga hunden markerade Cadaverine lukt det är helt korrekt. Om Ulf Lundström påstår det funnits lik i bagageutrymmet spekulerar han och det borde han inte göra.
Citera
2014-03-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det stämmer bra, dock kan en kriminalteknisk undersökning och dess fynd tillsammans med markeringen tala för att en kropp har legat i bilen. Avtryck, släpspår m.m. Frågan är hurpass detaljerat man har undersökt bagageutrymmet och vilka detaljer som ligger till underlag för slutsatsen.

Mig veterligt så är det endast blodförekomst och dess utseende och placering som ligger till underlag, lite lamt, återigen ett antagande.
Det som Tingsrätten påstår är bevis i det här fallet är att det funnits lik i bagageutrymmet därför hunden "Uno" markerad där och att KJ skulle ha transporterat lik med bilen.
Uno markerar sannolikt för blodspåret som kom från VB efter att hon avlidit.
Det finns inga avtryck eller släpsår eller något liknande.
Det finns ingenting som bevisar att VB:s kropp legat i bagageutrymmet, som är det väsentliga i fallet. Därför går det inte att komma med påståenden att lik har transporterats.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-20 kl. 08:24.
Citera
2014-03-20, 08:30
Medlem
Citat:
'

Om det påstås att lik har funnits i bagageutrymmet vill hovrätten se bevis för det, att Ulf har markerad i bagageutrymmet säger ingenting, därför det fanns blod där från avliden person som hunden markerade.
Citera
2014-03-20, 08:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Tack så mycket! Undrar hur den relationen såg ut egentligen. Som jag ser det så hade VB nån slags relation med:
1. MB
2. KJ
3. AF
4. JJ
5. YH
Någon mer? Ja han som bodde i Luleå som hon bodde hos när han var där. Vad hette han nu då?

Hon hade många killar runt sig och kring sig. En sökare i starkt behov av bekräftelse, som tror att sex är kärlek och som är kär i kärleken. Impulsiv. Tänker sig inte för utan handlar våghalsigt och blir lite jävlig när hon inte får som hon vill. VB är en lika stor gåta för mig som KJ är. Vad råkade hon ut för stackars liten? Jag tror hon mötte en KJ med psykos

Då har antingen du eller RPU-folket fel. KJ bedömdes inte vara psykotisk när han undersöktes i Huddinge - eller var han psykotisk vid tiden för brottet. Flegmatisk psykopat, snarare.
Citera
2014-03-20, 08:38
Medlem
Vad betyder detta sms? Har vi tagit upp detta förut?
Det är ett sms till +46738068147 den 9/5

Vem är någon?

Ur FUP:
56 klar nytt område ? /Kristoffer till 46738068147 SMS 2013-05-09 08:48

Har det med VB eller air soft att göra?
Citera
2014-03-20, 08:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vad betyder detta sms? Har vi tagit upp detta förut?
Det är ett sms till +46738068147 den 9/5

Vem är någon?

Ur FUP:
56 klar nytt område ? /Kristoffer till 46738068147 SMS 2013-05-09 08:48

Har det med VB eller air soft att göra?

Det är ett segment i eftersöken. KJ skriver till polisen.
Citera
2014-03-20, 09:04
Medlem
Vad är det för bevis att man spelat xbox under vissa tider? man kan väl vara inne på ett spel utan att vara hemma??
Sedan så kan man ju be nån annan spela medans man e ute å begår brott så det kan inte vara ett bra alibi eller vad säger ni andra om det?
Citera
2014-03-20, 09:07
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Detta har säkert tagits upp flertalet gånger sen TR-domen föll.

Jag tycker det mest logiska är att VB förvarats i korvvärnet för att sedan flyttas till ödehuset. Om hon redan då var styckad eller inte kan man säkert tvista om.

Två (eller var det tre?!) olika krimsökhundar markerade i värnet efter att brandkåren hade pumpat ut allt vatten. De markerade även på pumpfiltren.

En annan sak som stör mig, och som åklagarna inte berör är att krimhundarna visade förhöjt intresse i ett av rummen i KJ:s lägenhet, men kunde inte komma till markering. Eller som föraren sa: "hunden betedde sig som om det var en yta som tvättats" (ämnet som hunden söker efter är utspritt över en stor yta). Om en hund inte hittar en "koncentration" eller "källa" till doften, så kommer den inte heller markera.

Markerade dessutom inte hunden skurhinken i badrummet?

Att kroppen förvarats i värnet tycker jag är otvivelaktigt! Vars styckningen skett är en gåta om det inte är i värnet. Samtidigt borde man hittat mer än hundarnas markeringar där då.

Om hon nu redan var styckad när hon förvarades i värnet (som en mellanlandning tills bättre "placeringsställe" hittats) så begriper jag inte varför kroppsdelarna inte placerats på en helt annan plats än fyndplatserna... har hon däremot förvarats i ett stycke och sedan delats upp för att lättare göra sig av med, då kan det hända att det "blev för mycket" för KJ att dela henne och gömma ordentligt = jobbet blev bara halvdant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in