Citat:
Ursprungligen postat av
soopy
Hur får man in "blodbilden" i ett oskyldighetsscenario?
Enbart genom att det finns en konspiration mot honom där någon - antagligen den verklige mördaren då - försökt sätta dit honom genom planterandet av falska spår, som jag ser det. Mycket osannolikt. Blodspåren och hundens markering är ju mycket tunga bevis.
Citat:
Hur kan man helt utesluta att han lyckats undvika mordspår i hemmet?
Jag tror inte ens man kan utesluta det med någon sorts säkerhet alls. Har kroppen styckats i lägenheten på en plats som badkaret antar jag spår av det vore troliga, men kanske går det att undvika även det.
Citat:
Kan skriken ha annan källa, t.ex. tv-ljud?
Det låter ju i sig som en tv-deckarförklaring, men vittnena kan ju förstås missta sig. Det är alltid möjligt med vittnesmål att de påverkas av en stark vilja att hjälpa till.
Citat:
Kan han ha misshandlat henne i bostaden, därav skriken, medfört henne till bilen, kanske icke blödande, mördat henne på ännu ej funnet plats, styckat henne, kört "bitarna" till dumpningsplatser, i bagageutrymmet? I så fall var aldrig kroppen, i blödande form, ALDRIG inne i kupén?
Man kanske inte skall utesluta det, men det är en betydligt krångligare teori än att han mördar henne i lägenheten och sedan för henne därifrån och styckar henne på annan plats alternativt styckar henne redan i lägenheten.
Citat:
Stämmer inte hans psykiska profil väl med möjlig mördares?
Sådana där resonemang blir lätt vidlyftiga. Så fort någon är misstänkt så
vet plötsligt bara stora delar av den intresserade allmänheten intuitivt med sig och speciellt de som är övertygade om skuld att den misstänkte tveklöst är psykopat och att alla hans egenskaper är som gjorda för en mördare.
Han verkar ju dock i alla fall fullt kapabel att begå mord och den tidigare flickvännens vittnesmål tyder i någon mån på tidigare våldsamhet.