2014-03-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag trodde du hade blockat mig Zemixon eftersom du aldrig svarade när jag ville ha källa på att VB polisanmält MB. Om du inte hittade någon källa så tycker jag det vore klädsamt om du kunde erkänna att du hade fel. det kan hända den bäste.

När det gäller bilregistret så undrar jag var du har sökt. Jag testade själv på https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se och man får då inga ägaruppgifter.

Där finns också texten "Transportstyrelsen får inte publicera så kallade personrelaterade uppgifter på Internet (enligt Personuppgiftslagen: 1998:204) om fordonet är registrerat på en privatperson. Du kan i dessa fall ta del av grundläggande fordonsdata, besiktningsuppgifter, skatteuppgifter och information av mer teknisk karaktär. "

http://www.transportstyrelsen.se/ sökte jag på.
Citera
2014-03-22, 11:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Du får visst fram ägaruppgifter vid en sökning. GM ville antagligen bara dubbelkolla så att blodet planterades uti "rätt" bil!

Ang BILREGISTRET.. så här ligger till till:

Gjorde själv en sökning på ett slumpmässigt utfall regnr. och detta är vad jag fick fram:

Förklaring fordonsuppgifter

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: L**3**
Fabrikat: SKODA PICK-UP 1,9D
Färg: RÖD Fordonsslag: LB
Fordonsår: 199* Fordonsslagsklass:
Identifieringsnummer: EHH673W5746195
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2013-01-09
Senaste EU-regbevis del 2: 2013-01-09
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: *******
Adress: *********
Postnr: 2** 64 Förvärvsdatum: 201*-0*-1*

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avregistrerad (201*-0*-2*)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 9 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 55*1*1-*9*3
I trafik första gången i Sverige: 199*-07-*9
I trafik första gången i utlandet: Import/införsel: Nej
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Tidigare ägare

Om du vill ha uppgifter om fordonets två senaste ägare samt ett sammandrag av fordonsuppgifterna ovan så kan du få det via fax. Ange det faxnummer (endast inom Sverige) du vill ha informationen skickad till. Uppgifterna är de samma som du kan beställa till fax via telefontjänsten0771 - 25 25 25.

Faxnummer:

(Ange numret i en följd inklusive riktnummer, till exempel 0123123456).
I det här fallet, där du fick fram ägaren måste det vara en juridisk person. Transportstyrelsen skriver inte ut fysiska personer på webben, med hänvisning till PUL.
Citera
2014-03-22, 11:20
Bannlyst
Citat:

Du har alltså själv fyllt i,

Ägare/Brukare
Citera
2014-03-22, 11:22
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Prova igen med en bil som du vet ägs av en privatperson. Dina föräldrar har kanske bil som du kan prova med?
Citera
2014-03-22, 11:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Hur får man in "blodbilden" i ett oskyldighetsscenario?

Enbart genom att det finns en konspiration mot honom där någon - antagligen den verklige mördaren då - försökt sätta dit honom genom planterandet av falska spår, som jag ser det. Mycket osannolikt. Blodspåren och hundens markering är ju mycket tunga bevis.

Citat:
Hur kan man helt utesluta att han lyckats undvika mordspår i hemmet?

Jag tror inte ens man kan utesluta det med någon sorts säkerhet alls. Har kroppen styckats i lägenheten på en plats som badkaret antar jag spår av det vore troliga, men kanske går det att undvika även det.

Citat:
Kan skriken ha annan källa, t.ex. tv-ljud?

Det låter ju i sig som en tv-deckarförklaring, men vittnena kan ju förstås missta sig. Det är alltid möjligt med vittnesmål att de påverkas av en stark vilja att hjälpa till.

Citat:
Kan han ha misshandlat henne i bostaden, därav skriken, medfört henne till bilen, kanske icke blödande, mördat henne på ännu ej funnet plats, styckat henne, kört "bitarna" till dumpningsplatser, i bagageutrymmet? I så fall var aldrig kroppen, i blödande form, ALDRIG inne i kupén?

Man kanske inte skall utesluta det, men det är en betydligt krångligare teori än att han mördar henne i lägenheten och sedan för henne därifrån och styckar henne på annan plats alternativt styckar henne redan i lägenheten.

Citat:
Stämmer inte hans psykiska profil väl med möjlig mördares?
Sådana där resonemang blir lätt vidlyftiga. Så fort någon är misstänkt så vet plötsligt bara stora delar av den intresserade allmänheten intuitivt med sig och speciellt de som är övertygade om skuld att den misstänkte tveklöst är psykopat och att alla hans egenskaper är som gjorda för en mördare.

Han verkar ju dock i alla fall fullt kapabel att begå mord och den tidigare flickvännens vittnesmål tyder i någon mån på tidigare våldsamhet.
Citera
2014-03-22, 11:38
Medlem
Pelleblaous avatar
Eftersom man som bekant inte vet så mycket om orsaker och sammanhang, mer än kanske att mördaren var pskykopat, kan det vara frågan om ett lustmord.

Misstänker att det är en linje som åklagarna lägger fram nar man pekar på hunden.

Ett sådant kan mycket väl ha utförts i sin helhet ute i skogen.

Mordplats i hemmet bygger annars helt på styckningen som sådan, orsaker därav och statistik.
Eftersom att varje fall är unikt, blir det doc osäkert att bedöma hela händelseförloppet genom statistik.

Det kan alltså röra sig om ett lustmord och också utfört, i sin helhet ute i naturen.

Tror försvaret försöker skriva en historia, genom att fastställa "ett" händelseförlopp som sedan kan styrkas genom nya uppgifter från KJ, uppgifter som han kan hitta på och styrka i efterhand genom Xbox, detta torde bli svårt.
Försvaret får mycket svårt att bestrida denna gärning, att han inte skulle hinna placera kroppsdelarna i ödehustet är löjeväckande, alla måste inse att kroppsdelarna har placerats "i all hast" på det sätt som det hittades, KJ ville nog helst inte att dessa skulle hittas
Citera
2014-03-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Du har alltså själv fyllt i,

Ägare/Brukare

passa dig för att ljuga majk69!!

Jag bytte ut texten mot stjärnor!
Citera
2014-03-22, 11:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Var ägaren en privatperson eller en juridisk person?
Citera
2014-03-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I det här fallet, där du fick fram ägaren måste det vara en juridisk person. Transportstyrelsen skriver inte ut fysiska personer på webben, med hänvisning till PUL.

Det har du rätt i Quarrel, ...ja det var en juridisk person som kom fram när jag sökte.
Citera
2014-03-22, 11:55
Medlem
Clavells avatar
Citat:

På tal om att ljuga. Hur är det med din uppgift att VB polisanmält MB. Lögn eller sanning?
Citera
2014-03-22, 11:57
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Dom tränar likhundar att inte reagera om det är djurdoft. Denna hund var äkrad. Det som talar emot hunden, är att den bara är 3 år gammal och fick sitt "certifikat" i April 2013.

Hunden har så vitt tränaren vet inte gjort några fel tidigare. Men som vi alla vet. INGEN är felfri. ALLA gör något fel till slut. Så visst, kan det vara en felmarkering. Särskilt då det är mycket troligt att bakluckan kommit i kontakt med fosfor. Ett ämne som kan få likhundar att markera fel.

För jag tyckte GW sa i Veckans brott att hunden känner lukten död den känner inte om det är en människa eller ett djur gris tex utan det är själva undersökningen efteråt som måste bevisa vad det är hunden markerat för men det kan jag missuppfattat har för dålig kunskap om just sånt, Men en hund är ingen robot så misstag begås nog oftare än va man tror
Citera
2014-03-22, 11:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Svartsjuka leder bara till problem... och i somliga fall till död....

I ANs psykiska tillstånd gör henne rasande och önskar livet ur en annan människa- gjorde hon verklighet av sin önskan av att se VB död?

MB hotar folk till livet........ bla en exflickvän som sa samma sak som VB gjorde strax innan hon mördades....

Var har du läst ANs journaler att hon ska vara psykisk ostabil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in