Citat:
Ursprungligen postat av
davve321
Här bemöter du seriös vetenskap med helt egna påhittade historier? Fossilen bekräftar inte de du verkar tro att de gör! Om du påstår att fossilen bevisar att inget är äldre än 20.000 år får du börja ta fram referenser.
Hur vet du förresten vad gud skulle tänka, om han är allsmäktig är ju ingenting jobbigt för honom! Varför skulle gud vara begränsad till tid eller kvantitatitet på samma sätt som människan. En eller 100 miljarder organismer spelar ingen roll. Står inte gud utom tid? eller åldras gud? I så fall hur gammal är han?
Sen bevisar du ju i inlägget ovan att du totalt missuppfattat vad evolution är för något! Halvfärdiga organ??, organismer utan matsmältning?? Jag trodde ett tag att det gått upp för dig hur evolutionen har gått till, men här visar du ingen förståelse alls.
Det finns inte en enda organism sedan tidernas begynnelse som har haft halvfärdiga organ, för i organismen i fråga är de fullt funktionella och tillräckliga för organismens överlevnad. Annars hade vi helt enkelt haft en död organism. I evolutionen krävs ingen hjälpande hand från gud eftersom varje organism har egenskaper som gör att den överlever och skapar en ny generation organismer. Oavsett om en framtida organism kommer ha en 1000 gånger bättre variant av samma organ 100.000 generationer senare, så var den tillräcklig när just denna organism fanns, annars hade en effektivare organism tagit över. Allt utvecklas i symbios (tillsammans).
Du vet att jag vet hur det skall ha fungerat i teorin. Men i praktiken i verkligheten så fungerar det inte så. Det krävs oerhörda mängder information för att ett nytt system skall ens börja fungera eller för att ett helt nytt organ skall börja ha de enklaste funktioner.
Det handlar ju inte om att päls skall bli något lite tätare och varmare eller att ett djur skall kunna springa något lite snabbare. Det handlar om ett DNA-kopieringssystem. Näsa-luktsinne, ljuskänsliga celler/ögon-syncentra, hjärna-nervbanor, hjärta - blodomlopp, magsäck-matsmältning, lungor-hjärta, knä-, axel, höft-, hand-, fotled och armbåge, flygförmåga-vingar, energiomvandling-mitokondrier, meios-mitos, protein-avkodning/produktion.
Det är inte enkelt att förklara hur information som kodar för dessa system, organ eller funktioner skall ha uppkommit genom upprepade kopieringsfel som råkat ske därför att cellers kopieringskontroll-system inte fungerat. Och att varje kopieringsfel skall åstadkomma en så stor förändring att det helst påverkar reproduktionen positivt i just den miljö där individen befinner sig just då.
Det finns inga observationer eller fakta som tydligt visar att mutationer skulle kunna råka bygga upp den mängd specificerad och komplexa information som krävs för att ett nytt system skulle kunna kicka igång eller ett nytt organ skulle få sin enklaste funktion så att det i just den miljön påverkar reproduktionen positivt.
Det var människan som jag trodde uppkom för max 20 000 år sedan. Hur länge dinosaurier har funnits på jorden enligt vårt sätt att mäta tid vet jag inte. Men enligt upptäckterna med mjuk vävnad hos dinosauriefossil kanske människor och dinosaurier t o m existerat samtidigt.
Jag håller det inte för helt omöjligt att det kanske kan existera någon mindre art av dinosaurier än idag.
stebe2