2014-03-19, 16:10
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hur går det själv med svaren?

När råkade genetiska sjukdomar komma in i det intelligent designade systemet eller cancer?

Varför är djur som lever i totalt mörker skapade med tillbakabildade ögon?

Varför har män bröstvårtor och bröstkörtlar?

Korthuset faller!!
Ser att du smet undan frågan igen. Du är definitivt en sann evolutionist!

Evolution betyder utveckling. Tillbakabildade organ innebär avveckling. Grattis. Du har just bevisat evolutionen. Eller? Är cancer ett bevis för evolution?
Citera
2014-03-19, 16:16
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Ser att du smet undan frågan igen. Du är definitivt en sann evolutionist!

Evolution betyder utveckling. Tillbakabildade organ innebär avveckling. Grattis. Du har just bevisat evolutionen. Eller? Är cancer ett bevis för evolution?

Är det bevis för intelligent design tycker du?
Citera
2014-03-19, 16:26
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Är det bevis för intelligent design tycker du?
Vilka observationer och fakta finns som tydligt visar att mutationer kan bygga upp information som kodar för olika system och organ?

Är cancer ditt slutgiltiga svar? Du kan ringa en kompis.
Citera
2014-03-19, 16:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vilka observationer och fakta finns som tydligt visar att mutationer kan bygga upp information som kodar för olika system och organ?

Är cancer ditt slutgiltiga svar? Du kan ringa en kompis.

Oj då korthuset faller, det va inte mycket du hade att komma med.

Är genetiska sjukdomat, cancer, tillbakabildade ögon mäns bröstkörtlar ett tecken på intelligent design ?
Citera
2014-03-19, 16:43
Medlem
menpallas avatar
Citat:
cancer?
Tyvärr måste jag meddela att cancer var fel svar och eftersom du inte nått upp till nån säkerhetsnivå och åkte ut på första frågan går du härifrån med 0 kronor. Cancer bevisar omöjligen evolutionen. Det är rent av raka motsatsen till vad evolution innebär. Hej då.
Citera
2014-03-19, 16:51
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Tyvärr måste jag meddela att cancer var fel svar och eftersom du inte nått upp till nån säkerhetsnivå och åkte ut på första frågan går du härifrån med 0 kronor. Cancer bevisar omöjligen evolutionen. Det är rent av raka motsatsen till vad evolution innebär. Hej då.
Vad har celler med okontrollerad celldelning med evolution att göra?
Citera
2014-03-19, 16:52
Medlem
guderis avatar
Citat:

Blev du påkommen med byxorna nerdragna?

Även om du tycker att cancer är ett tecken på intelligensen hos en skapare så tror jag inte många här håller med.
Citera
2014-03-19, 16:57
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Vad har celler med okontrollerad celldelning med evolution att göra?
Jag ställer mig lika frågandes som du. Jag fattar verkligen inte hur man kan tro nåt sånt.

Och att en rostig veranda på ett hus skulle visa att ingen byggde huset är ju minst lika bisarrt.
Senast redigerad av menpalla 2014-03-19 kl. 17:00.
Citera
2014-03-19, 16:59
Medlem
Citat:
Framsteg. Så du håller med om vad han sa att klubben kanske borde sätta sig ner och fundera över hur vetenskap fungerar och inte bara kasta ut oliktänkande?
Det sa han inte.

Citat:
Man utgår inte från att folk ljuger däremot råkar man upptäcka detta så sjunker förtroendet i botten, så om du påstår att citaten är förfalskade så kanske du ta kan ta och styrka det först.
Varifrån fick du idén att jag skulle tro att de är förfalskade?

Det jag undrade över var om du läst dem på kreationist- eller ID-sajter eller om du läst dem själv i författarnas egna arbeten. Men det svarar du inte på.

Ska vi diskutera ögon istället, kanske? Du har inte svarat på det sista jag sa om dem.
Citera
2014-03-19, 17:14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag ställer mig lika frågandes som du. Jag fattar verkligen inte hur man kan tro nåt sånt.

Och att en rostig veranda på ett hus skulle visa att ingen byggde huset är ju minst lika bisarrt.

Du jämför ett barn som dör i cancer med en rostig veranda.

Tycker du att genetiska sjukdomar, cancer , tillbakabildade ögon, mäns bröstkörtlar är ett tecken på intelligent design?
Citera
2014-03-19, 17:50
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:

Vem har sagt det då?
Citera
2014-03-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
För egen del så framstår guidad evolution helt orimlig i o m att det skulle skapa så mycket extrajobb för Gud där han hela tiden måste se till att organismer överlever med outvecklade organ, system och funktioner som skulle göra dem totalt hjälplösa och inte ha en chans att överleva på egen hand. Han skulle behöva bära organismer och djur som inte skulle kunna förflytta sig på egen hand. Hjälpa till med att mata och hjälpa till med matsmältning. Redan från början hjälpa till med celldelning och kopiering av genetisk information. Och senare i historien hjälpa olika organismer att befrukta sig. En förfärlig massa arbete alltså.

Nu är ju inget omöjligt för Gud men jag tror även han skulle bli lite stressad och tröttna på denna verksamhet.
Ett smidigare alternativ är i så fall att Han skall ha guidat stora mutationer som ser till att nya system, nya fungerande organ och fullt fungerande funktioner uppkommer i ett ögonblick.

Att Gud vid olika tidpunkter skapat olika organismer med fungerande system, organ och funktioner som gör att de överlever på egen hand i den miljö de vistas i är det klart rimligaste alternativet. (Det bekräftas också tydligt av fossilen). Dels har Gud redan från början skapat med en stor variation och mångfald. Men också genom att ge organismer möjlighet att omkombinera arvanlag samt möjlighet till förändring för att kunna möta förändringar i den omgivande miljön.

stebe2

Det låter inte så mycket jobbigare än att lyssna på en kakafoni av miljarder böner 24 timmar om dygnet. jag är uppriktigt överraskad att du upplever att din Gud är begränsad av sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in