2014-03-14, 22:46
Medlem
bumbaclot.s avatar
Jag är ytterst tacksam om ni som är kunniga när det gäller nedtrappning skulle vilja läsa det som står nedan och om ni kan, hjälpa mig!

Jag kom för ett tag sedan över gäng Norspan buprenorfin plåster 5 mikrogram/h, dessa innehåller 5mg buprenorfin som ges ut under en vecka. Visst lär det fungera att använda sig av dessa för att trappa ned? Jag har missbrukat sub i lite mer än ett år, dock inte så hög dos (2-2.5mg) och detta gjorde jag tre gånger/vecka. Vid kanske fem tillfällen hände det att det blev fyra gånger/vecka.

Jag skulle verkligen behöva tips på hur jag kan använda mig av dessa plåster? Underlättar det abstinensen något om jag tex sätter på mig ett plåster och har det på en vecka och sedan går av helt? eller behövs det fler plåster och lite längre tid etc?

Jag tror inte att min abstinens kommer vara av det värsta slaget, då jag i början av 2013 gick av CT efter 7-8 månader av 2-2.5mg fem gånger/vecka. Jag var utan sub i nästan en månad, och visst var abstinensen väldigt jobbig, det var dock de första två veckorna som var jobbiga sen blev det mer uthärdligt, men jag vet att den skulle kunnat vara MYCKET värre.
Citera
2014-03-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Någon som vet om sub ruset kan bli som första gången man tog det någonsin igen?

ja =)

vänta som ja gjorde ca 2 mån, sen tog jag en nybörjardos, 0.5, damn va som första gången

hade kört doser på 2 mg/dos i flera månader, gick av ct, höll mig 2 månader, sen testa en dos på 0.5mg, å de va bra krut, va gott påtänd i 10 timmar så de funkar, destu längre du väntar detsu bättre =)

mvh
Citera
2014-03-15, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awwaw
www.drugnordic.freeforums.org

Skippa skit forumen utan säkerhet och en massa trams.. ett forum med säkerhet och hög klass är något att sträva efter!

Ta en titt in till det gamla men ny re-startade Sverige Panelen som nu är öppet, med 3 tidigare grundare av Hushboard.

funkar ej att komma in på den länken/adressen

mvh
Citera
2014-03-15, 07:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryddarn87
funkar ej att komma in på den länken/adressen

mvh

Det är en Scam sida så det kanske är lika bra.
Citera
2014-03-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Eftersom både sub och tram är opioder så kommer du självklart bli dålig när du slutar ta tramadolen, men abstinensen på tram är ju inte lika jobbig men du har ju tagit 400mg om dagen så jag tycker du ska trappa ner tramadolen under en vecka eller nått så blir det inte så farligt.

Trappa ner i 4 veckor sen stryp helt. Se till att ha zopiklon hemma dock endast 30-50st ta en morgon en kväll 2veckor sen en halv morgon 1till natten tills det börjar släppa. Ta då en vecka 1till natten sen sluta.
Det kommer kännas men aktivera dig. Prata om hur du känner. Mår du skit så säg det till folk runt om kring dig. Det värsta är 4dagar sen börjar man bli bättre.
Citera
2014-03-17, 12:41
Medlem
bumbaclot.s avatar
Antar att det är helt meningslöst att köpa loperamid om man vill rida ut abstinensen och bli ren? För visst blir det så att man bara startar om hela abstinensprocessen när man stimulerar opi receptorerna?
Citera
2014-03-17, 12:52
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Antar att det är helt meningslöst att köpa loperamid om man vill rida ut abstinensen och bli ren? För visst blir det så att man bara startar om hela abstinensprocessen när man stimulerar opi receptorerna?

Nej så farligt blir det inte av vad jag har hört av vänner som tänt av med loperamid, men självklart ska du inte ta jätte doser varje dag och för länge men ta tills du känner dig nöjd och kör på det 1-2 veckor och dom sista dagarna kan du ju minska på dosen loperamid.
Citera
2014-03-17, 13:18
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Nej så farligt blir det inte av vad jag har hört av vänner som tänt av med loperamid, men självklart ska du inte ta jätte doser varje dag och för länge men ta tills du känner dig nöjd och kör på det 1-2 veckor och dom sista dagarna kan du ju minska på dosen loperamid.

Okej tack för svar. Men då fungerar det hela ändå som ett nedtrappningssystem visst? Vill bli ren men samtidigt vill jag ju gärna undvika så mycket obehag som möjligt under tiden.

Jag frågar igen: Har under ca 13 månader kört 2.5mg sub 3 gånger/vecka och har då alltså fått i mig ca 7.5mg under en veckas gång. Jag har buprenorfin plåster som utger totalt 5mg jämnt utspritt över en vecka, ett sådant bör väl vara bra för att trappa ned ifrån mina (relativt små) doser?
Senast redigerad av bumbaclot. 2014-03-17 kl. 13:27.
Citera
2014-03-17, 17:07
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Oj vad diskret...

Topic: finns det några ungefärliga riktlinjer på hur mkt alkohol man kan dricka och hur mkt benso man kan ta när man tagit sub?
Vet att det är individuellt! Men ungefär.
Igår tex drack jag tre glas vin ovanpå sub, samt käkade 2 mg xanor och en sobril. Jag lever idag som ni ser men var det en väldigt hög risk att ta?

buprenorfin är inte så andningdeprimerande som andra "riktiga opiater" så man kan dricka en hel del faktiskt, dock har folk dött av blandningen så drick med måtta.
Citera
2014-03-19, 06:17
Medlem
jeremy-joness avatar
Jag hittade ett Norspan-plåster på 5mg här i byrålådan. Kruxet är att det gick ut i augusti 2011.

Tror ni det funkar? Tre år känns lite.. långt kanske, å andra sidan är det ju i sin förpackning.
Citera
2014-03-19, 08:28
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Jag hittade ett Norspan-plåster på 5mg här i byrålådan. Kruxet är att det gick ut i augusti 2011.

Tror ni det funkar? Tre år känns lite.. långt kanske, å andra sidan är det ju i sin förpackning.

Jag tror absolut det fungerar. Var ju någon här på forumet som hade tagit spasmofen som gick ut på slutet av 80-talet som funkade.
Citera
2014-03-19, 18:58
Medlem
who-s avatar
Vilka är bra mediciner att använda när man ska tända av från subutex? En vän som vill tända av efter 3 månaders bruk. Hört att lyrica kan vara bra. Gabapentin också? Vad finns det mer för saker som hjälper mot AT´n så mycket som möjligt?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in