2014-03-19, 10:47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Det stämmer att man inte kunnat isolerat DNA ännu. Men att man hittat mjuk vävnad som man hoppas kunna få ut DNA eller proteinsekvenser ur är åtminstone sant. Så vi får se hur det går med isoleringen av DNA.

Men det märkvärdiga är ju att man hittat mjuk vävnad som skall ha överlevt 65 miljoner år utan att brytas ned. Detta talar för att fossilen snarare är tusentals år än miljontals år.

stebe2

Och var är källorna på det du skriver, nu har vi gått över en gräns där även du får lov att presentera källor och inte bara komma med lösryckta påståenden
Citera
2014-03-19, 10:48
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla

Men återigen smet du undan min fråga. Är allt som inte syns fiktivt? Finns luften? Elektronerna som man inte kan se, är dom sagopartiklar enligt dig?

Du skippade Fysiklektionerna antar jag, allt det du nämnt är i största grad mätbart
Citera
2014-03-19, 11:45
Medlem
guderis avatar
Citat:
skämtar du med mig hänvisar du till en evolutionist? Pundat hårt idag eller? Hur tänkte du egentligen?

Du hänvisar till en evolutionistsida... det är inte särskilt trovärdigt tyvärr. Hänvisa till seriös vetenskap nästa gång. Att hänvisa till en övertygad evolutionist blir ju bara löjligt det måste du ju fatta.

Nej och Herr Nilssons dynga har dessutom sågats sönder vid fotsknölarna
http://www.uncommondescent.com/intelligent-design/could-the-eye-have-evolved-by-natural-selection-in-a-geological-blink/

Känns det jobbigt att all seriös vetenskap slår fast att evolutionsteorin stämmer?

Att behöva leta pseudovetenskapliga bevis och hockus pockus hypoteser?

Känns det jobbigt att kreationisternas korthus blåser omkull så fort man andas ordet "bevis"?
Citera
2014-03-19, 14:36
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mick.3
Royal Society
du menar klubben där man bevisligen rensar ut alla som inte bekänner sig till nazismreligionen? Det påminner väl bara om att evolutionister inte tål debatt, det ger ingen trovärdighet för fem öre.

Bl a när evolutionisten Michael Reiss åkte ut med huvet före när han uttryckte den bisarra tanken att elever borde tillåtas tänka själva och att dom inte ska tvingas tro på vansinnet. Att låta barnen använda sin hjärna tolkade Richard Dawkins som "child abuse".

evolutionisten:
I wish the people at the Society would sit down and think about this and act in a more grown-up fashion. This sort of nonsense doesn't do anyone any good

Går att läsa om elendet i the guadian http://www.theguardian.com/science/2008/sep/16/michael.reiss.resignation

Som sagt hänvisa till riktig vetenskap så kan vi diskutera det sen. Inga ovetenskapliga evolutionistsidor.
Citera
2014-03-19, 14:39
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
mundiarré
Hur går det med bevisen? Du som satt på fakta sa du.

Vilka observationer och fakta finns som tydligt visar att mutationer kan bygga upp information som kodar för olika system och organ?
Citera
2014-03-19, 14:56
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Ditt svar illustrerar precis vad jag menar.

stebe2
Och eftersom det inte finns något som pekar på gud, varför ska man ha gud som en parameter?
Citera
2014-03-19, 15:14
Medlem
Citat:
du menar klubben där man bevisligen rensar ut alla som inte bekänner sig till nazismreligionen?
Nej. Jag menar Royal Society.

Citat:
Det påminner väl bara om att evolutionister inte tål debatt, det ger ingen trovärdighet för fem öre.
Historielösheten.

Citat:
Som sagt hänvisa till riktig vetenskap så kan vi diskutera det sen. Inga ovetenskapliga evolutionistsidor.
Du gör ju inte det. Diskuterar alltså. Hade du något mer att säga om ögon?
Citera
2014-03-19, 15:15
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Fel. Så länge det inte finns något som pekar på gud så har gud inte något att göra inom vetenskapen.
Tom göken Dawkins har sagt att naturen pekar på en designer, men följer naturligtvis upp med nått annat trams.
Citera
2014-03-19, 15:22
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Nej. Jag menar Royal Society.
Så The Guardian är också en "kreationistsida" i herrns hjärna?
Citat:
Du gör ju inte det. Diskuterar alltså. Hade du något mer att säga om ögon?
Det är ju du som avfärdar allt med "kreationistsidor" ständigt och jämt, men när jag gör likadant fast tvärtom blir det obekvämt?
Citera
2014-03-19, 15:40
Medlem
Citat:
Så The Guardian är också en "kreationistsida" i herrns hjärna?
Nej, det är en dagstidning. Hur så?

Citat:
Det är ju du som avfärdar allt med "kreationistsidor" ständigt och jämt, men när jag gör likadant fast tvärtom blir det obekvämt?
Jasså, gör jag det?

När jag ifrågasatte det du sagt om ögon försvarade du dig med att du citerade. Eftersom jag av flera skäl tvivlar på att du läst de arbeten som du citerade, så gissade jag att du i själva verket läst citaten på kreationistsajter.

Förnekar du alltså att du läst det du citerade på kreationist- eller ID-sajter?
Citera
2014-03-19, 15:56
Medlem
guderis avatar
Citat:
Hur går det med bevisen? Du som satt på fakta sa du.

Vilka observationer och fakta finns som tydligt visar att mutationer kan bygga upp information som kodar för olika system och organ?

Hur går det själv med svaren?

När råkade genetiska sjukdomar komma in i det intelligent designade systemet eller cancer?

Varför är djur som lever i totalt mörker skapade med tillbakabildade ögon?

Varför har män bröstvårtor och bröstkörtlar?

Korthuset faller!!
Citera
2014-03-19, 16:01
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Nej, det är en dagstidning. Hur så?
Framsteg. Så du håller med om vad han sa att klubben kanske borde sätta sig ner och fundera över hur vetenskap fungerar och inte bara kasta ut oliktänkande?
Citat:
tvivlar på att du läst de arbeten som du citerade
Man utgår inte från att folk ljuger däremot råkar man upptäcka detta så sjunker förtroendet i botten, så om du påstår att citaten är förfalskade så kanske du ta kan ta och styrka det först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in