2014-03-19, 12:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
((henkess: Du behöver inte spela dummare än vad du är (ett tips).. folk genomskådar dig!))

U blir arg när bevis som kan frikänna den oskyldigt dömda kommer fram... förhoppningsvis var detta bara hennes initiala reaktion och hon kommer antagligen att ta sitt förnuft i beaktande och göra en ny mer korrekt bedömning med avseende och med hänsyn till vad som kommit fram i utredningen.
ÅKs jobb är inte att få oskyldiga dömda utan deras jobb är att få skyldiga dömda så varför skulle irritationen handla om det? Hur fan resonerar du?
Nej det handlar om att rättegången riskerar att bli framskjuten, inget annat.
Citera
2014-03-19, 12:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Förhöret med MR rör till det på en punkt:

Enligt pappan åkte KJ iväg natten till den 19 för att hämta den berusade NS. Därefter återvänder han:

"J: Och sen på natten så kommer han in och säger att han ska fara och skjutsa NS, och öh jag vaknar som till och tänker som att men var inte borta så länge då. Och jag ser att han far iväg, han har bilen parkerad utanför vårt sovrumsfönster så att... Efter han hade farit så kan jag inte somna förrän han kom tillbaka. En stund senare där så, och , han går och lägger sig och sover den förmiddan eller princip hela den dan" (filen i TR, ca 00.30)

MR ger en helt annat version:

"De träffades i samband med att KJ hämtat upp NS då denna var berusad de hade sen hämtat upp MR, hon tror att NS blev upphämtad i Svartbyn. MR säger att de sedan for till KJ:s stuga utanför Boden."

Och vidare i samma förhör:

"Hon säger att de åkte hem till NS och att det var KJ som körde. Hemma hos NS började NS och KJ spela Xbox och MR tittade på en stund innan hon somnade, klockan kan då ha varit ca 05.00-06.00."

Hur går dessa uppgifter ihop? Har JJ blandat ihop dagarna eller är det hon som minns fel?

Det är kanske du som blandar ihop.
Natten mellan 18-19 hämtar KJ dessa två.
Vad är det du inte får ihop?
Citera
2014-03-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag förstod det som att hon blev arg för att begäran kom så sent att det äventyrar rättegångens planering.

...hennes ilska grundar sig i rädsla att hon och hennes kollega gjort en felaktig bedömning- som tur är går det att rätta till nu i HR.

Här gäller det att svälja stoltheten...den största stoltheten och rättvisan för både rätten och KJ uppnår man om de inser sin felbedömning och gör en ny, rätt bedömning!!

Håller tummarna för att förhandlingarna blir sakliga och sanna till 100 %.
Citera
2014-03-19, 12:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Hans vänskap... Han var inte dömande mot VB. Enligt deras mail konversation var han väldigt snäll och stöttande när hon berättade att hon hade en affär med en gift man, han blev orolig när hon låst in sig på karateklubben och ville hjälpa henne ut. Han var helt enkelt en god vän som hon kände sig trygg tillsammans med.
Han har inte några polisanmälningar på sig från VB utan det är MB som hon polisanmält.
Hon var rädd dagarna före mordet att gå till karateklubben, då hon gjort något dumt vilket hon nämnde för en vän.
Helt klart är att VB inte mördades i KJs lägenhet.... Finns inga som helst bevis för detta.
Hon gick alltså från hans lägenhet, men frågan är vart och vad som sedan hände.

Gjorde hon ..? Vilken uppgift styrker det påståendet ? Ingen såg Vatchareeya komma till KJ:s bostad, och ingen har sett henne lämna området .. Var har du fått detta ifrån ?
Citera
2014-03-19, 12:22
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hehe och direkt muskulös var inte KJ heller... Det var ironi

Och är väl inte heller? No capital punishment, yet...?

Alltså fanns inget att pressa pojken på! Och om ingen utpressning förekommit så bör ingen utpressning ha utlöst mordet?
Citera
2014-03-19, 12:22
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, alltså det är ett vittne som försvaret hänger upp sig på, och vad den såg eller inte såg har ingen direkt tyngd. Så om han nu spelade 24 timmar per dygn så är det ett halmstrå, och som alla andra advokater försöker Olsson plantera tvivel. Det kommer inte att lyckas. Inte med det han meddelat via media just nu i alla fall. Det här fallet är över. Det va över innan Tingsrätten började mordrättegången-

Vi får väl se.
Åklagarna har nog inte agerat helt korrekt i fallet... och inte polis heller.

Tror du TO kommer säga allt han har i förväg till media
Citera
2014-03-19, 12:24
Medlem
soopys avatar
Citat:
ÅKs jobb är inte att få oskyldiga dömda utan deras jobb är att få skyldiga dömda så varför skulle irritationen handla om det? Hur fan resonerar du?

Precis. Uppdraget är att agera på befintligt evidens så skyldiga fälls om det finns stöd för det. Personlig irritation pga. personliga ställningstaganden ryms inte inom ett professionellt uppfyllande av tjänstens krav.

Man får komma ihåg att åklagaren för "folkets" talan. Mördare skola icke gå fria. Det är i ALLAS intresse.
Citera
2014-03-19, 12:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Och är väl inte heller? No capital punishment, yet...?

Alltså fanns inget att pressa pojken på! Och om ingen utpressning förekommit så bör ingen utpressning ha utlöst mordet?

Man kan utpressa någon även på tjänster.
Citera
2014-03-19, 12:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja vi har en här som "står över KJ" och driver, mästrar och retar honom på olika sätt. Dessutom har WL gjort GMU och varit anställd soldat. KJ fick avslag på sin ansökan om GMU den 28/4 vill jag minnas. Kan ha något med det hela att göra kanske? Sen när jag kollar på WLs vita Galant kombi så modellen av bil ser rätt modern ut och kanske kan tas som en vit lite nyare kombi med AWD-stuk? Bilen är säkert 14 år, men kanske LV tolkade bilmodellen lite fel. Han nämner i förhören att han sett en vit, nyare kombi eventuellt en Volvo V60 med AWD-stuk utanför gula huset. Kromade skärmkanter ser jag inte på WLs bilder, men kan ju vara något han klistrat dit efter bilden togs.

Dessutom har han varit i kontakt med MB den 1/5 och samtidigt är det någon som gjort slagningar dessa dagar på KJs bil och hans pappas bil som är en vit Hyundai i40 kombi (rätt lik en Mitsubishi Galant kombi). Vidare har WL erkänt att han varit vid gula huset dagarna innan fynden av benen gjordes.

Nyare Volvo har mig veterligt inga kromade skärmkanter, det kan ev finnas på någon modell av 850/S70(gen1) eller så har den varit pimpad. Merca vet jag har någon äldre elegance modell med kromade skärmkanter original från 98/99/00 nånting.
Citera
2014-03-19, 12:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gjorde hon ..? Vilken uppgift styrker det påståendet ? Ingen såg Vatchareeya komma till KJ:s bostad, och ingen har sett henne lämna området .. Var har du fått detta ifrån ?

Trots det så säger åklagaren i domen att VB måste ha befunnit sig i KJ lägenhet när slagningen 112* gjordes. Varför måste hon det undrar jag? Ett jäkla antagande, då ska hon säga det isf, inte att hon måste. Åklagaren lägger till och drar ifrån som det behagar, det är inte fair play, tycker jag.
Citera
2014-03-19, 12:28
Medlem
Citat:

Du säger det själv... g i v e t v i s är det så att åklagarens uppgift är att få skyldiga dömda (obs en straaaakt betoning på skyldiga!!!). Likväl är åklagarens primära uppgift att se till så att ingen oskyldig döms- de ska göra allt i sin väg för att så INTE ska ske (allt detta är såklart lagstadgat)

Något som är viktigt och väldigt självklart men som jag ändå märker är viktigt att poängtera här är:

Hellre att ingen döms för det här mordet än att en ung oskyldig kille döms för något han inte gjort.
Citera
2014-03-19, 12:28
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
...hennes ilska grundar sig i rädsla att hon och hennes kollega gjort en felaktig bedömning- som tur är går det att rätta till nu i HR.

Här gäller det att svälja stoltheten...den största stoltheten och rättvisan för både rätten och KJ uppnår man om de inser sin felbedömning och gör en ny, rätt bedömning!!

Håller tummarna för att förhandlingarna blir sakliga och sanna till 100 %.
Har du någon källa som visar vad åklagarens ilska grundar sig i eller fantiserar du bara fritt som vanligt.

Du har fortfarande inte svarat på om du har någon källa på att VB polisanmält MB.
Senast redigerad av Clavell 2014-03-19 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in