2014-03-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sen kanske AN/MBs resa till Lakaträsk för att hämta källvatten just den 18/5 kommer upp till diskussion, vilket överhuvudtaget inte uppmärksammades i TR.

Ytterst anmärkningsvärt... undrar varför?
Citera
2014-03-19, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tror ju på att KJ kan ha placerat ut benen mellan 18,19-23/5, så då är det väl rimligt att du berättar vilka möjligheter KJ hade att göra det, låt höra, vilka tidsluckor fanns?

Exakt.. det är detta jag menar är det simpla faktum som ger KJ alibi eller som säger att han omöjligt kan vara den person eller en av de personerna som har placerat ut kroppsdelarna!
Citera
2014-03-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Exakt.. det är detta jag menar är det simpla faktum som ger KJ alibi eller som säger att han omöjligt kan vara den person eller en av de personerna som har placerat ut kroppsdelarna!

+ Även detta som jag nyss läste!!!

LÄS:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18567332.ab
Citera
2014-03-19, 01:50
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Bättre sent än aldrig som sagt- men ja det är ytterst märkligt att de inte förhörts tidigare... i synnerhet eftersom att Jann*ke kan vara den som har läckt till MB och AN OCH som därtill plötsligt ville ha mycket kontakt med KJ.

................. ögonbrynen höjs...!!!!

Tror snarare på RK och SÖ som är närmare KJ rent vänskapsmässigt och känslomässigt. De har även träffat KJ dessa dagar. 17-18 maj.
Varför skulle J hålla på och konspirera med fam. Berg??
Citera
2014-03-19, 01:53
Medlem
PeterNosters avatar
Var i FUP står det om detta, tjejen var också med och spelade:

Citat:
Av förundersökningen framgår exempelvis att kompisen, som nu ska vittna för första gången, kan intyga att han och Kristoffer umgicks och spelade tv-spel hela natten den 19 maj 2013, skriver NSD.

Är det något som har gömts i slasken kanske?

Edit: Här var det ja:

Citat:
Efter Vatchareeyas försvinnande
Efter Vatchareeyas försvinnande har Niklas umgåtts 2-3 gånger med Kristoffer. Kristoffer
umgicks med Niklas och kompisen Maria hemma hos Niklas en natt. De spelade X-box hela
natten. Niklas tror att detta var ca en eller 1,5 vecka efter att Vatchareeya försvunnit, men
Niklas vet inte det så noga säger han.

Edit: Niklas är personen som inte gillade invandrare och fick KJ att göra slut med VB.

TO tror alltså att man i x-boxen kan tidsbestäma när dess personer spelade på den.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-19 kl. 02:07.
Citera
2014-03-19, 02:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Olsson kommer göra två nya vittnesförhör, samt en x-Box ska undersökas närmare. Det senare gäller för tiden 18-20/5. KJ spelade tydligen mycket dessa dagar enligt advokaten. Samt ett tilläggsförhör.

Har dom problem med hur dom ska undersöka denna x-box från Microsoft så är det bara att Googla:

Microsoft xbox forensic

Här är ett exempel, av många:

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/04/090430101445.htm

"A forensics toolkit for the Xbox gaming console has been developed. The toolkit could allow law enforcement agencies to scour the inbuilt hard disk of such devices and find illicit hidden materials easily."

Jag är säker på att detta "forensics toolkit for the Xbox gaming console" kan hämta ut den infon som advokat TO önskar.
Citera
2014-03-19, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tror snarare på RK och SÖ som är närmare KJ rent vänskapsmässigt och känslomässigt. De har även träffat KJ dessa dagar. 17-18 maj.
Varför skulle J hålla på och konspirera med fam. Berg??

Om det är RK, SÖ, J eller någon annan.. vet jag inte men J är intressant!!!

Läste nyss detta:
http://nsd.se/nyheter/boden/thomas-olssons-nya-trumfkort-en-xbox-8359935.aspx

Jag reagerar på U Sch*nbecks kommentar...

OBS! LÄS även kommentaren till artikeln + signaturen....... kan någon vara vänlig att göra en print screen på den?? (fungerar inte här..)
Citera
2014-03-19, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Var i FUP står det om detta, tjejen var också med och spelade:

Är det något som har gömts i slasken kanske?

Edit: Här var det ja:

Den där sk slasken verkar innehålla multum. VEM bestämmer vad som skall hamna där?
Citera
2014-03-19, 02:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den där sk slasken verkar innehålla multum. VEM bestämmer vad som skall hamna där?

Hittade infon som jag sökte. Se tidigare post.
Niklas är utredd men har inte kallats som vittne. Datumet var väl inte klarlagt.

Citat:
Niklas svarar på fråga, att han känner till att Kristoffers föräldrar har en stugan, han vet inte
vad det heter där den ligger. Niklas följde med Kristoffer ut dit 1- 1 ½ vecka efter
Vatchareeyas försvinnande. Även Niklas kompis Maria Rocklin var med. De åkte dit för att
Kristoffer skulle slippa mediauppståndelsen. Maria har träffat Kristoffer vid två tillfällen, i
stugan och då de spelade tv-spel hos Niklas.

De har varit med i stugan en gång och spelat tv-spel, (x-box?), hos Niklas en gång.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-19 kl. 02:22.
Citera
2014-03-19, 02:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Okay!
Inget svarvjärn, inget stämjärn som mordvapen. Bort med det alltså definitivt.
Vad ska vi då spekulera kring för troligt verktyg som kommit till användning?

Något egentillverkat av Kj? Någon riktigt konstig grej som bara han mäktar med att få till?
Eller vad? Förslag?

Man kan ju göra ett sådant verktyg själv, åtminstone jag.

Man tager ett järnrör och klyver det snett i två delar. Vips, så har man två splitsnålar utan skaft.
Ritningen är inte i rätt skala, mycket spetsigare vinkel, men hoppas det går fram ändå.
Kod:
 ---------
 |\      |
 | \     |
 |  \    |
 |   \   |
 |    \  |
 |     \ |
 |      \|
 ---------
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-19 kl. 02:40.
Citera
2014-03-19, 02:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:

Läste nyss detta:

OBS! LÄS även kommentaren till artikeln + signaturen....... kan någon vara vänlig att göra en print screen på den?? (fungerar inte här..)
Begriper ändå inte hur du får in J i en konspiration m fam. Berg. Låt henne vara, hon ville hjälpa KJ att hitta VB, därför hade de mer kontakt och bara för att hon känner någon från Bergs familj betyder inte det att det har med mordet på VB att göra. Hur får du till det egentligen?
Det står om KJ, NS o M på s 1339 i fup om xboxspel etc. så det var varken RK, SÖ eller J det handlade om.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-19 kl. 02:56.
Citera
2014-03-19, 03:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Läste nyss detta:

Signaturen var kul.
I ett av dokumenten där så står att KJ begärt kompletterande utredningsågärder i Bilaga 1 som inte visas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in