2014-03-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta mig igen. Men du måste väl ändå begripa att om du kommer in här och anspelar att andra här inte läst FUP är tämligen oförskämt.

Därtill kräver du enkel lotsning till frågor du har - som grunder sig i att DU inte ens öppnat FUP överhuvudtaget.

Lite ödmjukare, tack!

Anspelade? Nej, jag frågade. Om du inte menar att svara på de frågor jag har så behöver du givetvis inte, det är helt öppet för andra på forumet att göra det om de känner för det.
Citera
2014-03-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ lägenhet finns inom täckningsområdet för den mast som mobilen hade kontakt med sist. Du likställer det med att mobilen fanns i KJ bostad, du gör ett antagande.

Ja, okej, isånnafall gör jag ett antagande.
Citera
2014-03-18, 23:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Jag är inte insatt i FUPar öht, så även om inte du har "ork" så är vem som helst annan här på forumet mer än välkommen att förklara för mig vad jag har missat (utan provokation, jag är väldigt intresserad)

Jag har uppfattat det så att det är ett fakta att mobilen senast hade kontakt med masten vid KJ's lägenhet. Är det spekulation eller hur menar du?

Tejpen är matchande både i material och att Vatchareeyas blod hittats på tejprullen, det är det jag menar.

Min trovärdighet har inget med saken att göra eftersom jag inte försöker komma med ytterligare fakta, jag försöker bara själv förstå hur allt ligger till. Att kritisera min intelligens och förståelse för FUPar har knappast något med mina frågor att göra.

Om man kommer in sent i en diskussion så är det bästa att bara lyssna, eller hur? Vi kan ju inte dra hela fallet för bara dig, Allt du behöver finns i trådstarten. Rekomenderar ljudinspelningarna från rätten. Börja där så kan du göra något annat samtidigt.
Citera
2014-03-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om man kommer in sent i en diskussion så är det bästa att bara lyssna, eller hur? Vi kan ju inte dra hela fallet för bara dig, Allt du behöver finns i trådstarten. Rekomenderar ljudinspelningarna från rätten. Börja där så kan du göra något annat samtidigt.

Jag tycker själv att jag är relativt insatt och har rätt bra koll på allt som hänt. Om det är fel så kan ni 1) förklara för mig vad jag uppfattat fel 2) ignorerar mig. Jag står inte med en pistol mot huvudet mot någon här direkt.
Citera
2014-03-18, 23:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Busskort var väl ungefär den nivå som KJ kunde erbjuda? Väl svårt att utpressa något från någon som denne inte har? Nothing comes from nothing.

Heter KJ Lars?

Citat:
Lars uppger att Vatchareeya skulle anmäla honom för våldtäkt och ville ha 1000kr för att hon
inte skulle anmäla. Lars gav henne sitt busskort på LLT (årskort) och sedan dess hade de inte
haft kontakt.
Citera
2014-03-18, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Ja, okej, isånnafall gör jag ett antagande.

Bra, då har du förstått en detalj av många. Det jag kritiserar dig för och som talar för att du har ett begåvningshandikapp är att du går in i tråden och med fräckhet berättar för trådveteraner vad som är bevisat, och dessutom har fel.

Det är inte bevisat att tejpen i håret kommer ifrån rullen i KJ badrum, även i det fallet gör du som vår schöna åklagare, antager att det är så, men vet inte.

+1, kom ihåg det.
Citera
2014-03-18, 23:48
Medlem
Grandiosos avatar
Jaha, då ska alltså Johanssons mamma höras i hovrätten:
Citat:
Försvarsadvokaten vill dels höra Johanssons mamma, som inte var kallad under tingsrättsförhandlingarna, och dels göra tilläggsförhör med fadern.

Från kommentarsfältet:
Citat:
Snacka om att vara desperat...
Vad han gjorde dom datumen har ju INGET med själva mordet att göra....
Så märklig taktik...

Hur kan sedan föräldrarna vara trovärdigt alibi är ju obegripligt..
Har man skyddat sin son hela uppväxten, vad säger att dom inte gör samma nu??
http://www.nsd.se/nyheter/boden/thomas-olssons-nya-trumfkort-en-xbox-8359935.aspx

Stjärnadvokaten ligger i minsann...få se vad det räcker till i slutändan.
Citera
2014-03-18, 23:49
Medlem
Citat:
Bra, då har du förstått en detalj av många. Det jag kritiserar dig för och som talar för att du har ett begåvningshandikapp är att du går in i tråden och med fräckhet berättar för trådveteraner vad som är bevisat, och dessutom har fel.

Det är inte bevisat att tejpen i håret kommer ifrån rullen i KJ badrum, även i det fallet gör du som vår schöna åklagare, antager att det är så, men vet inte.

+1, kom ihåg det.

Fräckhet har du själv läst in. Som jag sa så ansåg jag att det jag skrev tidigare var riktigt, och om jag har fel så kan du/ni 1) rätta mig 2) ignorera mig. Inget mer med det.
Citera
2014-03-18, 23:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Hur blev dessa kontaktade..."i all hast"?

Antar att kontakt togs med eventuellt intresserade. Hur återstår att ta reda på, men det kommer, kontaktvägarna är ju ganska många - även datorer och mobiler frånräknade.
Citera
2014-03-18, 23:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Heter KJ Lars?

Nej, det är en kille i karateklubben som VB knullade med och sedan pressade på ett busskort.

EDIT;

FUP citat;

Lars uppger att Vatchareeya skulle anmäla honom för våldtäkt och ville ha 1000kr för att hon
inte skulle anmäla. Lars gav henne sitt busskort på LLT (årskort) och sedan dess hade de inte
haft kontakt.
På fråga uppger Lars att de började ha sex men sedan avbröt de och då var Vatchareeya arg,
de sa inte så mycket utan det blev mest "hej då". På fråga så uppger Lars att kände att han
gjort fel genom att Lars att han gick varligt fram och sedan ändra Vatchareeya sig och så och
försökte de igen och sen blev hon arg. Lars kände att han kanske ville mer än henne och i
efterhand skulle de kanske inte försökt en gång till. På fråga så gjorde Lars inte någonting
mot hennes vilja utan avbröt så fort hon sa nej. På fråga så tror Lars att det här inträffade den
12/3.
Lars uppger att de hade kontakt några dagar senare både via sms men även via facebook
messenger (privat meddelande). Vatchareeya ville att han skulle sluta på karaten på grund av
det inträffade och det gjorde Lars. Vatchareeya ville även ha 1000kr och Lars sa då att kortet
var värt ca 2500(5000kr årskort halvår kvar). På fråga sa Vatchareeya alltså inte detta den
12/3 om de 1000 kronorna.
På fråga vad Lars själv har för tanke om själva försvinnandet så uppger Lars att det enda han
kan tänka sig är om hon betett sig likadant mot någon kriminell person som mot honom så
kanske det kan gå illa.
Lars uppger att han själv är väldigt medgörlig och gjorde som hon sa,
gav henne busskort och slutade träna.
slut citat

Man kan ju ställa sig frågan, fortsatte VB att pressa Lars?
Senast redigerad av OY 2014-03-18 kl. 23:56.
Citera
2014-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Nej, det är en kille i karateklubben som VB knullade med och sedan pressade på ett busskort.

... och dessutom krävde att han skulle sluta i klubben och lämna stan. Annars ...

Han lämnade.

EDIT. Hon spelade med höga insatser. KJ var för ointressant för att överhuvudtaget vara ens en bricka på spelplanen - enligt mig.
Senast redigerad av Remark 2014-03-19 kl. 00:00.
Citera
2014-03-19, 00:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Svarvjärn som eventuellt mordvapen? Hade KJ tillgång till nåt sånt?

http://www.cifall.se/webshop/images/categories/621.png
https://www.google.se/search?q=svarvj%C3%A4rn&hl=sv&source=lnms&tbm=isch &sa=X&ei=PYAoU5HqNMbe4QTosIDICg&ved=0CAcQ_AUoAQ&bi w=1093&bih=448

Den här kniven, var den tillverkad av vederbörande? Kan den ha kommit till användning
vid styckandet? https://cdn.anonfiles.com/1384681216787.jpg

Lindblom i förhör:

Citat:
– Nja. Inte med det antalet hugg. Skadorna kommer ej från en vanlig kniv, snarare ett u- eller skålformat blad. Man kan tänka sig ett stämjärn men detta är både spetsigt och u-format. Vi har tittat på olika föremål. Det finns ett verktyg som heter märlspik, som används när man binder ihop rep. Den formen stämmer bra överens med skadorna, även om jag inte vet hur pass eggvass en sån märlspik är, sade Lindblom.

Det är alltså inte ett stämjärn och inget som liknar ett stämjärn heller. Hittar du ett svarvjärn som både är både spetsigt och U-format så grattis.

Tror du inte de har tittat på stämjärn när de säger att det inte är stämjärn?
Citat:
"Vi har tittat på olika föremål."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in