2014-03-18, 22:59
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bestialisk ferocitet, vart fick du det ifrån? Du tycks ha ett märkligt språkbruk.

Från dådet: hugga / sticka på det där sättet, i sanning bestialiskt, don't you think?
Citera
2014-03-18, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Otaliga är de personer med NPF som hela livet matats med just det "skärp dig"!

Grejen är att dom inte kan det - just det är funktionsnedsättningen.

Det är som att tro att en rullstolsbunden person som mördat någon skulle skärpa till sig, resa sig upp och gräva ner liket för att sedan återvända till rullstolsläge igen!

Det är inte så det fungerar.
Läste du artikeln jag länkade några sidor bak? Om gärningsmän med asperger?
Seriemördaren Mangs i Malmö lider av det och han var rätt duktig på att utföra sina
dåd och lämna få spår efter sig samt förbli på fri fot.
Det tog många år innan polisen slutligen ringade in just honom för alla skjutningar
som ägt rum i Malmö, flera av dem som bekant dödliga. Ett av flera exempel på
mördare med aspergerdiagnosen. Adam Lanza med sitt massmord på en skola i USA ett
annat rätt aktuellt.

Tror du verkligen att KJ är så handlingsförlamad och ofokuserad att han omöjligen skulle
ha kunnat rett ut detta? Mörda, få ut kroppen, hel eller delad, stycka och gömma.
Han redde ju inte ut det helt dock. Lämnade kvar vissa spår onekligen även om somliga
här envisas med att förklara dem som värdelösa i bevishänseende, ej bindande på något sätt.

Du får ha din uppfattning. Jag får ha min. Och så får vi se vem som får rätt i slutändan.

Edit: En "störningsfri" person begår inte ett sånt här bestialiskt dåd.
En sund individ låter helt enkelt bli.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-18 kl. 23:22.
Citera
2014-03-18, 23:02
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen nyhet att utpressare kräver pengar av den som ingenting har, skaffa fram det då.

Ett sannolikt scenario med dessa två unga människor, två unga människor med problems varav den unga kvinnan skulle vara någon sorts mafioso? Klingar det sant? BO hade inte intelligensproblem (KJ är en annan historia) och visste alltså vad KJ kunde "erbjuda", alltså i stort sett "nada".
Citera
2014-03-18, 23:03
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Busskort var väl ungefär den nivå som KJ kunde erbjuda? Väl svårt att utpressa något från någon som denne inte har? Nothing comes from nothing.
Nånting måste han ju haft som drog i alla fall. Kan det vara hans muskulösa kropp tro
Citera
2014-03-18, 23:09
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Sedan säger hon typ "jag vet inte om vi har kompetens att tömma en X-box på information ..."

Hoppas Tomas Olsson inte tilllåter att IT-forensiker Roed får undersöka XBOXen då denne Roed tidigare tränat i klubben.
Citera
2014-03-18, 23:10
Medlem
Citat:
Busskort var väl ungefär den nivå som KJ kunde erbjuda? Väl svårt att utpressa något från någon som denne inte har? Nothing comes from nothing.

Han skjutsade henne till Luleå när hon inte hade någon annan chaffis.

Saken är väl snarare den att ta till utpressning "stup i kvarten" kanske inte är så sunt beteende.
Citera
2014-03-18, 23:15
Medlem
Citat:
Från dådet: hugga / sticka på det där sättet, i sanning bestialiskt, don't you think?

Bestialisk har jag inget problem alls med. Men kombinationen med ferocitet;

bestialisk ferocitet

Det undrade jag över.
Citera
2014-03-18, 23:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nä för åklagarna har ju bevisat var hon mördades och med vilket vapen. Dessutom har de bevisat var, när och hur hon styckades. Eller? Faller den sista biten med gula huset så kommer HR att fria KJ.

Knappast .. blodbesudlingen i bilen är ett tillräckligt starkt indicium för att hovrätten ska fälla KJ för åtminstone griftefridsbrott - vilket den klartänkte Bo Forssberg snabbt insåg och i media antydde för att lindra fallet för sin klient som Forssberg förstod var på väg att bli genomstekt - går det så går det .. Jag tror Olsson bästa chans ligger i att få rättegången ogiltigförklarad med hänvisning till den bristande utredningen som låg till grund för åtalet. Samt att tidsfönstret är för stort avseende när mordet kan ha skett för att kunna utesluta alternativ gärningsperson. Rättsosäkert, och borde bli föremål för JK-granskning.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-18 kl. 23:37.
Citera
2014-03-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Hoppas Tomas Olsson inte tilllåter att IT-forensiker Roed får undersöka XBOXen då denne Roed tidigare tränat i klubben.

Man kan ju hoppas att man inte gräver ner sig i Myrmarkerna däruppe ... utan tar in folk som inte är involverade i länsänden.
Citera
2014-03-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursäkta mig. Du verkar snarare vara den som inte är så insatt i densamma (FUP).

Jag föreslår att du börjar där. Du har inte många rätt nämligen och jag har inte ork att leda dig i detta. Du får börja som vi andra, att studera FUP.
Lycka till!

Jag är inte insatt i FUPar öht, så även om inte du har "ork" så är vem som helst annan här på forumet mer än välkommen att förklara för mig vad jag har missat (utan provokation, jag är väldigt intresserad)

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har läst FUP:en ord för ord i ett sträck tre gånger, läst vissa utvalda stycken ett antal gånger till, dessutom hämtat specifika fakta ett oräkneligt antal gånger, tro om du vill.

Hur kan polisen veta att mobilen stängdes av i KJ lägenhet? Det är ett antagande, begriper du inte det så är du troligtvis gravt korkad, vilket dagcenter brukar du vistas på?

Tejpen i KJ badrum matchar tejpen i VB hår med +1 på SKL skala, och har du inte hängt med i tråden på vad det innebär så borde du kanske ta och sätta dig in i saken innan du börjar kommentera hej vilt, kanske kan din vårdgivare hjälpa dig, det är för din egen trovärdighets skull, ett tips helt enkelt.

Och var det inte så att KJ struntade i att meddela polisen att han hade sökt i det gula huset? Han tyckte att det tog för lång tid i telefonkön. Mitt minne kan brista på den punkten, medger det.

Jag har uppfattat det så att det är ett fakta att mobilen senast hade kontakt med masten vid KJ's lägenhet. Är det spekulation eller hur menar du?

Tejpen är matchande både i material och att Vatchareeyas blod hittats på tejprullen, det är det jag menar.

Min trovärdighet har inget med saken att göra eftersom jag inte försöker komma med ytterligare fakta, jag försöker bara själv förstå hur allt ligger till. Att kritisera min intelligens och förståelse för FUPar har knappast något med mina frågor att göra.
Citera
2014-03-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Jag är inte insatt i FUPar öht, så även om inte du har "ork" så är vem som helst annan här på forumet mer än välkommen att förklara för mig vad jag har missat (utan provokation, jag är väldigt intresserad)

Jag har uppfattat det så att det är ett fakta att mobilen senast hade kontakt med masten vid KJ's lägenhet. Är det spekulation eller hur menar du?

Tejpen är matchande både i material och att Vatchareeyas blod hittats på tejprullen, det är det jag menar.

Min trovärdighet har inget med saken att göra eftersom jag inte försöker komma med ytterligare fakta, jag försöker bara själv förstå hur allt ligger till. Att kritisera min intelligens och förståelse för FUPar har knappast något med mina frågor att göra.

Ursäkta mig igen. Men du måste väl ändå begripa att om du kommer in här och anspelar att andra här inte läst FUP är tämligen oförskämt.

Därtill kräver du enkel lotsning till frågor du har - som grunder sig i att DU inte ens öppnat FUP överhuvudtaget.

Lite ödmjukare, tack!
Citera
2014-03-18, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee

KJ lägenhet finns inom täckningsområdet för den mast som mobilen hade kontakt med sist. Du likställer det med att mobilen fanns i KJ bostad, du gör ett antagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in