2014-03-18, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/nyheter/diagnosen-kan-inte-forklara-morden/

En viss dam har ju fått figurera mycket i tråden och att hon skulle kunna vara inblandad
i mordet på VB. Tro det, ja...

Nåväl, här har ni ett fruntimmer som blev riktigt arg på makens älskarinna nere i Skåneland: Så det händer ju förvisso att fruar inte ser med helt blida ögon på
makarnas snedsprång.

http://www.skanskan.se/article/20140314/ESLOV/140319688/-/slog-makens-alskarinna

MB lånade En*las lägenhet och knullade VB där, AN kom dit med en splitsnål och skred till verket? Försöker bara få in mobilens position i teorin om att MB och AN är inblandade.
Citera
2014-03-18, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Men vad kunde hon få ut av denna sorgliga spillra? Syftet med utpressning är ju ändå någon sorts "gain"?

VB var på väg in i vuxenskapet i en smärtsam och komplicerad process, som många i hennes ålder. Att hennes "exotiska" utseende ibland ledde till extra manlig ("pojklig") "uppmärksamhet" torde inte ha gjort hennes liv lättare samtidigt som hon naturligtvis i vissa lägen "använde" sig av sådana faktorer: Vem vill inte bli extra sedd, särskilt i den åldern? Spegla sig i andra för att få veta vem man själv är.

Kan man tilltvinga sig ett busskort så är man nog kapabel att pressa någon på vad som helst.
Citera
2014-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Bra! Tror att många, ett helt samhälle, hela landet, skulle må bättre, eller mindre illa i varje fall, om sådana här dåd framstod i större klarhet vad gäller deras bakgrund. Men det verkar som deras själva natur utesluter det. Det irrationellt, störda, demoniskt bestialiska kan kanske inte framstå med någon större klarhet för oss normala?

Instämmer, dådet är på många sätt svårt att förstå i sin bestialiska ferocitet. Menar dock däremot att det bär alla tecken på att vara ett "singeldåd", flera, även tillika förvirrade, hjärnor hade "gjort bättre ifrån sig" när det gällde att dölja dådet. Det är en ensam galnings verk, och vederbörande är lagförd.

Bestialisk ferocitet, vart fick du det ifrån? Du tycks ha ett märkligt språkbruk.
Citera
2014-03-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vi lägger in denna artikel tycker jag. . .

http://www.nsd.se/nyheter/boden/thomas-olssons-nya-trumfkort-en-xbox-8359935.aspx

. . .och även denna:

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/schonbecks-ilska-varfor-undersoka-en-xbox-8360407.aspx

TACK! Äntligen händer det något.
Citera
2014-03-18, 21:30
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hovrätten för Övre Norrland, i Umeå. Ja, allmänheten har tillträde i mån av plats.
Den 21? Det är ju strålande!
Citera
2014-03-18, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vi lägger in denna artikel tycker jag. . .

http://www.nsd.se/nyheter/boden/thomas-olssons-nya-trumfkort-en-xbox-8359935.aspx

. . .och även denna:

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/schonbecks-ilska-varfor-undersoka-en-xbox-8360407.aspx

Hahahaha, åklagaren är ju för schön alltså. Vad är det för vits med ... Sedan frågan om hon känner till chatfunktionen, haha. Hon menar att man inte kan veta om det är KJ som har chattat, bör i så fall betyda att hon sågar sina egna bevis, för vad säger att KJ eller för den delen VB var de personer som använde sina mobiler.

Det här ska bli särskilt kul att följa nu. Åklagaren verkar tagen på sängen och totalt panikslagen, rätt åt skrabban.
Citera
2014-03-18, 21:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ensam skyldig, tror jag dock inte han är. Måste vara fler störda hjärnor inblandade i denna "lek"
Nu blir mister MBoudine nog nöjd när han får läsa detta...
Det sporrar sannolikt honom att fortsätta "propagera" för "event"-teorins giltighet.
Snart har väl hela tråden hängt på...
Citera
2014-03-18, 21:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Olsson kommer göra två nya vittnesförhör, samt en x-Box ska undersökas närmare. Det senare gäller för tiden 18-20/5. KJ spelade tydligen mycket dessa dagar enligt advokaten. Samt ett tilläggsförhör.
Hur ska han kunna bevisa det? Att det är KJ som använt den och att den är KJs överhuvudtaget. Han famlar efter halmstrån, TO.
Citera
2014-03-18, 21:36
Medlem
Jag har inte läst hela tråden, men har läst FUPen och mer eller mindre följt detta eftersom jag bor i närheten.

98% av tiden är jag övertygad om att "Kibbe" utfört dådet själv (med ingen annan motivation än att han var sugen på att stycka en människa; han berättade ju ganska utförligt i FUPen att han gillar att se om han "klarar av" saker och "rädslan kommer först efteråt"), sen finns det de där 2% då jag undrar om någon annan var inblandad (tror dock inte mindre på att "Kibbe" gjorde det, eller åtminstone hade stor del i det).

Jag anser att han försa sig ganska många gånger under förhören (blodet i bakluckan, tejpen, osv), så jag uppfattar det som ganska självklart att han hade allt att göra med (ev. stor del av) Vatchareeyas död.

En sak jag däremot undrar är varför han inte har blivit förhörd om vad det var han "snickrade" på? Jag minns inte vilken sida eller när det var i FUPen, men jag minns bestämt att vittnen (grannar) berättat att de hört snickrande mitt i natten från hans lägenhet. Han har ju erfarenhet av att skapa vapen, kan han ha skapat något sådant? Kan tänka mig att någon med aspergers tänker att "Det här vapnet ska jag skapa för att döda någon, då är det bäst att jag gör det på natten för att ingen ska märka det!". Givetvis bara spekulation från min sida, men ändå. Har jag missat något, eller blev han aldrig tillfrågad om vad det var han snickrade på?
Citera
2014-03-18, 21:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det sporrar sannolikt honom att fortsätta "propagera" för "event"-teorins giltighet.

Men om åklagaren menar att kroppsdelarna hamnade i gula huset den 18-20 maj, och KJ har alibi för den tiden men är inblandad, så betyder det att minst en person till är inblandad.
Citera
2014-03-18, 21:42
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Hehe, nej inget event men om man deltar i ett sånt här dåd så har man en mycket störd hjärna och jag tror inte KJ har fixat detta ensam. Det måste finnas en orsak till varför han inte pratar och det tror jag är för att han skyddar någon/några. Han kan helt enkelt inte prata ut.
Citera
2014-03-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK! Äntligen händer det något.
Ja, absolut, TO försöker motivera sitt arvode. För det första så är det när omöjligt att bevisa att det saknats tidsmässigt utrymme för KJ att placera ut benen. Om det nu mot all förmodan går att bevisa att KJ inte kunnat placera ut benen och man finner att benen måste ha placerats där under viss tidsperiod så friar det inte KJ från mordet, bara utplaceringen av benen. Men visst, TO måste ju försöka någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in