2014-02-17, 21:37
Medlem
Jag har vapen nr 1, rena skiten... den har inte havererat än, men med den precisionen kan du lika gärna ta en slangbella....
Citera
2014-02-17, 23:19
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Köpte också vapen 1, eftersom det var billigt. Ett extremt dåligt val. Hade det kostat 50:- så kanske det hade varit värt det, om man inte har högre krav på ett luftgevär än att det ska träffa en ölburk på 2-3 meters håll. Och inte har något emot att det är helt jävla livsfarligt att ladda.
Citera
2014-02-21, 10:59
Medlem
KaliberTolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Inte har du ägt ett av ovanstående gevär i flera år och endast slitit ut fjädern?

Nej jag äger en gamo shadow 2000. Skulle vara nice med en ny fjäder ^^
Citera
2014-02-21, 13:04
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaliberTolv
Nej jag äger en gamo shadow 2000. Skulle vara nice med en ny fjäder ^^
Har en gamo shadow 640, helt ok för att endast kosta 1500kr. Har dock haft sönder koret i bilen. Sen tillåter den inte att man har stora sikten på
Citera
2014-02-23, 04:02
Medlem
orvarens avatar
Har ett Gamo CFX,fast pipa,GRT III avtryckare (nödvändigt!),bytte fjäder och satte in en pistongvikt,funkar fin,fint!

Dock så köpte jag den beggad för 1200 har jag för mig,plus avtryckaren ~400 (Tuna,någonting från US,kan söka lite om intresse finns) och fjäder 300

Jula,nej köp ett gammalt Diana 25,eller 27 istället,de är fan evighetsmaskiner!!
(200-500 på blocket)
Citera
2014-02-23, 16:14
Medlem
profundersams avatar
TS: Googla fram ett svenskt luftvapenforum och läs om dessa bössor där istället.
Mer erfaret folk där oftast. De som testat underspännaren för ca 800:- har efter ordentlig rengöring tyckt att det är ett väldigt prisvärt gevär. Dock skulle jag själv syna bössan i butiken, så man inte får ett ex med uppenbara kvalitetsmissar.
Tactical Store-bössan ser ju ut som Julas billigare underspännare, så den skulle jag aldrig betala 2000:- för. Snyggare stock, men likheterna är så stora så jag tror det också är en kines.
Citera
2014-02-24, 15:40
Medlem
adcals avatar
Kan säga att jag också köpte vapen 1 för något år sen.

För det första var det en ca 10 cm lång repa på kolven som inte var särsilt estetisk.
För det andra var kikarsiktet som medföljde till en helt annan model, dvs gick inte att montera över huvudtaget.
För det tredje är det som tidigare nämnt HELT värdelöst att sikta med.
För det fjärde tenderar det att pysa lite till och från...

Lägg till en tusenlapp så får du ett hyffsat vapen som iaf håller.
Citera
2014-03-18, 05:37
Medlem
Gjorde nyligen ett rätt bra byte, bytte ett moderkort jag hade liggande mot ett Norica Atlantic http://www.hobbex.se/sv/artiklar/norica-sport-45-paket.html
Är detta en kvaltiétsbössa eller bara någon random skit från Spanien?? Hur som helst så fick jag även med ett 4-7x40 mm kikarsikte vid bytet. Jag behöver verkligen hjälp med hur fan man fixar kikarsikten.
Har fäst hela geväret i ett skruvstäd och satt vattenpass på, sen monterat på siktet, men hur fan jag än gör så när jag tar loss geväret så tycker jag alltid att siktet är snett (hoisontellt) åt något håll. Någon som har något bra tips på hur fan man får det rakt :S
Citera
2014-03-18, 06:10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak89
Gjorde nyligen ett rätt bra byte, bytte ett moderkort jag hade liggande mot ett Norica Atlantic http://www.hobbex.se/sv/artiklar/norica-sport-45-paket.html
Är detta en kvaltiétsbössa eller bara någon random skit från Spanien?? Hur som helst så fick jag även med ett 4-7x40 mm kikarsikte vid bytet. Jag behöver verkligen hjälp med hur fan man fixar kikarsikten.
Har fäst hela geväret i ett skruvstäd och satt vattenpass på, sen monterat på siktet, men hur fan jag än gör så när jag tar loss geväret så tycker jag alltid att siktet är snett (hoisontellt) åt något håll. Någon som har något bra tips på hur fan man får det rakt :S

Hur kan man få det snett? bössan är rak, siktet är rakt, det enda som kan spela in är fästena som måste passa siktet eller skit i kilskåran som du skruvar in fästena i.

Passar inte fästena till siktet så får du det aldrig rakt.
Citera
2014-03-18, 06:27
Medlem
Känns som det blir fel om och om igen, hur jag än gör. Kanske kan fråga dig om man sätter ett vattenpass ovanpå kikarsiktet så det vilar på den övre inställaren, om det är rakt där med passet är siktet rakt då också? Eller är det ögonmått som gäller??
Citera
2014-03-18, 21:20
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak89
Känns som det blir fel om och om igen, hur jag än gör. Kanske kan fråga dig om man sätter ett vattenpass ovanpå kikarsiktet så det vilar på den övre inställaren, om det är rakt där med passet är siktet rakt då också? Eller är det ögonmått som gäller??
http://www.youtube.com/watch?v=LkI_NdabMU0

Om du har ett bra sikte skall hårkorset vara helt horisontellt när tuben är rak. Lägg ett vattenpass ovanpå samt på vapnet om det finns en rak yta på det.
Citera
2014-03-22, 00:16
Medlem
magnificos avatar
Har läst många gånger att Julas kina luftgevär inte funkar särskilt bra, då många säger samma sak så får man ju tolka det som att det är så?

Hatsan från Turkiet har bössor som kostar lite mer men som är av bra kvalité, även i de billigaste modellerna, Hatsan 75 tycker jag är en sjysst modell med bra prestanda. Endast fått bra feed back av denna bössa.

http://www.fritidochprylar.se/produkt/Hatsan-M75-luftvapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in