2014-02-17, 18:34
Medlem
God kväll, har bestämt mig för att köpa ett nytt luftgevär då jag lånade ut mitt gamla och det försvann. Hade ett Hatsan 45 tror jag det var som jag köpte 2004, fanns inget främre sikte tror även att pipan var lite sne då jag tappade det när jag var 15. Hur som helst har jag tittat på Jula då man får med kikarsikte samt kan köpa till en kraftigare fjäder, har tittat på videos om hur man byter fjäder verkar inte vara några störra konstigheter, men det är inget jag måste göra.

Dessa två fångade min uppmärksamhet;
Vapen 1 http://www.jula.se/luftgevar-med-kikarsikte-4-5mm-777375
Vapen 2 http://www.jula.se/luftgevar-med-kikarsikte-4-5mm-780023

Det första vapnet är jag grymt tveksam på då det inte finns något automatsäkring och det finns en viss risk om man råkar komma åt avtryckaren när vapnet är laddat och man samtidigt har fingrarna i loppet att man skadar sig rejält.
Den andra vapnet har en automatsäkring vilket är en stor fördel, en stor anledning att jag tittat på dessa är inte bara att dem är billiga utan att det även är fast pipa. Vill helst inte sträcka mig över 1000 kr och har inte hittat något annat med fast pipa för det priset. Verkar dessa gevär vettiga? Någon som har erfarenhet av dylika vapen??
Detta är en av mina första trådar så ursäktar om jag gjort något fel.
Ha en go kväll.
Citera
2014-02-17, 18:41
Medlem
flashgrenades avatar
Dyrare luftgevär än så där är svårt att hitta. Iallafall om man ser till hur många skott man hinner skjuta innan det går sönder

Du hinner skjuta ~200 skott innan det havererar.

Edit: Detta gäller gevär nr1, men misstänker att de är ganska lika varandra
Citera
2014-02-17, 18:47
Medlem
KaliberTolvs avatar
Någon som vet vart man kan köpa en kraftigare fjäder. Har nämligen slitit på min så pass mycket genom åren så den har inte samma tryck som när den var ny!
Citera
2014-02-17, 18:49
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaliberTolv
Någon som vet vart man kan köpa en kraftigare fjäder. Har nämligen slitit på min så pass mycket genom åren så den har inte samma tryck som när den var ny!

Inte har du ägt ett av ovanstående gevär i flera år och endast slitit ut fjädern?
Citera
2014-02-17, 18:54
Medlem
Turrluffs avatar
Dessa gevär har avhandlats i flera trådar. Det är skit. Ren skit. Vet inte hur många som bett om råd för att deras Jula gevär bara pyser när de trycker på avtryckaren efter 30-200 skott. Betala runt 1500kr på Hobbex så får du något billigt av okej kvalitet.
Citera
2014-02-17, 19:31
Medlem
Hmm ok, blir ytterst tveksam kan jag medge.. fan då , vill gärna ha ett me träkolv och fast pipa men vad finns det för andra som inte kostar skjortan?
Senast redigerad av ak89 2014-02-17 kl. 19:35.
Citera
2014-02-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Dyrare luftgevär än så där är svårt att hitta. Iallafall om man ser till hur många skott man hinner skjuta innan det går sönder

Du hinner skjuta ~200 skott innan det havererar.

Edit: Detta gäller gevär nr1, men misstänker att de är ganska lika varandra

Vad exakt är det som går sönder?
Citera
2014-02-17, 19:59
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak89
Vad exakt är det som går sönder?
Allt från att pipan lossnar, avtryckaren slutar fungera, ventilerna pajar med mera. Tror det är lättare att säga vad som inte riskerar gå sönder.
Citera
2014-02-17, 19:59
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Hmm ok, blir ytterst tveksam kan jag medge.. fan då , vill gärna ha ett me träkolv och fast pipa men vad finns det för andra som inte kostar skjortan?

Jag skulle rekommendera ett bättre och dyrare vapen. Satsar man mer pengar så får man naturligtvis högre kvalitet. Fast valet är fritt.
Citera
2014-02-17, 20:00
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Håll koll på Blocket, där hittar man fynd, inskjutna och klara
Citera
2014-02-17, 20:14
Medlem
-defekt-s avatar
Kolla här, http://www.cabom.se/produkter/luftvapen/luftgevar-fjader/
Finns från 700 och uppått
Citera
2014-02-17, 20:27
Medlem
Hittade det här för ca 2000
http://www.tacticalstore.se/se/art/swiss-arms-break-barrel-custom-db5-rifle.php?ref_lp=pricerunner&utm_source=pricerunne r&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Verkar skitbra och snyggt är det med men jag vet inte om jag pallar punga ut 2000 för ett jävla luftgevär, vill bara ha lite skoj me polaren... men äh jag vette fan ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in