• 1
  • 2
2014-03-17, 23:31
Medlem
Jag äter i princip bara 1 stort mål om dagen, sen en mellis/efterrätt typ...

Efter det stora målet blir jag sååå trött att jag bokstavligen somnar. Har testat motionera innan / efter men inte hjälper det...

Måste i princip ligga och HALV-SOVA i sängen 1-2 timmar efter jag ätit den stora måltiden (som brukar vara rätt nyttig men inte alltid). Därefter blir jag lite piggare men känns inte bra att så mycket tid går åt "ingenting".

Vet att lösningen kanske vore att bara försöka äta mindre flera portioner men jag känner inte för det... trivs på något sätt ändå med att först motionera på fastande mage sen när jag är vrålhungrig smälla i mig massa mat sen jäsa den :P sen när blodsockerdippen är faktum äter jag ett mindre mål mat eller dessert...

Någon som känner igen sig och har tips på hur jag kan äta det stora målet mat och ändå undvika matkoman?
Är rädd för att jag kommer råka ut för matkoma på jobb i framtiden och då inte orka jobba effektivt... fast när man jobbar äter man väl fler och mindre måltider automatiskt men ändå..
Senast redigerad av AUnatur 2014-03-17 kl. 23:33. Anledning: au
Citera
2014-03-17, 23:36
Medlem
Varför inte käka på kvällen då? Blir ju perfekt och du slipper piller.
Citera
2014-03-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Varför inte käka på kvällen då? Blir ju perfekt och du slipper piller.

HEhe du läste min förra tråd om att jag sover 7-15 va ;P blir lite svårt att hålla sig utan mat till typ 23 :P men annars är det ju i teorin rätt smart, men som det ser ut nu äter jag vid 18-tiden typ, sen somnar 19-20 ungefär :/
Citera
2014-03-17, 23:37
Medlem
hyphens avatar
Nej, det är nog hopplöst, du har väl sett hur boaormar beter sig.

Matkoma brukar vara värst efter mycket kolhydratrika livsmedel (paltkoma), testa att skära ned på det. Eller kör helt vegetariskt, köttet kräver energi att smälta, jämför med hur mätta lejon beter sig.
Citera
2014-03-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Nej, det är nog hopplöst, du har väl sett hur boaormar beter sig.

Matkoma brukar vara värst efter mycket kolhydratrika livsmedel (paltkoma), testa att skära ned på det. Eller kör helt vegetariskt, köttet kräver energi att smälta, jämför med hur mätta lejon beter sig.

Jag intar inte mkt kolhydrater via maten men som dessert (choklad) blir det väl det... kanske borde testa att försöka svälta mig fram till 23 då sen smälla i mig en pizza, choklad, vin och en stilnoct så somnar man? ;P
Citera
2014-03-17, 23:49
Medlem
Manboiiis avatar
Eller så lär du dig att äta normalt?

Jag tror då inte det är hälsosamt att äta 1 gång per dag..
Citera
2014-03-17, 23:49
Medlem
Evilyns avatar
Om du nu inte vill/pallar käka flera gånger per dag är mitt råd att i varje fall försöka äta långsammare. Matkoma brukar oftast inträda när man tryckt i sig för mycket mat för snabbt, då hamnar man ganska snabbt i det där stadiet med trötthet och bly i arslet.
Citera
2014-03-18, 01:53
Medlem
Som man bäddar får man ligga. Du äter en gång per dag och överäter antagligen då eftersom du är dödshungrig. Så naturligtvis får du matkoma. Är du dum, eller? Små portioner flera gånger om dagen kommer lösa ditt problem

Ät någonting, oavsett om du är hungrig eller ej. Frukost, lunch och middag. Sen så blir du av med dina problem.
Citera
2014-03-18, 03:49
Medlem
Kickexs avatar
Är det bara inte åldern som tar sin effekt?
Min morfar behöver även ta en tupplur efter sin lunch och middag ^^
Citera
2014-03-18, 09:57
Medlem
Lecros avatar
Brukar jag också få, speciellt om jag har druckit lite alkohol innan, blir alltid skittrött efter middagen en fredag kväll.
Citera
2014-03-18, 18:05
Medlem
Hade du ätit riktig mat och inte skräp hade du inte fått så ojämt blodsocker.
Citera
2014-03-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AUnatur
Vet att lösningen kanske vore att bara försöka äta mindre flera portioner men jag känner inte för det..
Nähä, skit i det då? Då får du väl helt enkelt leva med hur det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in