2014-03-17, 20:35
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Jo jag läste det inlägget. Men det vore ju märkligt om bara en enda person uppmärksammat detta och att de är en turist från sverige också. Men så länge inga riktiga fakta har kommit fram så är väl allt möjligt antar jag. tvivlar dock stort på att någonting aftonbladet har skrivit kommer visa sig stämma. Dom skriver som sagt allt bara dom tjänar en krona på det, sen om dom har familjeliv.se som källa eller en regering struntar dom fullständigt i.

Ja aftonbladet kan vi nog skita i att länka. Många teorier i denna tråden är märkliga men eftersom vi inte sitter på så mycket bekräftad fakta så får vi försöka utgå från att de flesta kan fungera i praktiken. Det känns absolut som att någon/några vet så mycket mer men lagt locket på.
Citera
2014-03-17, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Ja aftonbladet kan vi nog skita i att länka. Många teorier i denna tråden är märkliga men eftersom vi inte sitter på så mycket bekräftad fakta så får vi försöka utgå från att de flesta kan fungera i praktiken. Det känns absolut som att någon/några vet så mycket mer men lagt locket på.

Ja precis. även det mest osannolika kan ha hänt tills någon vet med säkerhet. Jag har ett öppet sinne, det enda jag är ganska säker på är att planet inte har störtat i havet.
Citera
2014-03-17, 20:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Detta ar bara sa urbota dumt, dessvarre ar du inte forst med denna foliehattsteori da SARS & Ebola redan namnts te.x

Innan man skriver och citerar andra foliehattar sa vore det ju bra om man stallde lite sjalvkritiska fragor, som te.x rimligheten i ett dylikt pastaende.
Att skälla på budbäraren för inte vetenskapen framåt.

I det förevarande fallet kommer vi längst med empiri och Ockhams rakkniv.

Varför mördades de Navy Seals som bevakade containern som omlastades till förevarande flygning?

Vad fanns i containern?
Citat:
Flight 370 was already under GRU “surveillance” after it received a “highly suspicious” cargo load that had been traced to the Indian Ocean nation Republic of Seychelles, and where it had previously been aboard the US-flagged container ship MV Maersk Alabama.

within 24-hours of off-loading this “highly suspicious” cargo load bound for Malaysia Airlines Flight 370, the two highly-trained US Navy Seals assigned to protect it, Mark Daniel Kennedy, 43, and Jeffrey Keith Reynolds, 44, were found dead under “suspicious circumstances.”

http://www.eutimes.net/2014/03/russia-puzzled-over-malaysia-airlines-capture-by-us-navy/
Citera
2014-03-17, 20:51
Medlem
Om man nu tänkt använda planet som missil i framtiden. Borde inte alla länders flygvapen/försvar vara på "red alert" om detta plan kommer? Eller ska det flyga lågt så det upptäcks på radar försent? Känns som en väldig apparat för att åsamka ett terrordåd och mot vilket mål? Om det ärden separatistgruppen i Kina som ligger bakom så kanske de nöjer sig med gisslan och förhandling om planet, men väldigt lång väntetid nu efter kapningen. Brukar ju höra av sig tämligen omgående flygkapare med sina krav. Om det är nåt 9/11 upplägg så är det väl nån skyskrapa som ligger illa ute nu
Citera
2014-03-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du skulle egentligen kunna ta med teorin om kapning p.g.a stöld, att de vill åt något i lasten som är extremt värdefull och/eller vissa av passagerarna som kan ha värdefull information eller besitta värdefulla kunskaper.

Den teorin är något mittemellan terror och inte terror, då man har en anledning att stjäla planet samtidigt som man inte har någon anledning att gå ut med det som om det vore ett terrordåd.

P.g.a ovissheten idag är den teorin praktiskt taget lika trolig som vilken annan.

Ja, som ett möjligt motiv till en kapning isåfall, men vet inte hur troligt det är egentligen att frakta såpass viktiga saker med ett kommersiellt flygplan att det blir motivet med en kapning? Det känns lite väl spekulativt (inte för att de andra punkterna inte är spekulativa, men..). Om någon kan luska fram uppgifter om att lasten MH370 inte skannades pga trasig X-ray (och att det t.o.m. skulle vara det enda planet vars last inte skannades den dagen, som det skrivs om på vissa forum) så hade det ju varit lite mer kött på benen.
Citera
2014-03-17, 20:58
Medlem
Men om det nu är en kapning och de gömt undan planet för ett ev kommande terrordåd.
Är det talibaner i Pakistan som lastar det med sprängmedel/kärnvapen.
Vilket blir målet?
Israel, Europa, Syrien?
Citera
2014-03-17, 21:06
Medlem
Kallblodiga kapare om de kört en lång sträcka med döda passagerare för att "bara ha" planet, men samtidigt kanske mest troliga, för stor risk att ha med sig över 200 passagerare i en sånhär operation. För om passagerarna lever. Vad gör man va dem? Sätter i nån lada i Kazakstan?
Citera
2014-03-17, 21:09
Medlem
vinbras avatar
Okay eftersom inget av de traditionella händelseförloppen stämmer in med MD370:s försvinnande kanske det helt enkelt är en kombination?

Jag tänker olyckshändelse följt av dubbelt självmord (båda piloterna).

Någon typ av olyckshändelse inträffar i cockpit, tryckfall uppstår och alla i planet dör utom piloterna, som hann ta på sig syrgasmasker.

Piloterna kommer fram till att de inte längre har något att leva för så de styr planet ut över havet och möter döden tillsammans.
Citera
2014-03-17, 21:14
Medlem
En möjlighet kan vara att de tänkt nå Somalia, men inte nått fram. Al shabab håller fortfarande delar av landet och de kan ha tillgång till tillräckligt bra landningsplatser.
Citera
2014-03-17, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Okay eftersom inget av de traditionella händelseförloppen stämmer in med MD370:s försvinnande kanske det helt enkelt är en kombination?

Jag tänker olyckshändelse följt av dubbelt självmord (båda piloterna).

Någon typ av olyckshändelse inträffar i cockpit, tryckfall uppstår och alla i planet dör utom piloterna, som hann ta på sig syrgasmasker.

Piloterna kommer fram till att de inte längre har något att leva för så de styr planet ut över havet och möter döden tillsammans.
Kanske den sämsta och mest osannolika teori jag läst i denna tråd hittills. Då har jag ändå läst teorin om att kapare skulle ha bundit fast alla på planet med rep.
Citera
2014-03-17, 21:16
Medlem
napalmenss avatar
OM vi nu leker med tanken att lasten aldrig gick igenom någon x-ray under denna dagen samtidigt som 20 anställda från Freescale Semiconducto åkte med, kan detta ha någon betydelse? Vad kan det ha varit i lasten? Jag vet att det inte är bekräftad fakta att x-ray maskinen tydligen skulle vara "sönder" men OM den nu var det.

Är det av intresse att Freescale Semiconducto ägs av Blackstone group där Lord Jacob Rothschild sitter i styrelsen? Foliehatts-varning på mig nu men här följer lite intressant läsning

http://www.4key.net/asia/malaysia-airlines-flight-370-patents-patents-patents/
Citera
2014-03-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnvaldKnaphovde
En möjlighet kan vara att de tänkt nå Somalia, men inte nått fram. Al shabab håller fortfarande delar av landet och de kan ha tillgång till tillräckligt bra landningsplatser.

Hade inte Jänkarnas radar på Diego Garcia upptäckt dem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in