Citat:
Ursprungligen postat av
clandeztino
Då den här tråden är så stor och oöverblickbar har jag försökt samla ihop uppgifter som talar för och emot de olika teorierna om vad som kan ha hänt, bara för att få en överblick. Fyll i det jag har missat och stryk de uppgifter som har dementerats. Som sagt, tråden är så stor och tidningarnas rapportering om fallet är så motstridigt så det är svårt att hänga med. (OBS! Jag har ingen som helst kunskap om flygplan eller hur man flyger ett så de som är insatta i sådant får mer än gärna rätta till de eventuella missuppfattningar som jag gjort mig skyldig till):
Du skulle egentligen kunna ta med teorin om kapning p.g.a stöld, att de vill åt något i lasten som är extremt värdefull och/eller vissa av passagerarna som kan ha värdefull information eller besitta värdefulla kunskaper.
Den teorin är något mittemellan terror och inte terror, då man har en anledning att stjäla planet samtidigt som man inte har någon anledning att gå ut med det som om det vore ett terrordåd.
P.g.a ovissheten idag är den teorin praktiskt taget lika trolig som vilken annan.