2014-03-17, 20:14
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
ja, planet kan t.o.m ha landat i Thailand.

Känns rätt otroligt att de inte skulle märkt de..
Citera
2014-03-17, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18554715.ab

Om följande teori är sann så måste det vara århundradets kapning.

Ja men aftonhoran är ju efterblivna och skriver allt dom kan tjäna en krona på. Soppan i kärran hade väl inte ens räckt halvvägs till deras ursprungsdestination på den höjden?
Citera
2014-03-17, 20:15
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
RT skriver att Pakistan är en möjlig destination
http://rt.com/news/malaysian-plane-investigation-pakistan-238/

Visst tankas flygplanen så att dom bara klarar sig från punkt A till B med en viss marginal?

Kuala Lumpur -> Beijing
4348.85 km

Kuala Lumpur -> Wana (ligger nära Afghanistangränsen)
4662.38 km

Kan det vara möjligt?

Jag tänkte på det där själv. Jag vet inte vilka marginaler man har - tex. Ryan Air hade ju knappast klarat sig så att säga....
Citera
2014-03-17, 20:16
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Undra vad som händer med passagerarna om planet nu inte har kraschat?
Citera
2014-03-17, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Visst tankas flygplanen så att dom bara klarar sig från punkt A till B med en viss marginal?

Kuala Lumpur -> Beijing
4348.85 km

4662.38 km

Kan det vara möjligt?

Vem vet, allt tycks möjligt i den här soppan men jag har isf följande förslag:

Använd Pakistan som one-stop-shop, de har både 777-200ER och kärnvapen. Men varför göra det enkelt
Citera
2014-03-17, 20:17
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Då den här tråden är så stor och oöverblickbar har jag försökt samla ihop uppgifter som talar för och emot de olika teorierna om vad som kan ha hänt, bara för att få en överblick. Fyll i det jag har missat och stryk de uppgifter som har dementerats. Som sagt, tråden är så stor och tidningarnas rapportering om fallet är så motstridigt så det är svårt att hänga med. (OBS! Jag har ingen som helst kunskap om flygplan eller hur man flyger ett så de som är insatta i sådant får mer än gärna rätta till de eventuella missuppfattningar som jag gjort mig skyldig till):

Du skulle egentligen kunna ta med teorin om kapning p.g.a stöld, att de vill åt något i lasten som är extremt värdefull och/eller vissa av passagerarna som kan ha värdefull information eller besitta värdefulla kunskaper.

Den teorin är något mittemellan terror och inte terror, då man har en anledning att stjäla planet samtidigt som man inte har någon anledning att gå ut med det som om det vore ett terrordåd.

P.g.a ovissheten idag är den teorin praktiskt taget lika trolig som vilken annan.
Citera
2014-03-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Ja men aftonhoran är ju efterblivna och skriver allt dom kan tjäna en krona på. Soppan i kärran hade väl inte ens räckt halvvägs till deras ursprungsdestination på den höjden?

Japp förmodligen...men om det är så, så är det ju värre än värsta hollywood actionrullen...fattas bara Stallone eller Schwarzenegger i huvudrollen
Citera
2014-03-17, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Japp förmodligen...men om det är så, så är det ju värre än värsta hollywood actionrullen...fattas bara Stallone eller Schwarzenegger i huvudrollen
Ja, och om dom flyger så lågt, så långt så lär ju någon på marken ha hört ett flygplan komma onormalt lågt på ett ställe där det i vanliga fall inte flyger någon för det här lär väl mer eller mindre vara känt över hela världen.
Citera
2014-03-17, 20:25
Medlem
Citat:

Kuala Lumpur -> Beijing
4348.85 km

4662.38 km

Kan det vara möjligt?

I så fall borde de varit framme nu.

De flög ju andra hållet i 45 minuter först.
Citera
2014-03-17, 20:26
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ja, och om dom flyger så lågt, så långt så lär ju någon på marken ha hört ett flygplan komma onormalt lågt på ett ställe där det i vanliga fall inte flyger någon för det här lär väl mer eller mindre vara känt över hela världen.

Många sidor bak påstår en här på flashback att hans kompis som befann sig i Thailand då såg och hörde ett flygplan ovanligt lågt när han var ute och rökte på en balkong. Detta skulle vara nattetid men hur troligt detta är kan vi ju bara spekulera i. Skulle det dock vara sant så vore det ju en bra ledtråd!
Citera
2014-03-17, 20:29
Medlem
Citat:

Ja det är lite för spektakulärt för att vara troligt, om det inte är över hav först och sen in över bergig och glesbebyggt område, men ja mycket frågetecken...skulle passagerarna fortfarande vara vid liv i en sån manöver. Ja då har de ju fått sitt livs åktur
Citera
2014-03-17, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Många sidor bak påstår en här på flashback att hans kompis som befann sig i Thailand då såg och hörde ett flygplan ovanligt lågt när han var ute och rökte på en balkong. Detta skulle vara nattetid men hur troligt detta är kan vi ju bara spekulera i. Skulle det dock vara sant så vore det ju en bra ledtråd!
Jo jag läste det inlägget. Men det vore ju märkligt om bara en enda person uppmärksammat detta och att de är en turist från sverige också. Men så länge inga riktiga fakta har kommit fram så är väl allt möjligt antar jag. tvivlar dock stort på att någonting aftonbladet har skrivit kommer visa sig stämma. Dom skriver som sagt allt bara dom tjänar en krona på det, sen om dom har familjeliv.se som källa eller en regering struntar dom fullständigt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in