Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
np: Stilla - Till stilla Falla.
Ja.. trots det enligt mig, väldigt stämningsfulla norrland-1800-spöken-vargvinter-blackmetalAla90s-omslaget.. så måste jag fan fråga er här i tråden.. vart fan är detta "Skitbra" någonstans?
Jag kan inte för allt i toaletten efter en lastbils-laddning förstå hur folk kan hypa detta, på sin absoluta höjd, MEDIOKRA album!?. Jag blir fan förbannad.
Så ge mig TRE motiv för att detta skulle vara ett album värdigt att snart bli tillräknad "klassiker"...
Sången är f.ö helt fantastiskt irriterande skitnödig. Under vissa partier undrar jag om inte "Dråpsnatt" framstår som Världens bästa band i jämförelse.
Uppenbarligen är du helt enkelt inte ute efter samma sak vad gäller musik som de som hyllar Stilla? Nu är jag knappast helt opartisk vad gäller denna frågan, men det som tilltalar många är delvis något du sarkastiskt nämner som "blackmetalAla90s-omslaget" (Som för övrigt är ett foto på huset där Nordvis Ljudstudio befinner sig och skivan spelats in). Ta bort "-omslaget" därifrån och du har en
del av förklaringen för många. Sedan tycker jag nog att "Ensamhetens andar" är en mycket bättre skiva än "Till stilla falla" men det är en annan sak.
Jag skulle f.ö kunna ställa exakt samma fråga ang. Teitanblood t.ex då jag tycker de gör bland den tråkigaste och mest intetsägande musik som finns, men då de ligger utanför ramarna för det som normalt tilltalar mig känner jag inte att det är särskilt förvånande och därmed skulle nog argumenten vara ganska döfödda på mig då deras musik helt enkelt inte tilltalar mig, och detsamma kan väl vara fallet vad gäller dig och Stilla.
NP: Skogen - I Döden
Återigen knappast opartisk, men denna skivan lär uppskattas av många när den släpps 7 April.