2014-03-16, 18:17
Medlem
von_Ss avatar
era jävla negrer

stilla är mycket riktigt jättetråkigt
Citera
2014-03-16, 18:25
Medlem
von_Ss avatar
Dråpsnatt ska inte ha för mycket skit dock snorunge. Duger som tidsfördriv. Spelar alltid Dråpsnatt när jag lirar Heroes Of Might And Magic 3. Passar så jävla bra.

Ska göra exakt det nu
Citera
2014-03-16, 19:26
Medlem
Adversariuss avatar
Nu beslöt jag att för ett ögonblick sansa mig lite i min liturgiska Death-dyrkan och återgå till den skiva jag aldrig någonsin kommer kunna spela sönder, trots nästan dagliga idoga försök under de senaste åren. Det fick bli ett avatar- och signaturbyte därefter. Inga andra norrbaggar kommer i närheten av att konkurrera. HAIL.
Citera
2014-03-16, 20:51
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Lustigt. På min står det Salvation.

NP: Soul Of Steel - Universal Soldier's Song

Åfan, konstigt. Jag kan ju inte direkt vara ensam om det, måste ha blivit fel på fler kopior. Lite smått irriterande..
Citera
2014-03-16, 20:54
Medlem
Adversariuss avatar
Nu blev det gula geten istället, därför att varför inte?
Citera
2014-03-17, 02:03
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
np: Stilla - Till stilla Falla.

Ja.. trots det enligt mig, väldigt stämningsfulla norrland-1800-spöken-vargvinter-blackmetalAla90s-omslaget.. så måste jag fan fråga er här i tråden.. vart fan är detta "Skitbra" någonstans?
Jag kan inte för allt i toaletten efter en lastbils-laddning förstå hur folk kan hypa detta, på sin absoluta höjd, MEDIOKRA album!?. Jag blir fan förbannad.
Så ge mig TRE motiv för att detta skulle vara ett album värdigt att snart bli tillräknad "klassiker"...
Sången är f.ö helt fantastiskt irriterande skitnödig. Under vissa partier undrar jag om inte "Dråpsnatt" framstår som Världens bästa band i jämförelse.

Uppenbarligen är du helt enkelt inte ute efter samma sak vad gäller musik som de som hyllar Stilla? Nu är jag knappast helt opartisk vad gäller denna frågan, men det som tilltalar många är delvis något du sarkastiskt nämner som "blackmetalAla90s-omslaget" (Som för övrigt är ett foto på huset där Nordvis Ljudstudio befinner sig och skivan spelats in). Ta bort "-omslaget" därifrån och du har en del av förklaringen för många. Sedan tycker jag nog att "Ensamhetens andar" är en mycket bättre skiva än "Till stilla falla" men det är en annan sak.

Jag skulle f.ö kunna ställa exakt samma fråga ang. Teitanblood t.ex då jag tycker de gör bland den tråkigaste och mest intetsägande musik som finns, men då de ligger utanför ramarna för det som normalt tilltalar mig känner jag inte att det är särskilt förvånande och därmed skulle nog argumenten vara ganska döfödda på mig då deras musik helt enkelt inte tilltalar mig, och detsamma kan väl vara fallet vad gäller dig och Stilla.

NP: Skogen - I Döden
Återigen knappast opartisk, men denna skivan lär uppskattas av många när den släpps 7 April.
Senast redigerad av katatoni 2014-03-17 kl. 02:29.
Citera
2014-03-17, 08:50
Medlem
Återigen knappast opartisk, men denna skivan lär uppskattas av många när den släpps 7 April.[/quote]

Stilla är bra, men Skogen är RIKTIGT JÄVLA BRA! Deras plattor spelas återkommande och med samma njutning varje gång. Deras spelning när de var förband till Lord Belial var så taight och överjordisk.
Citera
2014-03-17, 08:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Återigen knappast opartisk, men denna skivan lär uppskattas av många när den släpps 7 April.

Den skivan lär jag lyssna på. Kollade upp bandet och lyssnar just nu på Griftenatt och det är verkligen bra, en ny kärlek!
Citera
2014-03-17, 09:26
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Truth

Citat:
Stilla är bra, men Skogen är RIKTIGT JÄVLA BRA! Deras plattor spelas återkommande och med samma njutning varje gång. Deras spelning när de var förband till Lord Belial var så taight och överjordisk.
Skogen - Eld var lite av en besvikelse då den inte är i närheten av vad Svitjod är , men samtidigt passade de låtarna otroligt mycket bättre live än vad de mycket mer atmosfäriska Svitjod-ditona gjorde. Men jag är hoppfull och förväntansfull då den nya plattan ska vara mer i linje med de två första...
Senast redigerad av ToMegaTherion 2014-03-17 kl. 09:31.
Citera
2014-03-17, 12:43
Medlem
Adversariuss avatar
Jag sitter mest och glädjer mig åt det förvånansvärt tunga snöfall som råder utanför kontorsfönstret, eftersom det innebär att man får ett par extra dagar med Paysage d'Hiver innan det smält bort och det är dags att låta gamle Wintherr gå i vår- och sommardvala. Efter det lär jag nog fortsätta med mitt projekt från i förmiddags - dyrka Bathory.

NP: Winter
Senast redigerad av Adversarius 2014-03-17 kl. 12:47.
Citera
2014-03-17, 13:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Efter det lär jag nog fortsätta med mitt projekt från i förmiddags - dyrka Bathory.

Det är aldrig fel. Satte nyss på debuten faktiskt. Lite roligt att en psykiatriker jag träffade, en liten mullig kille som såg ut att lyssna på dansband, tipsade mig om dem.

NP: Storm of Damnation - Intro
Citera
2014-03-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är aldrig fel. Satte nyss på debuten faktiskt. Lite roligt att en psykiatriker jag träffade, en liten mullig kille som såg ut att lyssna på dansband, tipsade mig om dem.

NP: Storm of Damnation - Intro

Hur kan man tipsa någon om Bathory? Det är alltså under premissen att personen i fråga inte är helt oinvigd inom black metal eller heavy metal i övrigt. Ungefär som att tipsa om Judas Priest eller Metallica.

Dismember - Death Evocation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in