2014-03-14, 23:01
Medlem
Tristramns avatar
Doombringer - Crypts of Oblivion
http://www.youtube.com/watch?v=6hagO-3pEe8
Vet inte hur attraktiva andra band än Teitanblood är såhär i svallvågorna av Death men känner mig ändå manad att slänga upp ett tips! Snubblade över Doombringer på youtube och föll pladask.
Citera
2014-03-15, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Doombringer - Crypts of Oblivion
http://www.youtube.com/watch?v=6hagO-3pEe8
Vet inte hur attraktiva andra band än Teitanblood är såhär i svallvågorna av Death men känner mig ändå manad att slänga upp ett tips! Snubblade över Doombringer på youtube och föll pladask.
Det där gillade jag. Jättemycket.
Citera
2014-03-15, 13:05
Medlem
pebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har inte kört nya Morbus ännu, men blev tipsad av Tim på SP att köpa den illa kvickt (tyvärr tillät inte ekonomin) för han ansåg den minsann hur bra som helst.
Dock ställer jag mig tveksam till hans musiksmak många ggr.
Morbus Chron är ju givetvis bra, varken mer eller mindre.. men jag tycker inte de ska förställa sig och försöka sig på nå skit de inte behärskar såsom Tribulation gjorde (och visserligen lyckades ganska bra men ja..).
Anser att de fan inte är riktigt mogna för detta ännu.

Förstår att han tipsade om den, jag var in i butiken vid två tillfällen i veckan. Bägge gångerna var det den som spelades i högtalarna. Morbids första skiva tyckte jag inte var så speciell. Välutförd gammeldöds, den känns lite som Bloodbaths första skiva - en hyllning till en viss dödstyp. Där Bloodbath siktade på den svenska stilen och Morbus körde autopsydyrkan.

Då är den nya skivan mycket mer intressant. Atmosfärisk, snygga buildups fast utan att tappa det episka riffandet. Och framförallt ett sväng som påminner lite om klassisk hårdrock.

Men med det sagt så är jag på väg in i en oldschool-period nu, ska dra på autopsys första nu. Kan hända att Morbus första skiva passar bättre i det sinnelaget.
Citera
2014-03-15, 15:08
Medlem
kvertys avatar
Kör Grave Upheaval's namnlösa album, spår 2. Lutar nog mer åt death/doom hållet men jävligt bra.
Citera
2014-03-15, 17:12
Medlem
von_Ss avatar
Efter en genomlyssning av Death lät det ungefär som väntat. Bra, rent av väldigt bra, men inte riktigt min grej. Gillar hela imagen och så, gillar bandet överlag, men musiken tilltalar mig inte helt 100. Missförstå mig inte, självklart är det jävligt bra, kommer hamna topp 5 i år, men jag ligger inte chockad i fosterställning.

NP: Inquisition - Joined By Dark Matter Repelled By Dark Energy

Skå l
Citera
2014-03-15, 18:44
Medlem
Tristramns avatar
Vill passa på att rikta ett låttips till vår Pentagrammaton.
http://www.youtube.com/watch?v=LnHGwPcgtD0

NP: Sruleah - Hymn
Citera
2014-03-15, 21:50
Medlem
Mordum87s avatar
Nu är jag helt färdig för ett ärligt omdöme av "Death".
Jag har väldigt, VÄLDIGT svårt att se hur något kommande album ska kunna slå detta i år. Eller kanske för flera år framåt.
Om det inte vore för att sista spåret "Silence of the Great Martyrs", som klockar in på 17min.. känns lite för långt hade plattan varit ren perfektion i sin helhet. Missförstå mig rätt, det är oerhört stämningsfullt, men det drar iväg lite för långt för att skivan ska vara felfri.
Men å andra sidan.. det är idiotiska småproblem. Så okey..

9.5 av 10.
Teitanblood är helt enkelt bara mästerligt.

np: Teitanblood - Plagues of Forgiveness
Citera
2014-03-15, 22:18
Medlem
von_Ss avatar
Att sista spåret är en evighet är ju de bästa på plattan. Men då har jag en liten crush på långa avslutningsspår, om det så är en treminuterslåt som avslutas med en halvtimme ambient. Älskar det . Puzz. Np. Lök står när dom andra faller
Citera
2014-03-15, 23:20
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Att sista spåret är en evighet är ju de bästa på plattan. Men då har jag en liten crush på långa avslutningsspår, om det så är en treminuterslåt som avslutas med en halvtimme ambient. Älskar det . Puzz. Np. Lök står när dom andra faller

Hmm. Ja alltså, som jag sa.. det är oerhört stämningsfullt och fanimig mardrömslikt. Men jag fann just detta avslutningsspår rätt intetsägande många ggr. Har tyvärr en tendens att jämföra med Salvation och Ond Spiritism dessa gånger, då jag anser de sistnämnda innehar de absolut Mörkaste outros jag någonsin hört.
Outrot på "Death" blir för långdraget emellanåt. Men somsagt.. det är ilandsproblem. Idioti.
Plattan är fan fulländad på ALLA andra vis!

np: Stilla - Till stilla Falla.

Ja.. trots det enligt mig, väldigt stämningsfulla norrland-1800-spöken-vargvinter-blackmetalAla90s-omslaget.. så måste jag fan fråga er här i tråden.. vart fan är detta "Skitbra" någonstans?
Jag kan inte för allt i toaletten efter en lastbils-laddning förstå hur folk kan hypa detta, på sin absoluta höjd, MEDIOKRA album!?. Jag blir fan förbannad.
Så ge mig TRE motiv för att detta skulle vara ett album värdigt att snart bli tillräknad "klassiker"...
Sången är f.ö helt fantastiskt irriterande skitnödig. Under vissa partier undrar jag om inte "Dråpsnatt" framstår som Världens bästa band i jämförelse.
Citera
2014-03-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
np: Stilla - Till stilla Falla.

Ja.. trots det enligt mig, väldigt stämningsfulla norrland-1800-spöken-vargvinter-blackmetalAla90s-omslaget.. så måste jag fan fråga er här i tråden.. vart fan är detta "Skitbra" någonstans?
Jag kan inte för allt i toaletten efter en lastbils-laddning förstå hur folk kan hypa detta, på sin absoluta höjd, MEDIOKRA album!?. Jag blir fan förbannad.
Så ge mig TRE motiv för att detta skulle vara ett album värdigt att snart bli tillräknad "klassiker"...
Sången är f.ö helt fantastiskt irriterande skitnödig. Under vissa partier undrar jag om inte "Dråpsnatt" framstår som Världens bästa band i jämförelse.

För det bara e så? OK? Jag kan inte förklara varför jag gillar Reign in blood eller Like an ever flowing stream det är bara ett jävla driv i plattorna. Sluta intellektualisera kring allt, jag kan inte förstå varför vissa gillar Skrillex så jag försöker bara acceptera.

Iron Maiden - Flash of the blade...inte direkt i linje med tråden men var ju tvungen att skriva nått.
Citera
2014-03-16, 11:57
Medlem
eckims avatar
Har en fråga här i tråden, angående Funeral Mist boxen. Märkte för en stund sedan när jag skulle dra igång Salvation plattan, att det konstigt nog står Maranatha på den. Bara på skiva ett, på den andra står det Salvation som det ska. Antar att det har blivit fel i tillverkningen. Har någon upplevt samma sak? Skulle vara tacksam för svar.

Funeral Mist - Across the Qliphoth

Vilket mästerverk, näst bäst efter ''Circle of eyes''.
Senast redigerad av eckim 2014-03-16 kl. 11:59.
Citera
2014-03-16, 15:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Har en fråga här i tråden, angående Funeral Mist boxen. Märkte för en stund sedan när jag skulle dra igång Salvation plattan, att det konstigt nog står Maranatha på den. Bara på skiva ett, på den andra står det Salvation som det ska. Antar att det har blivit fel i tillverkningen. Har någon upplevt samma sak? Skulle vara tacksam för svar.

Funeral Mist - Across the Qliphoth

Vilket mästerverk, näst bäst efter ''Circle of eyes''.

Lustigt. På min står det Salvation.

NP: Soul Of Steel - Universal Soldier's Song
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in