Citat:
Ursprungligen postat av
Summerbird
Tanken är att han skulle ha sympatiserat starkt med oppositionsledaren, och att den senare blivit fängslad pga falska anklagelser. Lite som Tymoshenko blev röjd ur vägen.. Och Shah var på rättegången 4 timmar innan flygningen och kan förmodas ha varit upprörd över utgången. Han hade också på ett foto en tröja med texten "Democracy is dead". En sån person kanske kan tänkas ta lagen i egna händer?
Men självmord? Utan att göra ett uttalande så hela världen får reda på varför och hur ruttet systemet är osv osv... Njahh.
Det som hänt har ju och andra sidan skadat det sittande styret något enormt. Betydligt mer än vad det skulle ha gjort om man direkt fått reda på att en galen oppositions-sympatisör krashat planet.
Vad annars har vi? Jag skulle hävda att det helt klart är den mest troliga teorin som finns just nu.
Har det pratats om piloternas ekonomiska situation?
Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Jag funderar vilt här, men kan kaptenen valt att ta, eller smyga in cabinpersonalens syrgastuber in i cockpit? Efter det att han slagit ut styrman valt att gå direkt upp på hög höjd, då är det bara en tidsfråga innan alla i cabinen är medvetslösa, samtidigt som han själv kan använda upp de tuber han tagit?
KSVs inlägg var väl mer ett svar på vad passagerare skulle tänkas kunna ha använt för att ta sig in i cockpit. Piloten kan ju bara låsa ute sin kollega istället för få honom medvetslös. Piloterna har ju dessutom syrgasmasker som räcker betydligt längre än passagernas så mer syre tror jag inte att han hade behövt hämta.