2014-03-16, 14:51
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Njae .. Jag fantiserar inte - jag har en pålitlig grekisk källa beträffande Olof Palmes sexuella läggning.
Edit: Fog ? Vad har du för "fog" för att tala om "bisexfantasier" i detta ?
Jag erbjöd en rimligare förklaring till varför LP gått med på att hemlighålla avgörande delar av obduktionen. Hon kan mycket väl ha skrämts med att de narkotikaklassade tabletter hon kanske matade OP med på bion och nog såg till att han skulle ta regelbundet skulle bli omöjliga att förklara offentligt. Aids och bisexualitet är istället mer typiskt för vad frimurare främst fantiserar kring.
Citera
2014-03-16, 15:11
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
....En sak som slog mig i går när jag läste om Viktor Gunnarsson, är att det faktiskt kan ha varit 2 olika organisationer som samtidigt jobbade på att få bort Palme......
Vi kan lugnt räkna med ett tiotal olika professionella organisationer hade OP på sin dödslista samt ytterligare ett tiotal som inte själva hade förmågan men desto mera viljan och därför fick agera patsys. Förutsättningen för en politiskt eller ekonomiskt god affär är dock att mörkläggningen för evigt kan göras total så som skett med de flesta avgörande händelser i vår historia. Det rituella mordet på VG just när han var på väg att berätta säger ännu mer.
Citera
2014-03-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Detta skrev någon på Sven Aners forum en gång i tiden:

Nu förstår jag att det troligen är rent bs till 99.99%. Men trots allt är det någon som hört talas om mannen , finns han i utredningen ?
För ungefär 8-10 mån såg GW Persson det fullt möjl att få fram sanningen,men då måste
ju utredn börja nysta i rätt trådar+accept obehagl sanningar. Så långt jag kan minnas har
det funnits 1 ovilja att söka lik i garderoben inom dom egna leden. 1 ex=den finsktalande
polisman som blev helt alkoholiserad under åren eft mordet, sade sig b.l.a ha fått erbj om
att släcka Palme----men tackat nej. Denne person lär ha umgåtts med den s.k 33-åringen innan
mordet, de lär ha träffats på typ nazist-möten ! Med tiden blev han gnm sitt agerande
allt mer intressant i utredn,men när han skulle förhöras mer utförligt----sköt han sig i
sin hemby i södra Tornedalen. Nästa spår det s.k finska spåret, om vad 2 finsktalande
tjejer såg nära mordpl just innan skottet----1 finsktalande man i "walkie-talkie". Tejerna
ska ha känt igen honom som 1 polis som tränade på 1 gym, Ölvebro framförde att han
ej gått att hitta inom Norrmalmspolisen, trots att där end fanns 3-4 som kunde finska---
mkt märkl. De flesta tror idag att han hette Anti Avsan, vid tiden på Norrmalmspolisen--numera
politiker. De 3:e intress polismannen som skall ha erbj affärsman skjuta Palme, flyttade till
annan värdlsdel eft mordet-----vem var han ? Utöver dessa 3 har vi ju polismannen Ö,
som av allt att döma var inbl i det här. Det här räcker för mig, men vi vet alla att det
finns mer sånt här------för den som vill rota djupare !
Citera
2014-03-16, 17:29
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
För ungefär 8-10 mån såg GW Persson det fullt möjl att få fram sanningen,men då måste
ju utredn börja nysta i rätt trådar+accept obehagl sanningar. Så långt jag kan minnas har
det funnits 1 ovilja att söka lik i garderoben inom dom egna leden. 1 ex=den finsktalande
polisman som blev helt alkoholiserad under åren eft mordet, sade sig b.l.a ha fått erbj om
att släcka Palme----men tackat nej. Denne person lär ha umgåtts med den s.k 33-åringen innan
mordet, de lär ha träffats på typ nazist-möten ! Med tiden blev han gnm sitt agerande
allt mer intressant i utredn,men när han skulle förhöras mer utförligt----sköt han sig i
sin hemby i södra Tornedalen. Nästa spår det s.k finska spåret, om vad 2 finsktalande
tjejer såg nära mordpl just innan skottet----1 finsktalande man i "walkie-talkie". Tejerna
ska ha känt igen honom som 1 polis som tränade på 1 gym, Ölvebro framförde att han
ej gått att hitta inom Norrmalmspolisen, trots att där end fanns 3-4 som kunde finska---
mkt märkl. De flesta tror idag att han hette Anti Avsan, vid tiden på Norrmalmspolisen--numera
politiker. De 3:e intress polismannen som skall ha erbj affärsman skjuta Palme, flyttade till
annan värdlsdel eft mordet-----vem var han ? Utöver dessa 3 har vi ju polismannen Ö,
som av allt att döma var inbl i det här. Det här räcker för mig, men vi vet alla att det
finns mer sånt här------för den som vill rota djupare !
Vart hittar du uppgiften om att bror perä skulle fått erbjudande att släcka palme ? Och att han skulle bevistat nazistmöten ?
Ang. Namnet på den som erbjöd affärsmannen uppdraget, så finns det längre bak i tråden.
Citera
2014-03-16, 17:56
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

Hur kulan borde sett ut efter passage ryggrad+bröstben
http://www.documentingreality.com/forum/attachments/f10/347137d1332437517-firearms-gunshot-wound-deaths-part-ii-57.jpg

Inte ens en blykula, blir så deformerad. Såväl ryggrad som bröstben är relativt poröst.
Bilden ser ut att föreställa en vanlig blykula som man antingen haft en grop eller ett kors i nosen på.

Palme sköts inte med sådan amunition, det är klarlaggt. Med tanke på det blygsamma utgångshålet så talar allt för att han sköts med helmantlad amunition. Typiskt sådana kulor som upphittats.

Det har gjorts skjutprov med den aktuella amuintionen där man skjutit lite små snett ned betongplattor med snö/is på och resultatet från dessa prov uppvisar ungefär samma typ av deformation.

Vidare: Det finnne inte ett enda skäl för en attentatsgrupp att tjafsa med flaska kulor. Skytten kom undan. Bra, fint. Det räcker. Man behöver inte ta en massa onödiga risker.
Citera
2014-03-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Vart hittar du uppgiften om att bror perä skulle fått erbjudande att släcka palme ? Och att han skulle bevistat nazistmöten ?
Ang. Namnet på den som erbjöd affärsmannen uppdraget, så finns det längre bak i tråden.

Allt det där finns ute på internet ! På Germuns blog "palmemordet del 4"----kan du läsa om
att personen i fråga blivit erbj cash för att släcka Palme, det där med nazistmöten borde oxå
gå att hitta gnm sökn på namn+nazistmöten e.t.c !-----Ign som helst tvekan att karln var åt
Hitler-hållet, så långt åt höger som möjligt. Det har oxå nämnts kontakter i Sydafrika,vet dock
ej hur sant detta=. Han skröt ju 1 del om allt jag tar upp här i fyllan+villan, därf spekulerades
det 1 tid eft självmordet om att han ist blev mördad.Har oxå länge fund över hnm som den som
höll i pistolen----att han tackat ja till erbj. Till slut dock fastnat för att han var för feg när det
kom till kritan !
Namnet på affärsmannen"johan" kanske finns i denna gigantiska tråd----däremot undr jag
om namnet på polismannen som försökte anstfta "palmemordet" verkl oxå läckt ut ?
Senast redigerad av deakpeasley 2014-03-16 kl. 18:35.
Citera
2014-03-16, 18:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Inte ens en blykula, blir så deformerad. Såväl ryggrad som bröstben är relativt poröst.
Bilden ser ut att föreställa en vanlig blykula som man antingen haft en grop eller ett kors i nosen på.

Palme sköts inte med sådan amunition, det är klarlaggt. Med tanke på det blygsamma utgångshålet så talar allt för att han sköts med helmantlad amunition. Typiskt sådana kulor som upphittats.

Det har gjorts skjutprov med den aktuella amuintionen där man skjutit lite små snett ned betongplattor med snö/is på och resultatet från dessa prov uppvisar ungefär samma typ av deformation.

Vidare: Det finnne inte ett enda skäl för en attentatsgrupp att tjafsa med flaska kulor. Skytten kom undan. Bra, fint. Det räcker. Man behöver inte ta en massa onödiga risker.

Tja, du kan säker detta bättre än jag men detta är en ialla fall en kula av samma typ som palme lär ha skjutits med och som gått igenom en ryggrad och ett bröstben:
http://library.med.utah.edu/WebPath/FORHTML/FOR048.html

Det är svårt att förklara bort samtliga problem med kulan:

- att den är täckt med balistic gel (om möjligt även om kulan tagit sig ut ur gelen innan den träffat person, hur nu det skulle gått till.)
- att den är så lite deformerad
- att den hittades så nära
- inga märken på byggnader runt omkring
- hittar på område som gåtts igenom på knä med metalldetektor
- att efterhistorien är märklig med tejpade kuvert osv
osv
man kommer inte runt detta

Man skall också komma ihåg att om det plötsligt blev improviserade handlingar som de flesta tips från underrättelsevärlden säger, så måste beslut fattas snabbt och av personer som var "in over their head", de kanske inte gjorde det smartaste men kände att något behövde göras om ett "tjänstevapen" nu plötsligt använts för att skjuta en stadsminister,
Citera
2014-03-16, 18:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Jag erbjöd en rimligare förklaring till varför LP gått med på att hemlighålla avgörande delar av obduktionen. Hon kan mycket väl ha skrämts med att de narkotikaklassade tabletter hon kanske matade OP med på bion och nog såg till att han skulle ta regelbundet skulle bli omöjliga att förklara offentligt. Aids och bisexualitet är istället mer typiskt för vad frimurare främst fantiserar kring.

Kan så vara men det är ingenting jag känner till i så fall. Jag förlitar mig till min grekiska källa på mycket hög nivå i det grekiska etablissemanget - men betvivlar att hen är frimurare ..
Citera
2014-03-16, 18:49
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Allt det där finns ute på internet ! På Germuns blog "palmemordet del 4"----kan du läsa om
att personen i fråga blivit erbj cash för att släcka Palme, det där med nazistmöten borde oxå
gå att hitta gnm sökn på namn+nazistmöten e.t.c !-----Ign som helst tvekan att karln var åt
Hitler-hållet, så långt åt höger som möjligt. Det har oxå nämnts kontakter i Sydafrika,vet dock
ej hur sant detta=. Han skröt ju 1 del om allt jag tar upp här i fyllan+villan, därf spekulerades
det 1 tid eft självmordet om att han ist blev mördad.Har oxå länge fund över hnm som den som
höll i pistolen----att han tackat ja till erbj. Till slut dock fastnat för att han var för feg när det
kom till kritan !
Namnet på affärsmannen"johan" kanske finns i denna gigantiska tråd----däremot undr jag
om namnet på polismannen som försökte anstfta "palmemordet" verkl oxå läckt ut ?
Hmm...Germunds blog...det han skriver om detta är ju rent urklipp från...Flashback..ursprungligt skrivet av Jake. C. utan källhänvisning.
Ang. polisen som frågade " Johan " (Bergh), så heter han Klöverskjöld ( tror jag stavade rätt)
Citera
2014-03-16, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tja, du kan säker detta bättre än jag men detta är en ialla fall en kula av samma typ som palme lär ha skjutits med och som gått igenom en ryggrad och ett bröstben:
http://library.med.utah.edu/WebPath/FORHTML/FOR048.html

Det är svårt att förklara bort samtliga problem med kulan:

- att den är täckt med balistic gel (om möjligt även om kulan tagit sig ut ur gelen innan den träffat person, hur nu det skulle gått till.)
- att den är så lite deformerad
- att den hittades så nära
- inga märken på byggnader runt omkring
- hittar på område som gåtts igenom på knä med metalldetektor
- att efterhistorien är märklig med tejpade kuvert osv
osv
man kommer inte runt detta

Man skall också komma ihåg att om det plötsligt blev improviserade handlingar som de flesta tips från underrättelsevärlden säger, så måste beslut fattas snabbt och av personer som var "in over their head", de kanske inte gjorde det smartaste men kände att något behövde göras om ett "tjänstevapen" nu plötsligt använts för att skjuta en stadsminister,

Man kommer heller inte runt blyisotop-analysen.

Inte nödvändigtvis analys-resultatet, utan snarare hur gärningsmännen som förfalskade kulorna måste ha resonerat mot bakgrund av det. Att slingra sig igenom allt krångel som förfalskningen innebär för att kunna byta ut kulorna mot exakt samma typ av kulor, så att man sedan befinner sig i exakt samma situation är ett helt orimligt agerande - som man dessutom inte tjänar ett smack på. Tvärtom riskerade man ju bara att bli rökt i den känsliga processen som förfalskningen innebar.
Citera
2014-03-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Piketpoliserna stannade upp vid YN och AZ som sedan gick mot Sveavägen. Antingen sprang SE vid ett annat tillfälle eller så gick YN och AZ på andra sidan om barackerna.

För mig är det faktiskt ett (ytterligare) bevis på att SE ljuger. SE sprang givetvis i akt och mening att hinna ikapp poliserna. Ingen har sett dem, och YN med sällskap borde rimligen ha sett dem. Jag håller det inte troligt att de gick på andra sidan barackerna. Dessutom kommer SE tillbaka till ett scenarion ca en minut till två minuter efter piketpolisens ankomst som inte direkt stämmer överens med vad andra vittnen uppger.

SE ljuger på många punkter i sina förhör. Det är inte brottsligt att ljuga, bortsett från i tingsrätten då man vittnar under ed. Inte bara jag har upptäckt dessa lögner. HH, Poutiainen, SA med flera har kommit fram till samma sak.

Det gör inte SE till gärningsman, men det är klart att man undrar vad SE har för skäl till dessa lögner.
Senast redigerad av Moplp 2014-03-16 kl. 19:10.
Citera
2014-03-16, 19:08
Medlem
Om skandiamannen:

Fakta:
Han föddes och växte upp i Indien, pratade finska, och såklart svenska utan brytning. SE hade fru. Han bodde i Täby, var engagerad i moderaterna, jobbade på Skandia, och var slängd i att teckna och en hejare på kalligrafi. Född 340226, och död 000626. Gillade skidåkning. Hade klocka med svart urtavla.

I övrigt vet vi inte nåt mer, va?

Högerextrem, medlem i EAP, kände 33-åringen, var i Mariehamn tre veckor efter mordet, är spekulationer enbart.

Skulle vara intressant om någon som kände, eller bara vet mer om skandiamannen kunde träda fram här i tråden och berätta mer om honom. Om inte annat för att rentvå hans namn.

Skulle vara intressant att veta mer runt honom, som vad hans föräldrar gjorde i Indien, och vad han jobbade med, gjorde på fritiden, och hade att säga om Palmemordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in