Resultat: .
0%
röster
2014-03-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Alla idioter som inte fattar vad Uli betytt inte bara för Bayern utan för massor av klubbar i Tyskland utan Ulis hjärta hade bara ekonomerna inom klubben fått komma till tals då hade många klubbar varit finito idag.
Men jag hoppas ledningen fortsätter hjälpa andra klubbar men det är Uli som genom åren varit den pådrivande när det gäller empati till andra.

Det var Uli som hjälpte Gerd Müller, Schwarzenbeck under sina livskriser mm mm ingen annan.

Han har visat hjärta långt före han började men detta spekulerande men det har alla glömt.

Är inte det respekt om något kan ni fara åt helvete alla jävlar som tvivlar på hans storhet.

Han verkar ha en personlig svaghet, någon slags beroendepersonlighet, spekulerandet på finansmarknaden påminner om spelberoende. Om man går efter marco polos inlägg i tråden. Alla människor har någon brist. Tycker inte heller det bör sänka hans livsgärning helt. En dum grej och man är Hitler? Näe.
Citera
2014-03-15, 21:35
Medlem
Rafinha! Har inte han blivit dubbelt så bra denna säsongen?

Hörde att Scolari berömt honom också för hans insats i förra landskampen.

Hade ni inbitna fans trott det?
Citera
2014-03-15, 23:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Låter trevligt. Antar att du även var rätt nöjd med Düsseldorfs sena kvittering?

Karstads sportavdelning visar alltså matcher gratis även i andra städer? Kände bara till detta fenomen från Hannover. Tycker själv att varuhuset i sig är lite "overpriced" men absolut ett bra ställe om man som turist vill köpa på sig fotbollssouvenirer.

--------------------------------------------------------------------

Såg Hannovers match på ett kneipe idag. Grym stämning när vi vinner 3-0 på bortaplan! Måste säga att jag är riktigt imponerad av ynglingen Leo Bittencourt. Hade det inte varit för honom så hade H96 knappast tagit 3 poäng idag. Grymt kreativ och löpvillig spelare när han är på det humöret. Låg bakom både 1-0 och 2-0. Riktigt synd att BvB har en rückkaufsoption på honom...

Men desto mindre synd att vi nu har minst 8 poäng ner till kvalstrecket när omgången är färdigspelad, oavsett hur matcherna slutar imorgon.

Ja skön kvittering för Düsseldorf men samtidigt tycker man lite synd om Dresden. Vore kul att ha dem kvar i zweite. Hansas säsong är nu över. Förlust idag med 0-1 mot trean Darmstadt hemma. En vinst och chansen hade funnits. Nu är den borta. Det blir dritte nästa säsong också. Hoppas nu att Darmstadt kan peta ner RBL till en tredjeplats och att de förlorar kvalet (kanske mot Dresden?).
Citera
2014-03-16, 00:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Rafinha! Har inte han blivit dubbelt så bra denna säsongen?

Hörde att Scolari berömt honom också för hans insats i förra landskampen.

Hade ni inbitna fans trott det?
Han har ju fått spela betydligt mer. I mina ögon är han dock Bayerns svagaste länk i år, han funkar i BL där motståndet allt som oftast är rätt dåligt men det säger en del om hans kvalitéer tycker jag när Pep valde att spela Lahm som högerback mot Arsenal i CL.

Rafinha är en reserv och det är smått ofattbart att han varit ordinarie i år.
Citera
2014-03-16, 14:57
Bannlyst
Ni Bayern-fans kan ta och fundera var alla dessa pengar som Hoeness spelade med kom ifrån. Var det hans egna, från företaget. Han hade i vissa perioder 150 miljnoner € på sitt hemliga konto. Jag undrar om inte en person som är så ambitiös även försöker dribbla med klubbens pengar. Jag hoppas att åklagaren väljer att överklaga. Då kan man lära sig en del om varifrån pengarna kom och på vilka sätt Hoeness lät de försvinna.
Citera
2014-03-16, 15:43
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinho80
Ni Bayern-fans kan ta och fundera var alla dessa pengar som Hoeness spelade med kom ifrån. Var det hans egna, från företaget. Han hade i vissa perioder 150 miljnoner € på sitt hemliga konto. Jag undrar om inte en person som är så ambitiös även försöker dribbla med klubbens pengar. Jag hoppas att åklagaren väljer att överklaga. Då kan man lära sig en del om varifrån pengarna kom och på vilka sätt Hoeness lät de försvinna.

Må inte vara Bayernfan, men det är när folk skall spekulera i sådan smörja som man blir riktigt trött. Har i flera månader funnits offentligt var pengarna kom ifrån. Louis-Dreyfus (Adidas) gav Hoeneß 20 miljoner mark att spekulera med. Genom så kallade "Hebelgeschäften" (kan inte det svenska ordet - men det fungerar ungefär så att man med små summor kan göra enorma högriskaffärer som har stor avkastning) och ett fantastiskt affärssinne lyckades Hoeneß öka det till 155 miljoner euro.

Vidare spekulerade han även i valutor, där Hoeneß trodde stort på yenen mot dollarn, under 2001-05 visade yenen på en riktigt stark växt och ledde till stora inkomster till de som spekulerade. Allt finns att läsa i diverse tidningar.

Läs upp nästa gång, istället för att hoppa på "the bandwagon" och leka inkvisition. Hoeneß har fått ett högt fängelsestraff, ska betala in minst 50 miljoner euro i försenad skatt/ränta och har tagit emot straffet utan att överklaga. Finns hundratalet andra tyskar som lyckats undkomma straff för samma brott. Vad är ditt problem egentligen?
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-03-16 kl. 15:46.
Citera
2014-03-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Må inte vara Bayernfan, men det är när folk skall spekulera i sådan smörja som man blir riktigt trött. Har i flera månader funnits offentligt var pengarna kom ifrån. Louis-Dreyfus (Adidas) gav Hoeneß 20 miljoner mark att spekulera med. Genom så kallade "Hebelgeschäften" (kan inte det svenska ordet - men det fungerar ungefär så att man med små summor kan göra enorma högriskaffärer som har stor avkastning) och ett fantastiskt affärssinne lyckades Hoeneß öka det till 155 miljoner euro.

Vidare spekulerade han även i valutor, där Hoeneß trodde stort på yenen mot dollarn, under 2001-05 visade yenen på en riktigt stark växt och ledde till stora inkomster till de som spekulerade. Allt finns att läsa i diverse tidningar.

Läs upp nästa gång, istället för att hoppa på "the bandwagon" och leka inkvisition. Hoeneß har fått ett högt fängelsestraff, ska betala in minst 50 miljoner euro i försenad skatt/ränta och har tagit emot straffet utan att överklaga. Finns hundratalet andra tyskar som lyckats undkomma straff för samma brott. Vad är ditt problem egentligen?

Det är jävligt imponerande måste jag säga, att kunna spekulera så lyckat utan att ha någon högre utbildning eller arbetslivserfarenhet ifrån finanssektorn ( investment banking o.s.v). Han verkar vara en jävla entreprenör den där Uli, lite Ingvar Kamprad light typ.
Citera
2014-03-16, 18:17
Medlem
fchansas avatar
Toppmatchen i "Dritte" mellan RBL och Osnabrück slutade 1-0 idag. Bered er därmed på att välkomna Red Bull i det Tyska fotbolls Bundesliga systemet nästa säsong
Citera
2014-03-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Toppmatchen i "Dritte" mellan RBL och Osnabrück slutade 1-0 idag. Bered er därmed på att välkomna Red Bull i det Tyska fotbolls Bundesliga systemet nästa säsong

Det har stått så gott som klart sedan länge. Om de börjar spela som Salzburg kan jag bara välkomna dem. Dessutom har de megatalangen Palacios-Martinez, som definitivt måste få spela på så hög nivå så snart som möjligt.
Citera
2014-03-16, 20:12
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det har stått så gott som klart sedan länge. Om de börjar spela som Salzburg kan jag bara välkomna dem. Dessutom har de megatalangen Palacios-Martinez, som definitivt måste få spela på så hög nivå så snart som möjligt.

Så gott som klart sedan länge vet jag inte? Innan dagens (ovissa) match så skiljde det endast 2 poäng ner till trean Darmstadt. Nu skiljer det dessvärre 5 poäng från RBL's direktplats ner till kvalplatsen med 9 matcher kvar. För min del kan Palacios-Martinez gärna byta klubb om han vill spela högre upp i systemet. RBL kan få spela var dom vill men min respekt kommer de, eller andra kommersiella hybrider aldrig att få.
Citera
2014-03-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Så gott som klart sedan länge vet jag inte? Innan dagens (ovissa) match så skiljde det endast 2 poäng ner till trean Darmstadt. Nu skiljer det dessvärre 5 poäng från RBL's direktplats ner till kvalplatsen med 9 matcher kvar. För min del kan Palacios-Martinez gärna byta klubb om han vill spela högre upp i systemet. RBL kan få spela var dom vill men min respekt kommer de, eller andra kommersiella hybrider aldrig att få.

Jag tycker att RBL har sett stabila ut i stort sett hela tiden. Även om Darmstadt har sett bra ut på sistone så har jag inte sett de som ett allvarligt hot då RBL de facto har en hel del kvalitet i truppen - som borde greja jobbet. Sedan är Osabrück endast ett mediokert bortalag.
Om man vill se en så stark Bundesliga som möjligt (vilket jag vill) så behövs det fler finansstarka aktörer som kan hålla kvar ligans bästa spelare från de utländska rovdjurslagen.
Citera
2014-03-16, 23:16
Medlem
Idag slog Schalkes U19 Chelseas dito och spelar sålunda i semifinalen i Uefas Youth League. Verkligen magistralt ungdomsarbete som de har. Om någon säsong kan det dock vara Dortmunds U19 som får briljera, om man ska döma av tabelläget i B-Jugend BL West - där man är suverän serieledare med 9 poäng ner till Schalke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in