2014-03-15, 19:43
Medlem
GeneralPoops avatar
En annan sak du kan göra är att sätta skokräm på torka-bladen. Och sen bara vänta på att han kör igång dom. Är rutan halvgammal kommer det va små sprickor i den överallt, och där sätter sig skokrämen rätt bra. Bilen blir ju inte obrukbar för all framtid, men jävligt svår att köra med siktmässigt
Citera
2014-03-15, 22:49
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Näe, för luftintaget har dräneringshål så allt som stoppas i intaget går rakt ner i marken via sidan av plåtens kanaler. Det är för att regnvatten ska dräneras, så tanken att hälla något där är skit..

Så man kan inte köra utan fläkt? Har jag gjort i 10 år...
Och fläkten sitter inte så att allt som stoppas i intaget går rakt ner i fläkten för då hade vi inte haft en fungerande fläkt efter 2 min i regnväder.

Ja och nej. Givetvis så dräneras regnvattnet men det finns kanaler även för luften, hur ska annars frisk luft komma in i kupén och lufthålen sitter väl inte där för syns skull? Men det gäller att veta var på intaget - som brukar sitta mellan vindrutan och huven - som är närmast där själva luftintaget sitter. Brukar vara på passagerarsidan.
Köra utan fläkt? Majoriteten av alla har nog fläkten på annat läge än 0 per default (finns även bilar där fläkten saknar nolläge).

Kom även på en annan stygging: skruva i plåtskruvar i däcken en bit - givetvis alla 4 - så att dom punkterar däcken när bilen börjar rulla...
Citera
2014-03-15, 23:05
Bannlyst
Punktera däcken, stopp in något i avgasröret. Vill du gå ännu mera hardcore kan du ju även kapa kamremmen förstöra diverse slangar osv som du kommer åt.

Får man fråga varför? Hämnd?
Citera
2014-03-16, 04:57
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Klipp kabeln till kylfläkten, den borde du komma åt. Skär ett snitt i kylarens undre slang. Kokar den 3-4 gånger inom en kort tid finns det stor risk att den skär.
Citera
2014-03-16, 10:40
Medlem
Mr.Effes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Ja och nej. Givetvis så dräneras regnvattnet men det finns kanaler även för luften, hur ska annars frisk luft komma in i kupén och lufthålen sitter väl inte där för syns skull? Men det gäller att veta var på intaget - som brukar sitta mellan vindrutan och huven - som är närmast där själva luftintaget sitter. Brukar vara på passagerarsidan.
Köra utan fläkt? Majoriteten av alla har nog fläkten på annat läge än 0 per default (finns även bilar där fläkten saknar nolläge).

Kom även på en annan stygging: skruva i plåtskruvar i däcken en bit - givetvis alla 4 - så att dom punkterar däcken när bilen börjar rulla...

Ja den kallas torpedplåt.

Innanför gallret sitter det dräneringslucka, och ovanför kanalen sitter luftintaget, oavsett hur mycket du än spolar i luftintaget kommer vattnet aldrig hinna nå luftintaget för det sitter för högt, vattnet dräneras på höger och vänster sida i själva kanalen.. Åter igen. du spolar inte vatten rätt in i bilen , finns en anledning till det. Som jag skrev förut att du kan tvätta bilen och spola rätt in. för att vattnet leds ut. Luft mappen sitter alltså ovanför kanalen, med skydd.

för att spola vatten som ska in i bilen måste du täppa till kanalerna som sitter innanför plåten. Eller ta bort insugs plåten och vrida slangen uppåt när den är i baljan i själva luftintaget under plåten. På bilar sitter även ett stänkskydd innanför luftintaget för att man inte ska få vatten rakt in i kupén när det spöregnar och det kommer in hur mycket som helst.

man kan t.om använda högtryck.

om vattnet ska in i kupén / luft mappen måste det komma en jävla massa på en och samma gång. Annars hinner man inte.
Senast redigerad av Mr.Effe 2014-03-16 kl. 11:05.
Citera
2014-03-16, 11:45
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Peta in surströmming i luftintaget är ju så klart också en plan.
Citera
2014-03-16, 14:23
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Ja den kallas torpedplåt.

Innanför gallret sitter det dräneringslucka, och ovanför kanalen sitter luftintaget, oavsett hur mycket du än spolar i luftintaget kommer vattnet aldrig hinna nå luftintaget för det sitter för högt, vattnet dräneras på höger och vänster sida i själva kanalen.. Åter igen. du spolar inte vatten rätt in i bilen , finns en anledning till det. Som jag skrev förut att du kan tvätta bilen och spola rätt in. för att vattnet leds ut. Luft mappen sitter alltså ovanför kanalen, med skydd.

för att spola vatten som ska in i bilen måste du täppa till kanalerna som sitter innanför plåten. Eller ta bort insugs plåten och vrida slangen uppåt när den är i baljan i själva luftintaget under plåten. På bilar sitter även ett stänkskydd innanför luftintaget för att man inte ska få vatten rakt in i kupén när det spöregnar och det kommer in hur mycket som helst.

man kan t.om använda högtryck.

om vattnet ska in i kupén / luft mappen måste det komma en jävla massa på en och samma gång. Annars hinner man inte.

Nej, torpedplåten är plåten mellan kupén och motorrum. Luftintaget sitter högre än så, alltså ovanför torpeden. Men någonstans på torpeden så finns givetvis kanaler, hål, som leder in luften.
Inte vattnet. Det dräneras (rinner) mycket riktigt rakt ner.
Toner i laserskrivare är ett lättflyktig, fingranulerat pulver som absolut inte rinner utan det följer med luften. Om man då petar in ett par matskedar av detta - och det inte regnar ute - och sedan slår på fläkten så kan jag garantera att pulvret sugs med inkommande luft och spännande saker händer.
Citera
2014-03-16, 14:52
Medlem
skifta plåtarna
görs det med en annan bilmodell så tar polisen en rätt snart för falskskyltning, görs det med samma bilmodell upptäcks kanske inte detta fören bilprovningen ger körförbud pga av ej övernstämmande chassinummer/regplåt eller så om bytet görs på parkering där flera av samma bil står så kommer ägarna behöva lång tid och mycket felsökning varför inte nycklar mm passar.

notera att gamla volvo tom 140 serien bara hade 7 olika nyckelstommar inte ovanligt att man både tog fel bil och nycklarna passade eller när man behövde flytta hämta bilar hade med en sliten nyckel som funkade alla modeller.
Citera
2014-03-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanksam
Hoppas den som skall utsättas för detta verkligen gjort sig förtjänt av det. Det är lågt som fan att trasha andras bilar. Bättre att konfrontera och utdela fläskläpp och igensvullet öga.

Om du vill veta...
En pundare som kör runt i området där jag bor. Jag har barn, mina grannar har barn... Många gamla i området. Och han kör påverkad som ett svin. Ringa Polisen är ingen option, eftersom det inte finns någon i området... Närmaste är 10 minuter därifrån (med blåljus), och då är pundaren som bortblåst. Kommer hända en dödsolycka snart om ingen gör något - och detta är det enda jag kan komma på (för tillfället).

Inte för att det spelar någon roll - idioten saknar körkort - såklart!

Och nej, jag vill inte klippa av bromsrör eller göra ngt annat som blir trafikfarligt, "bara" se till att bilen ej går att bruka.
Senast redigerad av granddanoise 2014-03-16 kl. 15:58.
Citera
2014-03-16, 16:06
Medlem
zoombos avatar
Vettigt syfte.
Du har mitt fulla stöd!

In med nåt i avgasröret som passar och som sätter sig långt in, finns inte en janne att han då får igång bilen. Snabbt går det och billigt blir det.
Citera
2014-03-16, 16:11
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Vettigt syfte.
Du har mitt fulla stöd!

In med nåt i avgasröret som passar och som sätter sig långt in, finns inte en janne att han då får igång bilen. Snabbt går det och billigt blir det.

Helst peta in det med ett skaft från en sopborste eller nåt så det kommer riktigt långt in.
Citera
2014-03-17, 04:09
Medlem
Omtanksams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Om du vill veta...
En pundare som kör runt i området där jag bor. Jag har barn, mina grannar har barn... Många gamla i området. Och han kör påverkad som ett svin. Ringa Polisen är ingen option, eftersom det inte finns någon i området... Närmaste är 10 minuter därifrån (med blåljus), och då är pundaren som bortblåst. Kommer hända en dödsolycka snart om ingen gör något - och detta är det enda jag kan komma på (för tillfället).

Inte för att det spelar någon roll - idioten saknar körkort - såklart!

Och nej, jag vill inte klippa av bromsrör eller göra ngt annat som blir trafikfarligt, "bara" se till att bilen ej går att bruka.

Ok, låter legitimt i så fall.
Jag röstar på en stor potatis i avgasröret jag med, ta med en tjock pinne så du kan skjuta in den en bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in