2014-03-16, 08:07
Medlem
minaasikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
MÄRKLIGT at F friats i 2 rätter sedan dömas i den 3 de. Var finns rättvisan? Själv tycker jag det är osmakligt, ( låt mig avgöra det) Om han nu är skyldig varför döms han inte i första instans? Varför dra ut på det ? Tror inte F eller skattebetalarna tjänar något på det! Eller Marinas alkoholiserade föräldrar heller för den delen ?

Marinas föräldrar är INTE alkoholiserade!!!

Vad har du fått det ifrån???

Kan garantera att detta INTE stämmer!!!
Citera
2014-03-16, 09:48
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Precis.

Glädjen kom sig nog av att hen insåg att livstid varit befogat eftersom ju hen är den som gjort det hemska, nedriga, usla dådet.

Men den glädjen har nog nu, för "hen och hen" gått i eftertankens kranka 10+-åriga blekhet över.

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Fördelen är väl att han rimligen inte överklagar om han är nöjd.

Ja, eller så vill ev. advokaten överklaga för syns skull även om det knappast kan undgå honom, advokaten, att prövningstillstånd, beviljande av, har lika stor chans som en snöboll i helvetet.

Men ett överklagande kan förstås komma att göras. På våra fängelser är de flesta "oskyldiga", för många är vikten att upprätthålla en aura av oskuld, särskilt när det gäller så här skändliga brott, mycket viktigare än att "repenta" sitt hemska dåd och försöka utvecklas som person. Men, nåja, undantag finns, även om det framstår som minst sagt improbabelt att detta kommer att visa sig vara ett av dem. Det är som rättssystemet är helt orustat för att möta detta klientel med något som kommer i närheten av ett fungerande behandlingsprogram, även om man sätter det i pluralis. Icke minst därför är det djupt olyckligt att inte riktig livstid får utdelas eftersom livslång förvaring synes vara enda möjligheten att skydda sådana här figurer från sig själva och andra från dem. Här har HR förstås dömt i helt riktig riktning, men blott alltför kort så.
Senast redigerad av soopy 2014-03-16 kl. 09:58.
Citera
2014-03-16, 10:31
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag hade ingen aning om hur maskroos såg ut till mycket sent i det här fallet - några veckor tillbaka. När jag väl såg en bild, var likheten med Marina så påfallande att jag drog efter andan. Det är, skulle jag vilja påstå, ytterligare en anledning för henne att ompröva sitt förhållande med FS - i eget jävla säkerhetsintresse.

Nåja. Hon lär få ganska lång tid på sig att tänka igenom saken i lugn och ro nu.

När jag såg bilder på maskroos första gången tänkte jag "OJ!! han har hittat en ny Marina"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150757847961217&set=pb.720666216. -2207520000.138437530*.&type=3&theater

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-mordaren-borde-ha-fatt-livstid/
Citera
2014-03-16, 10:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
När jag såg bilder på maskroos första gången tänkte jag "OJ!! han har hittat en ny Marina"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150757847961217&set=pb.720666216. -2207520000.138437530*.&type=3&theater

Precis min tanke också.
Citera
2014-03-16, 10:38
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit

Men, som kan konstateras genom läsning av tråden: "the likeness is only skin deep".
Citera
2014-03-16, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
L.J som säger sig sett en mystisk man på rastplats ger de en viss tilltro till men negligerar det sen med att han inte minns vilken datum det var.

Vad gäller Lenn*rts vittnesmål så håller jag med dig, man får ingen direkt klarhet i hur
domstolen egentligen värderar hans vittnesmål. "En viss tilltro" i ditt inlägg däremot bör bytas
ut mot "en stark tilltro" för det är dom orden som används i domen för att sen avslutas
med att att man tar intryck av LJ:s berättelse men att det inte har någon avgörande betydelse
för hovrättens bedömning av skuldfrågan.

Väldigt glidande argument av hovrätten i just denna del av domen för här saknas faktiskt
uppenbara svar eftersom man leker med kontrastord, ena stunden är han betrodd som vittne
för att i nästa mening bli otillförlitlig. Hur man bedömt Lenn*rts vittnesmål blir helt utan klara
linjer, vilket är oerhört trist, eftersom jag tycker att Lenn*rt är en röd tråd i detta fall.

Citat:
Det finns en del sakfel i domen där HR vinklat.
Sakfel är ett ord som jag inte skulle använda om värderingen angående Lennarts vittnesmål,
däremot tycker jag ordet försiktighet kan användas eller för att prata i klartext så
känns domskälen beträffande LJ riktigt jävlig hariga.
Citera
2014-03-16, 12:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Är han nöjd överklagar han väl inte?
Det kan han visst göra ändå, för att ge ett starkare sken av att vara oskyldig. I det här fallet löper han, som jag har skrivit, inga som helst risker med att överklaga.
Citera
2014-03-16, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan han visst göra ändå, för att ge ett starkare sken av att vara oskyldig. I det här fallet löper han, som jag har skrivit, inga som helst risker med att överklaga.
Det sista har jag hela tiden hållit med om. Kan du hålla med om argumenten för att han är oskyldig inte stärks av att fästmön offentligt deklarerar att han är nöjd?
Citera
2014-03-16, 15:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det sista har jag hela tiden hållit med om. Kan du hålla med om argumenten för att han är oskyldig inte stärks av att fästmön offentligt deklarerar att han är nöjd?
Fästmön har inte använt ordet nöjd i det sammanhanget.
Citera
2014-03-16, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fästmön har inte använt ordet nöjd i det sammanhanget.
Hon skrev att 16 år är kort och att de är "glada helt enkelt". Du var ju där enligt Maskroos så du måste ju veta...
Citera
2014-03-16, 15:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon skrev att 16 år är kort och att de är "glada helt enkelt". Du var ju där enligt Maskroos så du måste ju veta...
Han var nog glad att det inte blev mer. Var var jag, enligt Maskroos, menar du?
Citera
2014-03-16, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han var nog glad att det inte blev mer. Var var jag, enligt Maskroos, menar du?
I inlägg 79786 skriver Maskroos att du var hos henne. Fredrik hade tydligen gett sitt tillstånd till era aktiviteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in