Att addera till det där med att alla omkring mig i centrala stockholm vill låne-spekulera i bostäder - jag har verkligen inte hört en människa sitta och vänta på att några priser ska falla.
Förstår verkligen inte vart ni får allt ifrån. Har faktiskt aldrig hört en människa någonsin - någonstans - i hela mitt liv - sitta i en HR och vänta på att priser ska falla på bostäder. Jag må gissa, men jag tror det är ren bullshit.
Att vänta och se om man hittar ett bättre ekonomiskt läge låter rimligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Ja jag är ett rejältt undantag och just det ger mig specialla förutsättningar till att kunna hålla mig mer objektiv,
Helt fel, du är inte ens med i matchen. "Risk" handlar inte om att man tappar lite pengar när värdet på en tillgång sjunker. Detta faller innanför vilket konfidensintervall som helst och är alltså inget att diskutera eller analysera överhuvudtaget. Väldigt många tror att det är detta som är "risk" och det är väl möjligen där någonstans hela feltänket i lånesoppan börjar till och med.
Du kan vara insatt ändå, det ska jag inte uttala mig om, men du har verkligen inte någon speciellt bra position för att förstå kalkylen hos bostadslånare. Tvärt om har du inte ens skin in the game.
I ditt fall kan det till och med vara en smart investering monetärt (notera
kan vara; jag har inte försökt mig på någon analys eller gissning).