2014-03-16, 03:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är intressant.

Förövrigt kul att man snabbt kom ut med falsk-passen, och att USA snabbt kopplades in. Hade man från malaysiskt håll aningar redan från början att en kapning inte var orimlig?

Svårt att säga men förmodligen. Hade liksom jag aningar om det, så måste de garanterat haft de också. Utredarna, oavsett vilka länder de kommer ifrån, är ju inte helt bakom flötet om man uttrycker det så. De har en känsla för att kunna "ana ugglor i mossen".

Dock är det ingen som går ut med något sådant i "förtid", utan först när alla andra förklaringar är orimliga eller när någon väl har gått ut anonymt med infot.
Citera
2014-03-16, 03:34
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
Ja, i den storyn saknas inte ingredienser för både en och två alternativa
scenarion.
Malaysiska staten kan ha många skäl att mörka och förhindra transparens.
Kaptenen kanske hade sidor som kom till hans frus kännedom sent om sider.
Folk har begått självmord för mindre.
Kanske riskerade han själv och hela hans familj förföljelse och straff pga politiska sympatier?

Jag laste i nagon tidning (Mirror eller Telegraph tror jag det var) att dom var franskilda, men delade bostad efter skilsmassan.

Med tanke pa hans engagemang och upprordhet over den fangslade oppositionsledaren sa ar det ju inte en helt otrolig tanke att piloten sjav ar homosexuell.

Det skulle forklara en del iaf.
Citera
2014-03-16, 03:36
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Inte för att vara självgod, men efter all skit jag fått höra här, kan vissa gott få höra att jag tydligen är nästan en vecka före somliga här. Vilket ju är lite tragiskt egentligen. Trodde de flesta var på ungefär samma nivå.

Tills vi faktiskt vet vad som hant sa kanske du skall ta och kliva ner fran din egengjorda pediestal ett tag.
Citera
2014-03-16, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Har hittat detta som ska ha postats på pilotens Facebook.

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6025442
Mycket intressant!
Citera
2014-03-16, 03:47
Medlem
Problemet med teorin om att planet skulle landat på okänd flygplats som jag ser det är att:
- Man måste hitta en landningsbana som man kan nå utan att flyga genom primärradar.
- Landningsbanan måste troligen vara minst 1500 meter lång och bör vara försedd med belysning för att tillåta landning nattetid.
- Landningsbanan måste antingen ligga där det inte finns mobiltäckning eller så måste man garantera att inga mobiltelefoner är påslagna eller slås på efter landningen.
- Man måste få personer på marken att hålla tyst.
- Om passagerarna lever måste man på något sätt ta hand om dessa, vilket är en omfattande uppgift med tanke på antalet. Att döda dom på marken är riskfyllt.

Enda sättet jag ser som rimligt, om än orimligt, om planet förts till okänd landningsbana är:
- Kapten stängde ute/dödade styrman och ordnade sedan tryckfall i kabinen.
- Kapten meddelade att man hade problem med kabintrycket och skulle återvända och simulerade nedstigning till säker höjd. (som dock inte var säker).
- Passagerarnas syrgas tar slut efter 10-15 minuter och kapten stiger igen och fortsätter andas ur sin egen syrgasflaska som räcker mycket längre.
- Passagerarna är garanterat döda på grund av syrebrist efter nån timme på 11000m.
- Kapten kan då öka kabintrycket och gå runt och finkamma passagerare och bagage efter mobiltelefoner innan landning på okänd flygplats.

Nej, jag tror fortfarande att självmord långt ute i Indiska Oceanen är mer sannolikt.
Kapten dödar styrman och meddelar att man har problem med liveuppdateringen av flygplanets position till passagerarnas skärmar och stänger därför av denna. Sedan släcker personalen ner och stänger fönsterluckorna för att folk ska kunna sova. För att någon ska märka att man flyger fel krävs att det är klar himmel och att månen är uppe så att man ser att det är vatten istället för land under planet. Men hur många reflekterar över detta på en nattflygning?
Citera
2014-03-16, 03:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknikfreak
Problemet med teorin om att planet skulle landat på okänd flygplats som jag ser det är att:
- Man måste hitta en landningsbana som man kan nå utan att flyga genom primärradar.
- Landningsbanan måste troligen vara minst 1500 meter lång och bör vara försedd med belysning för att tillåta landning nattetid.
- Landningsbanan måste antingen ligga där det inte finns mobiltäckning eller så måste man garantera att inga mobiltelefoner är påslagna eller slås på efter landningen.
- Man måste få personer på marken att hålla tyst.
- Om passagerarna lever måste man på något sätt ta hand om dessa, vilket är en omfattande uppgift med tanke på antalet. Att döda dom på marken är riskfyllt.

Enda sättet jag ser som rimligt, om än orimligt, om planet förts till okänd landningsbana är:
- Kapten stängde ute/dödade styrman och ordnade sedan tryckfall i kabinen.
- Kapten meddelade att man hade problem med kabintrycket och skulle återvända och simulerade nedstigning till säker höjd. (som dock inte var säker).
- Passagerarnas syrgas tar slut efter 10-15 minuter och kapten stiger igen och fortsätter andas ur sin egen syrgasflaska som räcker mycket längre.
- Passagerarna är garanterat döda på grund av syrebrist efter nån timme på 11000m.
- Kapten kan då öka kabintrycket och gå runt och finkamma passagerare och bagage efter mobiltelefoner innan landning på okänd flygplats.

Nej, jag tror fortfarande att självmord långt ute i Indiska Oceanen är mer sannolikt.
Kapten dödar styrman och meddelar att man har problem med liveuppdateringen av flygplanets position till passagerarnas skärmar och stänger därför av denna. Sedan släcker personalen ner och stänger fönsterluckorna för att folk ska kunna sova. För att någon ska märka att man flyger fel krävs att det är klar himmel och att månen är uppe så att man ser att det är vatten istället för land under planet. Men hur många reflekterar över detta på en nattflygning?

Fast då återkommer man till det ologiska i att sänka planet bortom tänkt rutt.
Citera
2014-03-16, 04:00
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetvandrare
Snälla ge dig. Du är helt manisk och gör bara bort dig. Kan du inte gå till Aftonbladets forum eller något istället? Planet ligger troligtvis tyvärr nere på botten.

Varför? För att jag undrar varför man inte tagit satellitbilder på tänkbara landningsställen?

Följer du inte nyheterna överhuvudtaget?

"Planet ligger troligtvis tyvärr nere på botten" - ungefär som att "Planet exploderade förmodligen och därför bröts kontakten så abrupt"

Finns ju ingenting som tyder på att planet är nere på botten. Sannolikheten för att det har landat någonstans är betydligt större! Kan du inte räkna ut detta själv?
Citera
2014-03-16, 04:03
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast då återkommer man till det ologiska i att sänka planet bortom tänkt rutt.

Exakt, vissa verkar ju inte förstå detta. Finns ju ingen som helst logik i att crasha planet någon annanstans än originalrutten.
Citera
2014-03-16, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Exakt, vissa verkar ju inte förstå detta. Finns ju ingen som helst logik i att crasha planet någon annanstans än originalrutten.

Du är inget annat än en obotlig narcissist. Från förra sidan som du säkerligen med flit har förbisett:

Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Har hittat detta som ska ha postats på pilotens Facebook.

Citat:
I will quote the text of the post by user 'jetfuel' in #123 of the previous thread:

I have translated some of the Malay of the Captains facebook page. What do you think?
https://www.facebook.com/zaharie.shah.3

right terror anwar ne. !

Politics of fear.. This is what it’s boiled down to… Questioning the qualification of the individuals who dare to standup. (Anuar or Hadi .) These are our only hope to restore democracy. 50 years in power by a single party (coalition) does not say much about democracy in the country. If these leaders willing to stand in the line of fire the least we could do is support them. They might not be perceived to be the best candidate but sacrifice is necessary to achieve the goal of free democracy. When you renovate a house you have to suffer all the consequences. From dust, to the contractor that run off with the money, Aliens workers keeping an eyes on your family. WHY DO YOU RISK THAT? Because at the end after all the loss of extra ringgit for overprice items the contractor billed you and you elude the alien predators from robbing your house and harming your family you know it will be worthwhile.

Asalamualaikum
Today is my last post on FB. The vote is with bijaksana.Kesejahteraan
the future of our children depends on the decision
you do tomorrow.
I count as a watchdog that will Ballot Box P107
opened the next day at the Office of Government Chinatown.
I gather 10 fingers apologize if there terkasar language.
I am a common man can not escape from errors.

In place of the votes in a government office petaling. Kul 5 new start counting. Sorry no pictures allowed.

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6025442
Senast redigerad av Internetvandrare 2014-03-16 kl. 04:10.
Citera
2014-03-16, 04:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Du är inget annat än en obotlig narcissist. Från förra sidan som du säkerligen med flit har förbisett:

Jag har inte förbisett det. Jag läste det förut. Men det förändrar fortfarande inte det faktum att planet ändrade kurs och flög i flera timmar efter transpondern försvann.

Kan du vara så snäll, du som ju verkar SÅ extremt insatt och logisk, ge mig en logisk och hållbar förklaring till varför i hela världen den självmordsbenägna fan till kapten skulle flyga till andra sidan jordklotet och crasha där, när han kan göra det praktiskt taget direkt efter takeoff?
Människan vill möjligtvis köra in i någon byggnad, men varför gör han inte det då? Finns ju inget som det minsta pekar på att något har varit fel på planet. Varför slutför han inte sitt "uppdrag"? Varför försvinner han ut i tomma intet?

Problemet med dig och dina gelikar är att ni är extremt naiva och är helt besatta av en viss mycket enkel förklaring, en förklaring som en 3-åring skulle kunna begripa. Och utanför den ramen kan ni inte på några sätt tänka.

Vad hade du för teorier för 6 dagar sedan? Hur nära var du sanningen då? Du går ju fortfarande i samma gamla spår som vissa gjorde redan första dagen, "crash & burn". Det är ju patetiskt rent av.
Använd den lilla hjärnkapacitet du har istället och svara på mina frågor är du väldigt snäll, om du nu klarar av det förstås.
Senast redigerad av EnergizerBunny 2014-03-16 kl. 04:29.
Citera
2014-03-16, 04:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
medan analytikern hela tiden har en förmåga att omvärdera löpande efter att ny informationen framkommit.

Men var god och informera mig i så fall om vilken ny revolutionerande information som framkommit, som skulle helt utesluta att planet har landat på hemlig ort.
Citera
2014-03-16, 04:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
http://edition.cnn.com/2014/03/15/world/asia/malaysia-airlines-plane/index.html?hpt=hp_t1

Intressant video, vi känner ju till den informationen redan, men ändå intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in