2014-03-15, 23:56
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Knappast något jävla självmord, det är förmodligen något lands underrättelsetjänst som ligger bakom detta. Denna professionalism som planet kapats med är inget en vanlig terroristliga är kapabla till.
Citera
2014-03-15, 23:56
Medlem
gusteno8s avatar
Citat:
Doomed airliner pilot was political fanatic: Hours before taking control of flight MH370 he attended trial of jailed opposition leader

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2581817/Doomed-airliner-pilot-political-fanatic-Hours-taking-control-flight-MH370-attended-trial-jailed-oppo sition-leader-sodomite.html
Citera
2014-03-15, 23:57
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Beror helt på vilka försäkringar han hade. Och det finns också ryktet/namnet. Han vill inte att hans anhöriga ska lyda av det.

Om han hyr en Cessna då är han inte i tjänst och det kan vara andra försäkringsregler.

Speciellt ryktet som massmördare vill han nog undvika. Det kan vara det som fick honom att göra så att planet försvinner spårlöst. Det jag tänker på är om några flytande delar som flyt kuddarna under sätena överlever en krasch ner i havet. Vad tror ni sker med utredningen om något flytande till slut når en strand (efter ett par år). Det bör väl då vara möjligt att säga om planet gick ner i Indiska Oceanen eller sydkinesiska havet eller?

Vore intressant att veta om det någonsin flutit iland någonting efter AF447 kraschen? Någon flytväst eller annat?
Citera
2014-03-15, 23:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexcc
Om det handlar om krasch eller självmord borde ju slutresultatet vara detsamma: flygplansbråte och en olycksplats. Ungefär som man gjorde de första tre dagarna innan man satsade på search and rescue västerut. Men nu har både USA och Indien slutat leta i indiska oceanen. Officiella versionen är: planet är kapat. Planet hade tillräckligt med soppa för att flyga 7,5 timmar till. Det finns möjlighet att planet piggybackade på ett annat plan genom Indien, Pakistan och Afghanistan. Det ryktas om att flera ombord hade kunskap inom flygning och/eller rentav var piloter själva. Lite misstänksamhet måste ändå riktas mot iranierna med falska pass.

Kan jag få en källa på att eftersök i havet har upphört tack!
Citera
2014-03-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Det är självklart att försäkringar inte gäller vid självmord/självskada.
Du missförstår. Jag menar att du läser in fakta vi inte vet någonting om. Hans försäkring kanske inte ger hans familj någonting, eller inget anmärkningsvärt. Dessutom tar han med sig 290 andra människor in i döden vilket försvårar det hela ytterligare. Då krävs det en verkligen sjuk människa, hur dåligt man än mår..
Citera
2014-03-15, 23:59
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kan jag få en källa på att eftersök i havet har upphört tack!

Det står i Aftonbladets senaste artikel

Bläddra längst ner

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18547937.ab
Citera
2014-03-16, 00:00
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetvandrare
Du missförstår. Jag menar att du läser in fakta vi inte vet någonting om. Hans försäkring kanske inte ger hans familj någonting, eller inget anmärkningsvärt. Dessutom tar han med sig 290 andra människor in i döden vilket försvårar det hela ytterligare. Då krävs det en verkligen sjuk människa, hur dåligt man än mår..

Ifall kapten på planet gjort detta som ett självmord bör det finnas ett flertal indikationer under utredningen som pekar åt det hållet. Det tar väl ett antal veckor att gå igenom hans personliga dator, mail och annat

typ sådant här
Citat:
Doomed airliner pilot was political fanatic: Hours before taking control of flight MH370 he attended trial of jailed opposition leader

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2581817/Doomed-airliner-pilot-political-fanatic-Hours-taking-control-flight-MH370-attended-trial-jailed-oppo sition-leader-sodomite.html
Citera
2014-03-16, 00:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Det står i Aftonbladets senaste artikel

Bläddra längst ner

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18547937.ab

Men suck, det är ju eftersökningarna i sydkinesiska havet ÖSTER om Malaysia. Och de avslutades redan i fredags tror jag.

Det finns inga uppgifter jag känner till om att eftersök längs planets troliga rutt över Indiska oceanen VÄSTER om Malaysia har avslutats.
Citera
2014-03-16, 00:04
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteno8

Jag skrev lite om det tidigare idag och visst det är en av många möjliga teorier att
Kaptenen har gjort detta som en slags protest mot i hans ögon en diktatorisk regering.
Citera
2014-03-16, 00:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Knappast något jävla självmord, det är förmodligen något lands underrättelsetjänst som ligger bakom detta. Denna professionalism som planet kapats med är inget en vanlig terroristliga är kapabla till.
Vad är det som är så svårt och på vilket sätt hjälper det att man tillhör en underrättelsetjänst?
Citera
2014-03-16, 00:07
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Malaysiska islamister?

Artikel idag i The Telegraph:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/10700652/Malaysia-Airline-MH370-911-style-terror-allegations-resurface-in-case-of-lost-plane.html

Låter väl ganska troligt. Vi får väl se om det dyker upp uppgifter om detta från fler källor, än så länge verkar det ju bara vara "The Telegraph" som skriver om det?

Frågan är ju isåfall vad som var målet, och varför man "missade"? Om terroristerna övermannades borde väl någon lyckats hitta någon knapp någonstans på instrumentpanelen som det står något i stil med "Radio" eller liknande på...

Malaysiska separatister/islamister/kallademvadduvill brukar ju bomba och hålla på i södra Thailand lite till vardags, så att smälla in i Baiyoke Tower kanske man tror skulle sätta de där jobbiga Buddhisterna i norr på plats? Eller Petronas Towers som det skrevs om i artikeln. Eller många andra ställen.
Citera
2014-03-16, 00:09
Medlem
@skunkjobb
Vad jag ser så besvarar du inte mitt inlägg utan editerar istället ditt tidigare inlägg så att fakta stämmer bättre.
Det vore betydligt bättre och renhårigare om du fortsatte diskussionen med nya inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in