2014-03-15, 22:42
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du förstår väl vad som skulle hända om planet lyfte igen och flög västerut.

Någon måste "ta tag" i "problemet" omgående.... och det kan man ju gissa vilka som gör.

I klartext. De länder som skulle känna sig hotade, skulle helt enkelt få skjuta ner planet. Troligaste scenarion är att ingen skulle våga röra planet (förutom möjligtvis Frankrike, Tyskland) mer än Storbritannien om planet var på väg mot exempelvis London, eller USA!

Vem annars vågar skjuta ner ett plan fullt med oskyldiga kineser? För att inte nämna de andra nationaliteterna ombord.

Skjuter USA ner planet när det närmar sig USAs fastland... ja, återigen, man kan ju räkna ut vad det skulle leda till i slutändan.

Men nu far du ta och besinna dig. Det sager sjalvt att USA har ratt och inte skulle utlosa nagot varldskrig for att dom skjuter ner ett frammande plan pa deras luftomrade som utgor hot, kineser eller ej.

Jisses.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo, fast Kina? Nu pratar vi inte om Etiopien eller någon jävla skethåla på denna jordklot. Nu pratar vi om Kina. Men inte BARA Kina egentligen, utan även andra nationaliteter. Dock skulle garanterat Kina ligga på mest och anklaga USA, helt klart.

Så när Ryssland skjuter ner ett plan med bl. a. en amerikansk kongressledamot ombord blir det inte krig.
När USA skjuter ner ett passagerarplan blir det inget krig.

Men om nån rör ditt drömplan (och enligt dina egna fantasier skulle det ju finnas anledning eftersom det har kärnvapen ombord), då jäklar startar Kina ett fullskaligt krig? Jag befarar att jag inte nånsin kommer att låta mig förföras av din logik, eller bristen på densamma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Ja jo det är nog han och två - tre till. Får väl fråga där då. Inte mycket som blir sagt här. Thanks.
Finns det nåt du inte fått svar på under 4500 inlägg? Ja, man kan låsa in sig och man kan döda sin pilotkollega.
Citera
2014-03-15, 22:48
Medlem
Citat:
Exakt. Planen är ju extremt enkel och i praktiken behöver terroristerna inte mörda en enda människa själva.

Bara tänk hur världen skulle reagera om transpondern plösligt dök upp på kartan typ IMORGON, med kursen inställd på USA. OJ OJ OJ ...världens media hade ju skitit ner sig. Det hade ju blivit spänningar i världen likt den 11 september 2001, kanske ännu värre då det i ett sådant läge ännu inte hänt någonting utan konkreta handlingar är enbart att vänta. ...varenda minut, varenda sekund som går hade spänningarna ökat i världen.
Börserna hade åkt bergochdalbana... tänk alla spekulationer, det hade satt sådan fart på världens befolkning och ledare att ... ...wheewww, vågar knappt tänka på det.

Fast enligt vissa här hade väl media knappt höjt ögonbrynen, världen hade spunnit på som vanligt och lite senare på dagen ser man ett litet inslag "nära oskyldiga 250 personer, de flesta kineser, har skjutits ner av USA efter att det tidigare försvunna kommersiella flyget MH370 har inkräktat på amerikanskt territorium. Flygplanet sprängdes i småbitar på 7000 meters höjd, inga överlevande. Och nu till vädret"

Ingen vågar ge sig på USA , det är bara USA som har rätt ge sig på andra länder, gör Ryssarna det då jävlar, Kineserna kommer inte ens våga klaga, det är så det är i värden år 2014, säger man emot USA får man ta konsekvenserna , dock skulle det va bra om det fanns något land som vågade gå emot dom för dom är maktgalen i det där landet.
Citera
2014-03-15, 22:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Men nu far du ta och besinna dig. Det sager sjalvt att USA har ratt och inte skulle utlosa nagot varldskrig for att dom skjuter ner ett frammande plan pa deras luftomrade som utgor hot, kineser eller ej.

Jisses.

Självklart har USA rätt. Planet inkräktar på deras territorium. Det handlar inte riktigt om vem som har rätt. Det handlar om att Kina förmodligen inte riiiiktigt har samma känslor om en sådan "incident".

De skulle direkt börjat anklaga USA varför de inte försökte tvinga ner planet på annat sätt. Varför de inte försökte oskadliggöra planet på annat sätt, OSV. OSV.

Det skulle käftas fram och tillbaka i veckor, i månadare innan tonläget höjdes. Det skulle bli sanktioner hit och dit osv.

Det skulle få samma effekt som när vanliga människors nära och kära råkar ut för olika sorters "orättvis" behandling, som kanske rent av är laglig och rättvis, men som ändå ogillas av anhöriga. Ja då är det andra toner i skällan. Medan hade det gällt grannens släktingar så hade de sagt "de får väl skylla sig själva".

Nä, jag tror inte det är riktigt så enkelt som ni påstår. En sådan nedskjutning skulle definitivt kunna leda till krig mellan USA och Kina i långa loppet.
Fast jag trodde att de flesta förståd att krig inte skulle utbryta timmarna efter, det har jag heller aldrig påstått.
Citera
2014-03-15, 22:52
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Over0and0out
Ja med tanke på att de var på väg till Sverige så var det ju en häftig vändning.

Ja tänk om Iranierna som "flydde" på falska pass, blev kapade och hamnade i just ... Iran ..
Ödets ironi. Eller välfärdsstaten Somalia, kanske inte heller stod så högt på önskelistan för asylanterna ?
Citera
2014-03-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Dock så är det långt till t,ex. Kashgar om de försökt undvika Indiskt luftrum.
http://skyvector.com/?ll=29.236559744857505,91.57324219121831&chart=304 &zoom=12&plan=A.WM.WMKK:F.WS.IGARI:F.WI.TASEK:F.VO .IGREX:V.VY.MDY:N.VY.BM:N.VY.PT:N.ZP.RG:F.ZL.MUMAN :A.ZW.ZWS H

Dock ett par hundra nm närmare om flyger raka spåret till Ürümqi Diwopu
http://skyvector.com/?ll=32.46527984530476,99.90527344133532&chart=304& zoom=12&plan=A.WM.WMKK:F.WS.IGARI:F.WI.TASEK:F.VO. IGREX:V.VE.LLP:F.ZW.POSOT:F.ZW.EPDAG:F.ZW.KABDO:A. ZW.ZWWW

Det spelar egentligen ingen roll eftersom kartan visar var det är troligast att planet har landat. Alltså har man fått någon form av signal troligen fån det området.

Sedan är det så att de här områdena i Tibet och Xinjiang erbjuder massor av naturliga flygfält. Slätter, saltöknar och frusna sjöar finns det gott om, så man behöver inte landa på en flygplats.
Dessutom är området i stort sett obebott.
Citera
2014-03-15, 22:54
Medlem
Lite OT av mig:
nik145 skrev:
Men släpp för fan fantasin om det blir krig för att någon skjuter ner ett plan som inte ger sig till känna samt uppfattas som ett hot. Ryssland har skjutit ner ett passagerarplan och inte fan blev där något krig.
----
Instämmer.
Glöm inte heller den framgångsrika attacken av USS Vincennes mot en Iransk airbus med 300 civila döda. I iranskt luftrum!
Kaptenen på båten fick medalj när han kom hem till USA. Utredningen (av hans amiralkompis) visade att han handlat rätt när han uppfattade att det civila flygplanet "hotade krigsfartyget"!
Trafikflygplanet hade startat enligt tidtabell och följde avsedd färdplan!
Senast redigerad av y2c 2014-03-15 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Citat:
Fast jag trodde att de flesta förståd att krig inte skulle utbryta timmarna efter, det har jag heller aldrig påstått.
Snälla, återgå till konspirationshörnan i den andra tråden. Det enda som skulle utlösa ett krig vore om du satt på en maktposition. Människor tänker och agerar som du gör startar krig. Så tack och lov så jobbar du på en bilverkstad bara (inte för att bilmekaniker är sämre än andra).
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför förfalskar du åsikterna hos andra i denna tråd? Klarar du inte att argumentera mot det vi verkligen skriver utan måste hitta på en massa lögner och överdrifter?

Det är ingen här som har anfört något av det du påstår.

Såja, ...nu skall vi se här. Nu skall jag hjälpa dig att läsa. Så det blir enklare för dig att förstå, så markerar jag ett viktigt ord i följande text. Jag citerar mig själv:

"Fast enligt vissa här hade väl media knappt höjt ögonbrynen"

Med alla de konstiga sager du har ifrågatsatt mig det närmaste, så börjar man ju undra?

Eller skall vi börja diskutera vad stöld är för något och hur lagens definition ser ut, igen?
Citera
2014-03-15, 22:56
Medlem
Citat:
De skulle direkt börjat anklaga USA varför de inte försökte tvinga ner planet på annat sätt. Varför de inte försökte oskadliggöra planet på annat sätt, OSV. OSV.
Och USA skulle hävdat att de försökte enligt internationella luftfartsregler men då planet inte följde order tvangs man skjuta. Konstigt?
Citera
2014-03-15, 22:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
FREESCALE SEMICONDUCTOR
Tack! Javisst ska det vara "Freescale".

Så har jag också skrivit tidigare. Förstår inte var jag fick det andra ifrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in