2014-03-15, 22:18
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Enligt någon - CNN? - steg planet till 45000 fot och enligt nån i tråden dör man då. ?? Varför diskuteras inte det i medierna?
Tror inte att man skulle dö av det. Men uppgifterna om de olika höjderna tas med en nypa salt.
Citera
2014-03-15, 22:18
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Egentligen behöver terroristteorin inte vara så komplicerad, men ändå ge förödande konsekvenser för världen.

Lek med tanken att planet dyker upp igen, fulltankad, på väg mot USA. Där behöver inte ens finnas massförstörelsevapen.

Planet har väl över 200 personer ombord, med blandade nationaliteter, de flesta från Kina.

Vad händer därnäst?

Enkelt att räkna ut.

Bara lek med den tanken alltså. Om planet har landat, behöver man inte göra någonting mer än att lyfta igen, för att praktiskt taget starta ett tredje världskrig.

Förstår ni vidden av det? Skulle det vara så, så är det ju helt genialt, men samtidigt fruktansvärt.

Gillar denna teorin, även om jag inte tror på den. Helt enkelt en genialt djävulsk plan värdig en Bondskurk.

Den förklarar många av de mystiska detaljer vi ännu inte fått svar på, som t.ex:
Om det nu är terrorister, varför har de inte hört av sig?
Om de inte hör av sig eftersom de vill använda planet som vapen, varför inte sno ett tomt/enklare flygplan utan 200 pers ombord som kan sätta käppar i hjulen för dem?

Den tillför ju också ett moralfilosofiskt element till hela den här historien - vore det rätt att skjuta ner planet med 200 pers ombord för att kanske spara flera tusen andra människors liv?
Citera
2014-03-15, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
... Som sagt, kan du ge exempel på det fetstilta, tack?

Att dekompression ibland, egentligen sällan, förekommer under flygningar innebär inte att plan kraschar. Så kan du vara snäll och ge några exempel på när det hänt förr att piloter svimmat p.g.a. dekompression, att kursen sedan ändrats för att planet slutligen ska krascha p.g.a soppatorsk?

Du skrev ju, jag citerar, och då borde det inte vara särskilt svårt att ge åtminstone ett par exempel.

Kan något liknande kanske skett med Malayplanet?

http://www.youtube.com/watch?v=vYWNX8y_00Y

Investigators discover that air has leaked out of the plane. Everyone on board is unconscious.
Citera
2014-03-15, 22:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
UK och USA har militärbas där,sen har vi Keeling Island som är Australienskt,till vilken nytta har dom av en B777 med 239 pers på?
Möjligen är det så att det varken är planet eller passagerarna som är intressanta, utan något som några av passagerarna hade med sig.
Citera
2014-03-15, 22:25
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis samma sak har hänt förr, ändå sitter vi här och ser inte till nåt krig

Jag måste ha missat den mediarapporteringen? Kan du utveckla det lite mer och ge lite mer info när hundratals helt oskyldiga kineser (BLAND ANNAT) "kallblodigt" skjuts ner av USA idag i en modern värld, vare sig det är i självförsvar eller icke?

Jag känner då inte till någon sådan incident, men jag kan ju vara väldigt dåligt påläst.
Citera
2014-03-15, 22:25
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
... Som sagt, kan du ge exempel på det fetstilta, tack?

Att dekompression ibland, egentligen sällan, förekommer under flygningar innebär inte att plan kraschar. Så kan du vara snäll och ge några exempel på när det hänt förr att piloter svimmat p.g.a. dekompression, att kursen sedan ändrats för att planet slutligen ska krascha p.g.a soppatorsk?

Du skrev ju, jag citerar, och då borde det inte vara särskilt svårt att ge åtminstone ett par exempel.

Här har du ett exempel:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-359274/Greek-plane-flying-tomb-crash.html
Citera
2014-03-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Gillar denna teorin, även om jag inte tror på den. Helt enkelt en genialt djävulsk plan värdig en Bondskurk.

Den förklarar många av de mystiska detaljer vi ännu inte fått svar på, som t.ex:
Om det nu är terrorister, varför har de inte hört av sig?
Om de inte hör av sig eftersom de vill använda planet som vapen, varför inte sno ett tomt/enklare flygplan utan 200 pers ombord som kan sätta käppar i hjulen för dem?

Den tillför ju också ett moralfilosofiskt element till hela den här historien - vore det rätt att skjuta ner planet med 200 pers ombord för att kanske spara flera tusen andra människors liv?
Problemet med den teorin är bara att USA skulle ägna timmar med kontaktförsök och samtidigt ha löpande dialog med Kina innan de skjuter ner planet. Tiden talar för att det inte blir "så värst mycket mer" än att 200+ oskyldiga människor omkommer (som dock är väldigt många).

Den som tror på krig är naiv, inte dem som kan tänka logiskt.
Citera
2014-03-15, 22:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag måste ha missat den mediarapporteringen? Kan du utveckla det lite mer och ge lite mer info när hundratals helt oskyldiga kineser (BLAND ANNAT) "kallblodigt" skjuts ner av USA idag i en modern värld, vare sig det är i självförsvar eller icke?

Jag känner då inte till någon sådan incident, men jag kan ju vara väldigt dåligt påläst.

Aha, din teori funkar bara om det var kineser på det nedskjutna flygplanet?
Citera
2014-03-15, 22:28
Medlem
Citat:
WOW! Att det fanns SÅ naiva människor, det trodde jag inte. Visserligen pratar vi om, förmodligen, svenskar här som är utbildade i Sverige, ett land som knappt vet vad krig är, men ändå? Att man åtminstone inte är informerad? Jag är svensk, utbildad i Sverige, och jag har ju ändå snappat upp såpass mycket, till och med i grundskolan, att jag förstår vilka konsekvenser sådana handlingar kan få.

Man kan ju milt uttryckt säga att "betydligt mindre incidenter än SÅ har startat krig i världen".

Tror ni på fullaste allvar att när nära 200 kinesiska medborgare skjuts ner av USA, HELT OPROVOCERAT (sett från de oskyldiga passagerarnas synvinkel), så kommer resten av världen, inte minst Kina och Nordkorea, att sitta och rulla tummarna och le åt det?

Jag har aldrig sagt att atombomber skulle börja flyga minutrarna efter en sådan nedskjutning, men nog fan skulle en sådan händelse med stor sannolikhet kunna leda till ett krig mellan Kina och USA, och vad får vi tack vare det? Jo ett tredje världskrig.

Saken är den att förr i tiden (exempelvis andra världskriget) så fanns det ju anledningar (förutom "skotten i Sarajevo") som utlöste krig. Det fanns alltså vinningar för de olika nationerna. Ett krig mellan Kina och USA vinner ingen på (förutom möjligtvis Ryssland).
Citera
2014-03-15, 22:29
Medlem
Citat:

Tror inte du har alla hästarna hemma. Tiden som jag skrev om en post innan talar emot att det skulle bli krig. Du tänker allt för endimensionellt, även om själva idén är "genialisk".
Citera
2014-03-15, 22:30
Bannlyst
Citat:

I Afghanistan och Irak. I Afghanistan sker det väl än idag med drönare.
Citera
2014-03-15, 22:30
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
USA kanske ville åt de tjugo experterna på flygplanet. De får göra något "terrorjobb" åt USA sen dödar USA de, ungefär som World trade center
De tjugo ska jobba för det amerikanska företaget Widescale Semiconductor, som är ett av världens tjugo största halvledarföretag, som arbetar mycket med militära tillämpningar, som är baserat i Texas och som tidigare var en division inom Motorola.

Därmed kan man litet skämtsamt säga att de redan jobbade för USA.

Men möjligen kan detta vara ett intressant spår att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in