Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Ja inte tror jag kärnvapenmissilerna kommer att börja flyga hitan och ditan

Citat:
Ursprungligen postat av
lucasmoura
Ingenting hade hänt såklart. Världskrig? Vad ska Kina göra ifall USA inte betalar tillbaka alla skulder? Kinas ekonomi kommer att rasa i botten utan USA. Dessutom har de ingen chans att vinna ett krig mot dom heller.
WOW! Att det fanns SÅ naiva människor, det trodde jag inte. Visserligen pratar vi om, förmodligen, svenskar här som är utbildade i Sverige, ett land som knappt vet vad krig är, men ändå? Att man åtminstone inte är informerad? Jag är svensk, utbildad i Sverige, och jag har ju ändå snappat upp såpass mycket, till och med i grundskolan, att jag förstår vilka konsekvenser sådana handlingar kan få.
Man kan ju milt uttryckt säga att "betydligt mindre incidenter än SÅ har startat krig i världen".
Tror ni på fullaste allvar att när nära 200 kinesiska medborgare skjuts ner av USA, HELT OPROVOCERAT (sett från de oskyldiga passagerarnas synvinkel), så kommer resten av världen, inte minst Kina och Nordkorea, att sitta och rulla tummarna och le åt det?
Jag har aldrig sagt att atombomber skulle börja flyga minutrarna efter en sådan nedskjutning, men nog fan skulle en sådan händelse med stor sannolikhet kunna leda till ett krig mellan Kina och USA, och vad får vi tack vare det? Jo ett tredje världskrig.