2014-03-15, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Kan du ge exempel? Tack.

Bortsett från Helios 522, som inte liknar detta över huvud taget i och med att man inte försvann helt spårlöst, passagerarna skickade meddelanden/ringde till anhöriga, planet kraschade och påträffades omedelbart.

Nu har planet snart varit borta längre än Adam 574. Är det rekord i så fall?

Inte så ovanligt.
http://www.consumertraveler.com/columns/how-to-survive-an-airplane-rapid-decompression-accident
Citera
2014-03-15, 22:03
Medlem
Funkydudes avatar
Tror Kina skulle ha överseende ifall planet dök upp åkandes mot USA. Och där ett stort antal försök till radiokontakt och varningar förbises av planet. Då tror jag Kinas regering köper att planet skjuts ner.

På sin höjd skulle det bli lite småupprört på sina håll och det skulle säkert användas av Kina för att förminska USA:s humanitet och Ryssland skulle ha det som ett ess i rockärmen när Syrien kom på tal. Ungefär så. Lite fördömanden och så.

Inte en chans att det startar ett kärnvapenkrig (eller någon sorts krig).

Edit: Hur skulle sedan någon veta att alla passagerarna var med på detta plan och inte redan dödade? Om nu inte terroristerna tillkännager sig och visar upp en video eller dylikt. Men då står det klart att det handlar om just en terrorattack och det skulle ge legitimitet till en motattack i preventivt syfte. USA skulle t.ex. utan tvekan skjutit ner de plan som kraschade 9/11 trots att de var amerikanska. Med facit i hand alltså, om de haft den möjligheten.
Senast redigerad av Funkydude 2014-03-15 kl. 22:13.
Citera
2014-03-15, 22:03
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Den äldre pilotens fru och barn flyttade ut ur huset dagen innan flighten ? Uppgiften finns i kinesisk media, oklart hur pass tillförlitlig.

https://twitter.com/Edourdoo/status/444858546849476608

Har de hittat frun?
Citera
2014-03-15, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det senaste är att planet försvann i en västlig eller nordvästlig riktning, inga direkt exakta uppgifter. Säkert något enkelt, en decompression elektronik slås ut, piloterna hinner inte få på sig syrgasmaskerna, omtöcknade ändras kursen, planet flyger till soppan tar slut. Sånt har hänt förr på liknande sätt.

Citat:
Inte så ovanligt.
http://www.consumertraveler.com/columns/how-to-survive-an-airplane-rapid-decompression-accident
... Som sagt, kan du ge exempel på det fetstilta, tack?

Att dekompression ibland, egentligen sällan, förekommer under flygningar innebär inte att plan kraschar. Så kan du vara snäll och ge några exempel på när det hänt förr att piloter svimmat p.g.a. dekompression, att kursen sedan ändrats för att planet slutligen ska krascha p.g.a soppatorsk?

Du skrev ju, jag citerar,
Citat:
sånt har hänt förr på liknande sätt
och då borde det inte vara särskilt svårt att ge åtminstone ett par exempel.
Citera
2014-03-15, 22:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Detta är en trolig delförklaring.

Det börjar emellertd luta åt att planet landas, stealthbehandlas och skickas upp igen med kärnvapen eller 112 ton biokemiska stridsmedel....
Men herre djävlar, man kan inte "stealthbehandla" ett sånt plan så det inte syns på radar. Jag vet att det finns radioabsorberande färg men det är ändå inte så enkelt, inte på långa långa vägar.
Citera
2014-03-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
En karta som visar hur långt flygplanet kunde flyga, och samtidigt visar var satelliten hade täckning.
Planet finns troligast där det är både blått och grönt påstår personen som gjort kartan.

http://www.ellipsoid.org/mh-370-last-known-position

Ja då har vi ännu ett indicium. Uigurernas land ligger där grönt och blått överlappar.
Citera
2014-03-15, 22:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja inte tror jag kärnvapenmissilerna kommer att börja flyga hitan och ditan

Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Ingenting hade hänt såklart. Världskrig? Vad ska Kina göra ifall USA inte betalar tillbaka alla skulder? Kinas ekonomi kommer att rasa i botten utan USA. Dessutom har de ingen chans att vinna ett krig mot dom heller.

WOW! Att det fanns SÅ naiva människor, det trodde jag inte. Visserligen pratar vi om, förmodligen, svenskar här som är utbildade i Sverige, ett land som knappt vet vad krig är, men ändå? Att man åtminstone inte är informerad? Jag är svensk, utbildad i Sverige, och jag har ju ändå snappat upp såpass mycket, till och med i grundskolan, att jag förstår vilka konsekvenser sådana handlingar kan få.

Man kan ju milt uttryckt säga att "betydligt mindre incidenter än SÅ har startat krig i världen".

Tror ni på fullaste allvar att när nära 200 kinesiska medborgare skjuts ner av USA, HELT OPROVOCERAT (sett från de oskyldiga passagerarnas synvinkel), så kommer resten av världen, inte minst Kina och Nordkorea, att sitta och rulla tummarna och le åt det?

Jag har aldrig sagt att atombomber skulle börja flyga minutrarna efter en sådan nedskjutning, men nog fan skulle en sådan händelse med stor sannolikhet kunna leda till ett krig mellan Kina och USA, och vad får vi tack vare det? Jo ett tredje världskrig.
Citera
2014-03-15, 22:15
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
WOW! Att det fanns SÅ naiva människor, det trodde jag inte. Visserligen pratar vi om, förmodligen, svenskar här som är utbildade i Sverige, ett land som knappt vet vad krig är, men ändå? Att man åtminstone inte är informerad? Jag är svensk, utbildad i Sverige, och jag har ju ändå snappat upp såpass mycket, till och med i grundskolan, att jag förstår vilka konsekvenser sådana handlingar kan få.

Man kan ju milt uttryckt säga att "betydligt mindre incidenter än SÅ har startat krig i världen".

Tror ni på fullaste allvar att när nära 200 kinesiska medborgare skjuts ner av USA, HELT OPROVOCERAT (sett från de oskyldiga passagerarnas synvinkel), så kommer resten av världen, inte minst Kina och Nordkorea, att sitta och rulla tummarna och le åt det?

Jag har aldrig sagt att atombomber skulle börja flyga minutrarna efter en sådan nedskjutning, men nog fan skulle en sådan händelse med stor sannolikhet kunna leda till ett krig mellan Kina och USA, och vad får vi tack vare det? Jo ett tredje världskrig.

Nej, Kina skulle inte starta ett krig om USA försvarar sig. De kanske protesterar, men inget krig. Där har du det.
Citera
2014-03-15, 22:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Precis samma sak har hänt förr, ändå sitter vi här och ser inte till nåt krig
Citera
2014-03-15, 22:16
Medlem
Enligt någon - CNN? - steg planet till 45000 fot och enligt nån i tråden dör man då. ?? Varför diskuteras inte det i medierna?
Citera
2014-03-15, 22:17
Medlem
Stängde det ner transpondern också?

Edit: Din dumma gamla get!

Citat:
Inte så ovanligt.
Citera
2014-03-15, 22:18
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Detta är en trolig delförklaring.

Det börjar emellertd luta åt att planet landas, stealthbehandlas och skickas upp igen med kärnvapen eller 112 ton biokemiska stridsmedel....

vore det ens möjligt att stealth behandla ett sådant plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in