2014-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Vi fick 2 skåp för allt, du bör verkligen inte dra med dig 5-6 uppsättningar kläder för så mycket ledigt får man ändå inte. Och smink får du i form av stridsmålning, men du behöver inte sminka dig med civila grejer (du är nog vacker ändå ) Vet ingen som gjorde det sist jag var uppe, så det behöver du inte oroa dig över.

Okej bra att veta! Tar kanske bara med mig 2-3 uppsättningar av kläder i sådana fall. Tunna kläder är i för sig väldigt smart, de tar ju lite plats. Åh stridsmålning låter ashäftigt, det måste jag googla upp! Men man får väl inte gå runt med stridsmålning ständigt skulle jag tro. När använder man sig av stridsmålning i sådana fall?

Jag är dock säker på att tjejerna sminkar sig, kanske inte så mycket men lite iaf (de som hinner). Fast jag antar att det inte är värsta fjortisarna som brukar söka in till GMU. De skulle väl knappast palla att bli skitiga under naglarna. Eller är jag helt ute ock cyklar? Vilka typer av tjejer brukar komma in?
2014-03-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatNext
Okej bra att veta! Tar kanske bara med mig 2-3 uppsättningar av kläder i sådana fall. Tunna kläder är i för sig väldigt smart, de tar ju lite plats. Åh stridsmålning låter ashäftigt, det måste jag googla upp! Men man får väl inte gå runt med stridsmålning ständigt skulle jag tro. När använder man sig av stridsmålning i sådana fall?

I början lite hela tiden när när ni tränar ute bara för och lära sig senare lär det inte bli mer än när ni är ute i fält. Kan lova dig att det snabbt kommer bli allt annat än häftigt.
2014-03-15, 16:23
Medlem
Tinywalruss avatar
Citat:
Jag orkar inte läsa igenom hela GMU-tråden. Men hur är det med sovsalar och duschar? Jag antar att man delar. Men hur ser det ut, delar killar och tjejer? Eller är det uppdelat i ett omklädningsrum för herrar och ett annat för tjejer? Och hur är det med förvaringsutrymmen?

Blir glad för svar över samtliga funderingar.

På kvarn delade tjejer och killar samma duschar, fanns inget som var uppdelat.
2014-03-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinywalrus
På kvarn delade tjejer och killar samma duschar, fanns inget som var uppdelat.

Du måste skoja.
2014-03-15, 19:33
Medlem
Citat:
Du måste skoja.

Det stämmer, är så även på Lv6. Men det är ju inte ett stort rum med öppna duschar (tänk sporthall) utan varje dusch är indelat i ett bås med draperi. Men omklädningsrum finns inte utan man byter om på logementen och går till duschen i handduk.
2014-03-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov182
Det stämmer, är så även på Lv6. Men det är ju inte ett stort rum med öppna duschar (tänk sporthall) utan varje dusch är indelat i ett bås med draperi. Men omklädningsrum finns inte utan man byter om på logementen och går till duschen i handduk.

Detta går inte ihop i mitt huvud. Att man först klär av sig naken i logementet och sedan vandrar till duschen med enbart handduk? Det låter helt orimligt. Speciellt att killar och tjejer blandas så, man måste seriöst se varann! Det måste ju ha hänt flera gr, man duschar väl princip samtidigt efter en svettig övning?

Åh nej. Jag mår typ illa.
2014-03-15, 20:02
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Detta går inte ihop i mitt huvud. Att man först klär av sig naken i logementet och sedan vandrar till duschen med enbart handduk? Det låter helt orimligt. Speciellt att killar och tjejer blandas så, man måste seriöst se varann! Det måste ju ha hänt flera gr, man duschar väl princip samtidigt efter en svettig övning?

Ja du kan ju klä om dig i duschrummet om du vill, men de brukar inte finnas omklädningsrum/bås. Jag vet att de som gjorde GMU här förra året, lät tjejerna duscha snabbt som attan innan. Men det slutade med att alla duschade samtidigt för ingen orkade vänta, och tjejerna orkade inte stressa.
2014-03-15, 20:04
Medlem
Citat:

Man klär ju av sig under handduken på logementet, eller i duschen om du nu vill, går hur bra som helst för de två tjejerna jag delar logement med och för oss killar är det ju såklart ännu enklare.

Har inte hört några klagomål angående detta från någon av tjejerna i plutonen, inte killarna för den delen heller.
2014-03-15, 20:09
Medlem
Tinywalruss avatar
Citat:
Du måste skoja.

Precis som Makarov säger. Du har alltså ett eget dusch "bås", man får skjuta sin pretention åt sidan.
Och man kastar av sig kläderna i logementet sedan går in i duschen. Om det är så fruktansvärt jobbigt kan man gå in på toaletten om det nu behagar. Så jävla farligt är det inte, man är tillräckligt trött för att inte bry sig. Sen har jag aldrig hört någon faktiskt klaga på detta heller. (I grundskolan kanske)
Senast redigerad av Tinywalrus 2014-03-15 kl. 20:13.
2014-03-15, 20:15
Medlem
Tinywalruss avatar
Citat:

Du ska palla av att göra GMU men inte att ta av dig dina kläder under handduken och i något fall råka se en snopp eller råkar visa ett bröst? Då bör du prioritera om.
2014-03-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Ja du kan ju klä om dig i duschrummet om du vill, men de brukar inte finnas omklädningsrum/bås. Jag vet att de som gjorde GMU här förra året, lät tjejerna duscha snabbt som attan innan. Men det slutade med att alla duschade samtidigt för ingen orkade vänta, och tjejerna orkade inte stressa.

Citat:
Ursprungligen postat av Makarov182
Man klär ju av sig under handduken på logementet, eller i duschen om du nu vill, går hur bra som helst för de två tjejerna jag delar logement med och för oss killar är det ju såklart ännu enklare.

Har inte hört några klagomål angående detta från någon av tjejerna i plutonen, inte killarna för den delen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinywalrus
Du ska palla av att göra GMU men inte att ta av dig dina kläder under handduken och i något fall råka se en snopp eller råkar visa ett bröst? Då bör du prioritera om.

Ja det är sant, men personligen kan jag tycka att det är jobbigt att byta om med andra (speciellt killar)! Får väl göra som skogspromenad nämnde "byta om i duschrummet". Men kläderna blir kanske blöta? Fast man kan ju lägga dem i en påse eller något. Känner mig omständlig, men hellre det än att gå naken med en handduk till duschrummet, haha nej hu...
2014-03-15, 20:29
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ja det är sant, men personligen kan jag tycka att det är jobbigt att byta om med andra (speciellt killar)! Får väl göra som skogspromenad nämnde "byta om i duschrummet". Men kläderna blir kanske blöta? Fast man kan ju lägga dem i en påse eller något. Känner mig omständlig, men hellre det än att gå naken med en handduk till duschrummet, haha nej hu...

Jag vill inte vara den som är den, men tycker du det är jobbigt så ska du kanske överväga att inte söka. När ni har fältveckor kommer ni få tvätta er ute i skogen precis innan ni ska sova/sitta post. De kan vara bäcksvart och kallt. Kommer inte vara bekvämligare än inne på regementet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in