Citat:
Ursprungligen postat av
Pimpos
Om jag som tjej, väldigt smidig av mig, men kort och liten 162 cm lång och 50 kg, fast ruskig stark (jag kan bära min egen vikt + halva min vikt), skulle söka in till GMU, hur stora är mina chanser att jag skulle komma in?
Och vad anses det om tjejer egentligen? Blir man dissad som tjej bland de övriga killarna, bara för att man är tjej och anses inte kunna klara någonting? Ja, hur ligger det till egentligen?
Tacksam för svar!
Kul om du söker! Jag hade en tjej i min pluton som var ungefär precis som du beskriver. Absolut kommer du klara det om du ger lite manken. Det gjorde i alla fall hon! Men visst kommer du få det tyngre än om du skulle vara 190 och väga 90 pannor.
Dina chanser är förmodligen lika stora som alla andras, så länge du presterar på topp under mönstring och GMU.
Som tjej är det väl snarare tvärt om, du blir nog betydligt mer gillad än dissar och alla vill visa sig karl och hjälpa till

(så länge du inte är en dålig medmänniska och ger det som krävs dvs). Nej men det är inte större skillnad på tjejer och killar så var inte orolig!