2014-03-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jo det är ett bevis för att alla rika röstar på moderaterna. Det är empiriskt sant.

Om jag letar upp 10 kvinnor som har bröst betyder det att a) de är de enda kvinnorna som har bröst b) alla kvinnor har bröst?

Om du letar upp 10 kvinnor som är blondiner, betyder det a) Du har hittat tio kvinnor som är blondiner. b) Alla kvinnor är blondiner.

Svara gärna mycket tydligt på detta.
Citera
2014-03-15, 14:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Om du letar upp 10 kvinnor som är blondiner, betyder det a) Du har hittat tio kvinnor som är blondiner. b) Alla kvinnor är blondiner.

Svara gärna mycket tydligt på detta.

Det beror på vilken funktion man undersöker. Om jag letar upp 10 kvinnor som blonderar håret då är deras svar giltiga för alla kvinnor som blonderar håret.
Citera
2014-03-15, 14:22
Medlem
Citat:
Det beror på vilken funktion man undersöker. Om jag letar upp 10 kvinnor som blonderar håret då är deras svar giltiga för alla kvinnor som blonderar håret.

Inga "svar" behövs, vi ska inte fråga dom någonting. Vi gör om:

Kan du välja a eller b? Svara tydligt.
Citera
2014-03-15, 14:23
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
1..Nej det är inte möjligt att de är de enda för att de är representativa för alla vanliga kvinnor. Det betyder att alla vanliga kvinnor fungerar så.

Du är oerhört porrskadad. Antagligen får du en extra kick av att fantisera om att kvinnan i kassan på ICA sitter drömmer om att bli våldtagen medan hon slår in din snus, chips och folköl. Detta är kittlande för dig och får dig också att bortse från det stora samhällsproblem som våld och övergrepp mot kvinnor är. Det är inte bara att de förtjänar att bli våldtagna - de vill det också.
Citera
2014-03-15, 14:30
Medlem
Citat:

Om du letar upp tio kvinnor som heter Jonas, vad gäller då? a) Du har hittat de kvinnor som kan vara de ENDA som heter Jonas. b) Majoriteten av alla kvinnor heter Jonas

Vad väljer du?
Citera
2014-03-15, 14:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Inga "svar" relevanta, vi ska inte fråga dom någonting. Vi gör om:

Kan du välja a eller b? Svara tydligt.

Mitt svar är att det beror på vilken funktion man undersöker.

Du har inte svarat på mitt argument här,

Citat:

2) Ett yrke kan inte jämföras med sex därför att sex är generellt. Om jag letar upp 10 vanliga män som tänder på FFM sex (sex med 2 kvinnor och en man) betyder det att a) de är de enda männen som tänder på FFM sex b) alla män tänder på FFM sex.

Om jag gör en undersökning där jag frågar män om de fantiserar om FFM sex och 60% svarar ja betyder a) "bara för att män fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att de vill göra det i verkligheten" b) Om 60% av männen fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder det att de vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt IRL. Vilket påstående skulle vara empiriskt sant? Att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt. Byt ut FFM sex för män mot våldtäkt för kvinnor då är resultatet detsamma.

För att svara på din fråga ska jag utvekla detta,

a) Om 60% av männen säger att de fantiserar om FFM sex kan man dra slutsatsen att de vill ha FFM sex i verkligheten.

b) Du hävdar då att bara för att män fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att de vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt IRL. Jag visar på exempel på män som skriver "Jag vill verklighen ha sex med 2 kvinnor samtidigt hur ska jag göra?" jag argumenterar för att det är bevis på att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt.

c) Du hävdar då att "bara för att de här 10 männen försöker ha sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt.

d) Jag visar då att män som vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt resonerar som "det är väldigt upphetsande att ha sex med 2 kvinnor på samma gång". Du menar då att "bara för att de här 10 männen tycker att det är upphetsande att ha sex med 2 kvinnor på samma gång är det inte giltigt för hur alla andra män fungerar".

e) Jag hävdar att funktionen "en man blir upphetsad av 2 nakna kvinnor" är generell för män. Samma sak gäller för funktionen "kvinna blir upphetsad av att bli våldtagen". Jag har visat belägg för det här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? där det visas att minst 50% av alla kvinnor som blir våldtagna får orgasm.
Citera
2014-03-15, 14:37
Medlem
Citat:
Mitt svar är att det beror på vilken funktion man undersöker.

Man undersöker hur många kvinnor som är blondiner. Kan du vara snäll att svara vilket alternativ du nu väljer.
Citera
2014-03-15, 14:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Du är oerhört porrskadad. Antagligen får du en extra kick av att fantisera om att kvinnan i kassan på ICA sitter drömmer om att bli våldtagen medan hon slår in din snus, chips och folköl. Detta är kittlande för dig och får dig också att bortse från det stora samhällsproblem som våld och övergrepp mot kvinnor är. Det är inte bara att de förtjänar att bli våldtagna - de vill det också.

Jag är kvinna därför vet jag att alla kvinnor vill bli våldtagna. Precis som män vet att alla män vill ha FFM sex.
Citera
Medlem
Citat:

Du har inte svarat på mitt argument här,

För att svara på din fråga ska jag utvekla detta,

a) Om 60% av männen säger att de fantiserar om FFM sex kan man dra slutsatsen att de vill ha FFM sex i verkligheten.

Nej det kan man inte, det är en felaktig slutsats, och därav faller ditt resonemang.
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om du letar upp tio kvinnor som heter Jonas, vad gäller då? a) Du har hittat de kvinnor som kan vara de ENDA som heter Jonas. b) Majoriteten av alla kvinnor heter Jonas

Vad väljer du?

Det beror på vilken funktion som undersöks. Till exempel "Hur tänker kvinnor som tar mans namn". Från det kan man dra slutsatser om alla kvinnor som har mans namn.

Om vi går tillbaka till våldtäkt och undersöker "Hur tänker kvinnor som lever ut våldtäkts fantasier" kan man dra slutsatser om alla kvinnor som lever ut våldtäkts fantasier.

Jag hävdar att funktionen "kvinna blir sexuellt upphetsad av att bli våldtagen" är generell för alla kvinnor. Därför blir slutsatserna för "kvinnor som lever ut våldtäkts fantasier" giltiga för kvinnor som fantiserar om våldtäkt. Därför att den grundläggande funktionen är samma för 100% av kvinnorna.
Citera
2014-03-15, 14:39
Medlem
Citat:
Jag är kvinna därför vet jag att alla kvinnor vill bli våldtagna. Precis som män vet att alla män vill ha FFM sex.

Min fru vet att de flesta kvinnor inte vill bli våldtagna. Och jag vet att inte alla män vill ha ffmsex.
Citera
2014-03-15, 14:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Man undersöker hur många kvinnor som är blondiner. Kan du vara snäll att svara vilket alternativ du nu väljer.

Jag har redan svarat på din fråga flera gånger.

Citat:
Nej det kan man inte, det är en felaktig slutsats, och därav faller ditt resonemang.

Det är en korrekt slutsats därför att funktionen "man tänder på 2 nakna kvinnor" är giltig för 100% av männen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in