Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Inga "svar" relevanta, vi ska inte fråga dom någonting. Vi gör om:
Om du letar upp 10 kvinnor som är blondiner, betyder det a) Du har hittat tio kvinnor som är blondiner. b) Alla kvinnor är blondiner.
Kan du välja a eller b? Svara tydligt.
Mitt svar är att det beror på vilken funktion man undersöker.
Du har inte svarat på mitt argument här,
Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
2) Ett yrke kan inte jämföras med sex därför att sex är generellt. Om jag letar upp 10 vanliga män som tänder på FFM sex (sex med 2 kvinnor och en man) betyder det att a) de är de enda männen som tänder på FFM sex b) alla män tänder på FFM sex.
Om jag gör en undersökning där jag frågar män om de fantiserar om FFM sex och 60% svarar ja betyder a) "bara för att män fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att de vill göra det i verkligheten" b) Om 60% av männen fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder det att de vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt IRL. Vilket påstående skulle vara empiriskt sant? Att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt. Byt ut FFM sex för män mot våldtäkt för kvinnor då är resultatet detsamma.
För att svara på din fråga ska jag utvekla detta,
a) Om 60% av männen säger att de fantiserar om FFM sex kan man dra slutsatsen att de vill ha FFM sex i verkligheten.
b) Du hävdar då att bara för att män fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att de vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt IRL. Jag visar på exempel på män som skriver "Jag vill verklighen ha sex med 2 kvinnor samtidigt hur ska jag göra?" jag argumenterar för att det är bevis på att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt.
c) Du hävdar då att "bara för att de här 10 männen försöker ha sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt.
d) Jag visar då att män som vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt resonerar som "det är väldigt upphetsande att ha sex med 2 kvinnor på samma gång". Du menar då att "bara för att de här 10 männen tycker att det är upphetsande att ha sex med 2 kvinnor på samma gång är det inte giltigt för hur alla andra män fungerar".
e) Jag hävdar att
funktionen "en man blir upphetsad av 2 nakna kvinnor" är generell för män. Samma sak gäller för
funktionen "kvinna blir upphetsad av att bli våldtagen". Jag har visat belägg för det här,
(FB) Leder porr till sexuella övergrepp? där det visas att minst 50% av alla kvinnor som blir våldtagna får orgasm.