2014-03-15, 12:29
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Mina exempel är typiska för kvinnor i allmänhet därför är de giltiga. Det är qualitative evidence, http://en.wikipedia.org/wiki/Qualitative_research

Att jag är kvinna betyder att jag har mer kunskap om hur kvinnor tänker och vad kvinnor gör än en man. Därför har jag högre trovärdighet när jag säger att kvinnors våldtäkts fantasier betyder att de vill bli våldtagna på riktigt än vad du som man har när du säger att det inte är så. Jag har även visat exempel på andra kvinnor som säger att deras våldtäkts fantasier betyder att de vill bli våldtagna på riktigt därmed har jag styrkt att mitt argument är sant.
...

Du är ju korkad på riktigt!
Citera
2014-03-15, 12:45
Medlem
Citat:
Mina exempel är typiska för kvinnor i allmänhet därför är de giltiga. Det är qualitative evidence, http://en.wikipedia.org/wiki/Qualitative_research

Fast du har ju inte lyckat styrka att dina exempel är typiska, och därför är dom inte heller allmängiltiga. Din logik är felaktig.

Det går tyvärr inte att bevisa med hjälp av exempel att något är allmängiltigt. Inte på något sätt.
Citera
2014-03-15, 13:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Du är ju korkad på riktigt!

Kan du visa var jag har fel?
Citera
2014-03-15, 13:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Fast du har ju inte lyckat styrka att dina exempel är typiska, och därför är dom inte heller allmängiltiga. Din logik är felaktig.

Det går tyvärr inte att bevisa med hjälp av exempel att något är allmängiltigt. Inte på något sätt.

1) Jag har visat att kvinnorna i mina exempel är typiska genom att visa att det inte finns något otypiskt med dem. De är genomsnittliga kvinnor därför är deras tänkande/handlande tillämpabart på alla kvinnor.

2) Jo det kallas proof by induction. Till exempel om höginkomsttagarna i Djursholm röster på moderaterna kan man anta att höginkomsttagare i hela Sverige röstar på moderaterna. Precis som om vanliga kvinnor vill leva ut våldtäkts fantasier kan man anta att alla kvinnor vill leva ut våldtäkts fantasier.

3) Här är ytterligare 2 exempel,

Citat:
A young woman cried rape after 'fulfilling a fantasy' of having sex with two strangers, a court heard yesterday.

Chloe Dolton, 22, was 'bored' with her life and willingly engaged in the threesome after an argument with her boyfriend, it was alleged.
Citat:
The two men were later arrested but never charged. They said the sex had been consensual and that Dolton had approached them late at night in a 'chatty and friendly' manner.

Mr Bukowski said after they met he had put his arm around her and they started kissing before Dolton asked if he had a condom.

He then had sex with her although the prosecutor said the 'sex came to a premature end' when Dolton received a phone call from her live-in boyfriend.

Afterwards it is said she had sex with Mr Bukowski again and invited Mr Joborski to join them, and performed a sex act on him. She then returned home where she told her boyfriend she had been raped by the two Polish men.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1225474/Girl-cried-rape-living-fantasy-having-sex-strangers.html#ixzz0W02sJvSu

Citat:
I've been getting to know a genuinely nice gal online for awhile now, and we've decided that we'd like to meet in real life take it to the next level. The only problem for me is that she's admitted to rape fantasies and wants me to accommodate that during my proposed visit.

I'm a bit uneasy about the whole thing even though it would be consensual and she's willing to have affadavits and video recordings done outlining what she's after, when, by whom, etc so no confusion could be had should someone else get the wrong impression. What I asked for in return was that we have a code word for stop, but she's flatly refused as she reckons it turns it from play rape into mere hard sex.

http://www.loveforum.net/threads/31139-Rape-fetish-and-the-first-time-meet?
Citera
2014-03-15, 13:54
Medlem
Citat:

2) Jo det kallas proof by induction. Till exempel om höginkomsttagarna i Djursholm röster på moderaterna kan man anta att höginkomsttagare i hela Sverige röstar på moderaterna. Precis som om vanliga kvinnor vill leva ut våldtäkts fantasier kan man anta att alla kvinnor vill leva ut våldtäkts fantasier.

Ja, och då måste du först bevisa att höginkomstagare i Djursholm röstar på moderaterna. FÖRST. Och det kan du inte göra genom att ge några få exempel på moderater och hur de röstar, för det säger inget om hur dom faktiskt röstar överlag.

Därav misslyckas även ditt försök med proof by induction, för att du inte bevisar något FÖRST.
Citera
2014-03-15, 13:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja, och då måste du först bevisa att höginkomstagare i Djursholm röstar på moderaterna. FÖRST. Och det kan du inte göra genom att ge några få exempel på moderater och hur de röstar, för det säger inget om hur dom faktiskt röstar överlag.

Därav misslyckas även ditt försök med proof by induction, för att du inte bevisar något FÖRST.

Jag har bevisat att 60%+ av kvinnorna har våldtäkts fantasier. Jag har bevisat att helt vanliga kvinnor bland dessa lever ut sina våldtäkts fantasier även när de måste betala för det/vara otrogna mot sina män/ha sex med främlingar med mera.

Om du skulle välja ut 10 rika människor på Djursholm och alla 10 röstade på moderaterna skulle det stämma att alla rika människor röstar på moderaterna. Qualitative evidence.

Om du väljer ut 10 vanliga kvinnor och alla 10 lever ut våldtäktsfantasier betyder det att alla vanliga kvinnor vill leva ut våldtäktsfantasier.
Citera
2014-03-15, 14:01
Medlem
Citat:
Om du skulle välja ut 10 rika människor på Djursholm och alla 10 röstade på moderaterna skulle det stämma att alla rika människor röstar på moderaterna. Qualitative evidence.

Ja, om du valde ut dom på slump, och det visade sig att alla röstar på moderaterna.

Om du däremot letar upp 10 st rika som röstar på moderaterna, så är inte det ett bevis för att alla gör det. Det är då möjligt att du hittat de ENDA 10st som röstar på moderaterna.

På samma sätt som du inte valt dina exempelkvinnor på slump, utan letat upp sådana som påstår att de vill bli våldtagna, så bevisar dom ingenting.

Dvs, det är fullt möjligt att dina exempel är de ENDA kvinnorna som fungerar så.
Citera
2014-03-15, 14:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja, om du valde ut dom på slump, och det visade sig att alla röstar på moderaterna.

Om du däremot letar upp 10 st rika som röstar på moderaterna, så är inte det ett bevis för att alla gör det. Det är då möjligt att du hittat de ENDA 10st som röstar på moderaterna.

På samma sätt som du inte valt dina exempelkvinnor på slump, utan letat upp sådana som påstår att de vill bli våldtagna, så bevisar dom ingenting.

Dvs, det är fullt möjligt att dina exempel är de ENDA kvinnorna som fungerar så.

1) Det är bevis för att alla rika röster på moderaterna. Det var mitt argument.

2) De kvinnor jag tagit som exempel fungerar på samma sätt som vanliga kvinnor därför är de typiska för vanliga kvinnor. Det är vetenskapligt giltigt.

Nej det är inte möjligt att de är de enda för att de är representativa för alla vanliga kvinnor. Det betyder att alla vanliga kvinnor fungerar så.
Citera
2014-03-15, 14:09
Medlem
Citat:
1) Det är bevis för att alla rika röster på moderaterna. Det var mitt argument.

2) De kvinnor jag tagit som exempel fungerar på samma sätt som vanliga kvinnor därför är de typiska för vanliga kvinnor. Det är vetenskapligt giltigt.

1) Ja. Och om du letar upp tio st rika som röstar på moderaterna, så är inte det ett bevis. Dock om du väljer tio st rika på slump, då är det en indikation på att alla röster på moderaterna.

Dvs, det fungerar inte att du bara hittar tio st rika som röstar på moderaterna, för det är fullt möjligt att det är dom ENDA som röstar på moderaterna i Djursholm.

På samma sätt så är det möjligt att dina exempel är dom ENDA kvinnorna som fungerar så.

2) Nej, det är inte giltigt. Bara för att målare tex är vanliga män, så är inte alla vanliga män målare. Du begår ett vetenskapligt fel.
Citera
2014-03-15, 14:11
Medlem
Citat:
Nej det är inte möjligt att de är de enda för att de är representativa för alla vanliga kvinnor. Det betyder att alla vanliga kvinnor fungerar så.

Nej det gör det inte.
Citera
2014-03-15, 14:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Ja. Och om du letar upp tio st rika som röstar på moderaterna, så är inte det ett bevis. Dock om du väljer tio st rika på slump, då är det en indikation på att alla röster på moderaterna.

Dvs, det fungerar inte att du bara hittar tio st rika som röstar på moderaterna, för det är fullt möjligt att det är dom ENDA som röstar på moderaterna i Djursholm.

På samma sätt så är det möjligt att dina exempel är dom ENDA kvinnorna som fungerar så.

2) Nej, det är inte giltigt. Bara för att målare tex är vanliga män, så är inte alla vanliga män målare. Du begår ett vetenskapligt fel.

1) Jo det är ett bevis för att alla rika röstar på moderaterna. Det är empiriskt sant.

Om jag letar upp 10 kvinnor som har bröst betyder det att a) de är de enda kvinnorna som har bröst b) alla kvinnor har bröst?

2) Ett yrke kan inte jämföras med sex därför att sex är generellt. Om jag letar upp 10 vanliga män som tänder på FFM sex (sex med 2 kvinnor och en man) betyder det att a) de är de enda männen som tänder på FFM sex b) alla män tänder på FFM sex.

Om jag gör en undersökning där jag frågar män om de fantiserar om FFM sex och 60% svarar ja betyder a) "bara för att män fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder inte det att de vill göra det i verkligheten" b) Om 60% av männen fantiserar om sex med 2 kvinnor samtidigt betyder det att de vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt IRL. Vilket påstående skulle vara empiriskt sant? Att alla män vill ha sex med 2 kvinnor samtidigt. Byt ut FFM sex för män mot våldtäkt för kvinnor då är resultatet detsamma.
Senast redigerad av Babianen 2014-03-15 kl. 14:18.
Citera
2014-03-15, 14:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej det gör det inte.

Jo belägg för det är att de resonerar på samma sätt som alla kvinnor resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in