Maken till jävla pisstråd har man ju sällan skådat. Idiotin flödar ur alla kroppsöppningar. Om det finns någon motsvarighet till Flashback Awards för
sämsta tråd ligger ju den här i högt för 2014.
Så då är det ju självklart att jag måste hälla lite bensin på elden...
Redan för flera dagar sedan gick tidningar i Hong Kong och Singapore ut med att det var en kapning, att piloterna var med på den, att passagerarna togs som gisslan i utpressningssyfte, att de förhandlade med Malaysia men att förhandlingarna strandade och att planet störtade och att det är därför Malaysia har uppträtt så veligt och märkligt under utredningsarbetet. Får väl se hur mycket av den där story som visar sig stämma...
Helt klart är att det finns personer som vet jävligt mycket mer om vad som verkligen har hänt än Flashbackarna här som följer storyn genom Aftonbladet och således ter sig som ett enda stort mysterium. Om man läser vad Kinas kritik verkligen bestod av så var den först att Malaysia är ett jävla u-land utan nödvändig teknik eller kompetens för att bedriva en sådana här sökoperation, och att de är lata och oorganiserade (länder i norr har väl alltid den åsikten om länder i söder), men senare blev kritiken att Malaysia får sluta med sin jävla pajaskonster och berätta vad man
verkligen vet...
Sorry, ingen snajdiga länkar, det är mina kollegor som läser och berättar för mig muntligen.