2014-03-15, 07:56
Medlem
Doctorblues avatar
Hej,

Vilka övningar bör jag undvika för att inte få bred rygg? Bred rygg brukar vara mångas mål men för mig som är kort vill jag inte få det. Jag har redan börjat få grov överkropp och om jag får bredare rygg kommer det se dumt ut. Ryggövningar som jag kör just nu är; marklyft, skivstångsrodd, latsdrag, enhands hantelrodd
Citera
2014-03-15, 08:08
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorblue
Hej,

Vilka övningar bör jag undvika för att inte få bred rygg? Bred rygg brukar vara mångas mål men för mig som är kort vill jag inte få det. Jag har redan börjat få grov överkropp och om jag får bredare rygg kommer det se dumt ut. Ryggövningar som jag kör just nu är; marklyft, skivstångsrodd, latsdrag, enhands hantelrodd
Hahaha! Ibland är livet tufft! Jag rekommenderar att du ENDAST kör bröst, biceps och mage!
Citera
2014-03-15, 09:01
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorblue
Hej,

Ja, du får väl köra med lättare vikt eller något.
Citera
2014-03-15, 09:18
Medlem
tyngre vikter och färre reps
Citera
2014-03-15, 09:39
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasdrf
tyngre vikter och färre reps
Vilket ger?
Citera
2014-03-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Vilket ger?
Mer styrka, mindre volym men ryggen kommer fortfarande att växa
Citera
2014-03-15, 10:10
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasdrf
Mer styrka, mindre volym men ryggen kommer fortfarande att växa
Skitsnack, du får också rejäl (äkta)* volym av tung träning och lägre reps.
Citera
2014-03-15, 10:57
Medlem
Du får muskler av att du använder musklerna och äter tillräckligt.
Mycket användning= mer muskler.
Extremfall kan bli knepig, 1000 reps på 1 kg eller 10 reps på 100 så är färre reps mer effektivt.
20 x 10kg eller 10 x 20kg = inte så stor skillnad.
Citera
2014-03-15, 10:58
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Skitsnack, du får också rejäl (äkta)* volym av tung träning och lägre reps.

Japp. Jag får iaf mer volym av tunga vikter+lägre reps. Jag skulle bara köra marklyft och rodd med smalt grepp..
Citera
2014-03-15, 12:10
Medlem
Underhålls träna ryggen, öka aldrig i vikt/reps antal på övningarna du kör så ska du se att utvecklingen stagnerar....
Citera
2014-03-15, 12:29
Medlem
lucifersatans avatar
Äter du kcal överskott och tränar så blir du större. Ligger du på kcal balans eller kcal min så kommer du aldrig utvecka bred rygg, dock kommer övriga kroppen inte utvecklas så mycket heller men verkar som du inte har det som mål.
Citera
2014-03-15, 13:57
Medlem
Citat:
Hahaha! Ibland är livet tufft! Jag rekommenderar att du ENDAST kör bröst, biceps och mage!

Att inte Du som erfaren drog med det tipset jag fick slänga ur mig är fan förvånande.
Hur jävla cool är du egentligen som bara skämtar bort någonting som du borde ha ett ganska bra svar på? Fan, är det medelålderskrisen? Vad sysslar du med, ingen förebild att bli som Du när man når 40+...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in