Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Fast i så fall är det ju knappt "självmord" egentligen utan snarare massmord, en terrorhandling typ som en självmordsbombare.
Vill han bara ta död på sig själv gör han väl inte något sådant här galet? Sen finns det väl två piloter ombord? Den andra piloten måste väl ha fattat något i så fall?
Den här självmordsteorin som har nämnts några gånger här i tråden tror jag inte ett dugg på. Låter befängt. Snarare terrorism i så fall, att han medvetet ville ta livet av alla. Det köper jag. Men visst skulle piloten kunna varit tungt psykiskt sjuk så att han av den anledningen skulle vilja ta livet av alla, men då återstår frågan varför inte någon märkt något förut... någon indikation borde kollegor och nära och kära fått.
Det har ju hant forut, hur galet man an tycker att det ar.
http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
Om vi nu exkluderar terrorism, sa kan ju te.x nagon av piloterna ha fatt en diagnos te.x och vill garantera sin familj livforsakring eller sa sa ar det helt enkelt psykisk sjukdom bakom.
Annat tankbart scenario skulle ju kunna vara utpressning. Kapare tar en pilots familj som gisslan. Nu ar nog detta inte aktuellt i det fallet iofs. Man utgar ifran att flygbolaget borde reagera pa om en pilots familj ar forsvunnen i en situation som denna. A andra sidan har ju inte flygbolaget ingett nagon storre trovardighet hitills
Bara spekulationer saklart och jag skulle val mer isf satsa pengar pa terrordad/galenskap, om nu piloten ar inblandad.