2014-03-14, 08:59
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Så han använde alltså massa minimap mods som han själv beskriver som "oetiska" men som inte bannade på NA servern. Tycker gott han kan få vara avstängd ett tag men även att WG bör släppa en lista på vad som inte är ok att använda sig av. Då slipper man en massa tjafs om oetiska mods som är på gränsen till fusk.

Nja, enligt uppgift har Sela kontakter inom WGNA genom sin klan -G- (bästa på NA) så han kom undan lätt. Den klanen kan se till att sabotera CW rätt ordentligt på NA.
Han är också en av de bästa spelarna på NA, så dessa mods spelar mindre roll för honom .
Med tanke på att det enda sättet som WG kan detektera mods är genom YT eller streaming, så är det enkelt att komma undan dem. Med tanke på hur dåliga de också är på att sätta dit bottare och TKs så är det bara de som har otur som åker fast.
Som exempel på hur inkompetenta WG kan vara kan vi bara se på missmatchade plutoner där folk kan plocka med tanks som inte är i deras MM-range. De borde enkelt kunna koda så att detta vore omöjligt. Detta skulle även förhindra de fall där spelare har utnyttjat systemet för att vinna priser genom att göra på detta vis. Enkel lösning, men har WG gjort det?
Citera
2014-03-14, 13:35
Medlem
libbens avatar
Så ni som kör med anfield tycker inte att fiendes reloading time när de träffat er är fördel?

Eller det faktum att ni får information om vem som sköt på er även fast de inte varit lightade?

Eller att ni har massa markeringar på eran minimap om gamla positioner efter de varit lightade?

Eller en utzoom mod som ger dig kraftig övertag i diverse situationer för överblick.

Eller information om hur mycket HP fienden har kvar när ni trycker in alt knappen och får de senaste synligaste info om deras HP.

Ja, vilken tur att ni inte spelar med fördelar och övertag!
Senast redigerad av libben 2014-03-14 kl. 13:38.
Citera
2014-03-14, 14:01
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Så ni som kör med anfield tycker inte att fiendes reloading time när de träffat er är fördel?

Eller det faktum att ni får information om vem som sköt på er även fast de inte varit lightade?

Eller att ni har massa markeringar på eran minimap om gamla positioner efter de varit lightade?

Eller en utzoom mod som ger dig kraftig övertag i diverse situationer för överblick.

Eller information om hur mycket HP fienden har kvar när ni trycker in alt knappen och får de senaste synligaste info om deras HP.

Det är ingen som påstår att det inte ger fördelar, klart moddarna ger det. Däremot har ALLA tillgång till dessa moddar och de räknas inte heller som fusk (förutom de moddarna på listan). Om man då väljer, som du gör, att inte ge sig själv fördelar så får man skylla dig själv. Sluta gnäll på dem som vill spela så bra som de kan och ladda istället ner moddarna som kan hjälpa dig spela bättre..
Citera
2014-03-14, 14:23
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Av dessa är det enbart reloadtimern som kan räknas som fusk och specifikt då för autoloader. Möter jag en autoloader räknar jag skott, och kan på så vis nå samma information.

Likaså vem som skjuter på mig är knappast en revolution. Baserat på hur mycket skada jag tar kan jag uppskatta vilken tank som sköt mig oavsett. Stora fördelen med denna mod är att jag kan se om någon skjuter guld eller HE, och kan anpassa taktiken beroende på det. Att bli skjuten är dock sällan bra.

Gamla positioner höll jag koll på redan innan modden kom, likaså vilka tanks som dök upp var.

Utzoommodden är användbar, men inte mer än så.

Att hålla koll på hur mycket HP tanks har kvar gjorde jag redan innan modden.

Det som dessa moddar ger är bara information som du redan borde hålla koll på och är i moddarna bara mer lätttillgänglig. Med tanke på att de flesta spelare har problem med att hålla koll på vad som är rakt framför dem är detta information de ändå inte har nytta av.
Citera
2014-03-14, 15:51
Medlem
Ace Venturas avatar
Nya "top of the tree" blev IS-4 på EU. Synd. Känns som att de bara använder den där rabatten för att promota de trådar som säljer dåligt. Vi lär garanterat aldrig se T57, IS-7 eller Waffen 100 som specialare, däremot lär väl den engelska mediumskitvagnen eller 113 komma tillbaka snart...

http://worldoftanks.eu/en/news/44/top-tree-is4/
Citera
2014-03-14, 16:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Med tanke på att det enda sättet som WG kan detektera mods är genom YT eller streaming, så är det enkelt att komma undan dem.
Wg ska kunna ladda hem en loggfil som skapas varje gång klienten startar och via den se vilka mods som körs men det är idag en manuell process.
Citera
2014-03-14, 16:16
Medlem
Citat:

nu kör jag inte den där anfield , men säkert något snarlikt, reloadtimer har jag haft på en mod på minimapen.. den indikerar att någon laddar om.. men det är åthelvete för mycket information, större belastning än hjälp.

minimarkeringarna är ju var de var för alltifrån 30 sekunder sen till 14 minuter, det kommer man ihåg ändå.

vem som skjuter på mig, tror inte jag haft någon som säger vem det är och om den är ospottad.. men för mig är det bara riktningen jag vill ha, varifrån kommer skottet.. hinner aldrig ta till mig mer, eller sorterar bort.

utzoom är en nackdel förutom två specifka situationer. titta runt hörn genom att zoom ut vid sidescraping.. och arty. men jag tycker den har större nackdelar än de "fördelarna" (spelar inte arty)

hur mycket hp nån har kvar, det kommer alltid någon ihåg, och det spelar ingen roll de ska ju dö iallafall

tur att smaken är delad, så låt folk använda de addons de vill inom rimliga gränser,, bara för att du inte använder dem bettder inte att de automatiskt är fusk eller gör dem bättre på något sätt, ditt och deras val.
Senast redigerad av plastdunkk 2014-03-14 kl. 16:44.
Citera
2014-03-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nya "top of the tree" blev IS-4 på EU. Synd. Känns som att de bara använder den där rabatten för att promota de trådar som säljer dåligt. Vi lär garanterat aldrig se T57, IS-7 eller Waffen 100 som specialare, däremot lär väl den engelska mediumskitvagnen eller 113 komma tillbaka snart...

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/289441-top-of-the-tree-specials/#topmost

T57, IS-7, FV4202, 113 har redan varit. Waffen är i slutet av april på NA, så den kommer säkert till EU också. Stora frågan nu är väl ifall EU kommer köra arty också som RU och NA gjort.
Senast redigerad av Weekends 2014-03-14 kl. 16:31.
Citera
2014-03-14, 16:35
Medlem
muminfars avatar
HOWWEROLLWGLGRANDF1NAL redeema den och få 50 golds.
btw har upplevt bug: innan matchen börjar så pingas kartan av någon, så ser jag det både på kartan och i vänster hörn(battle chat), men under spelets gång så försvinner pingandet i battle chatten men ej i kartan. Svar?
Citera
2014-03-14, 18:36
Medlem
spirdalas avatar
Har köpt IS-6 nu o kört den typ 20-30 matcher F Y F A N vilken jävla dålig maskin. Ångrar mig så mkt. Totalt värdelös. 0 pen. Att den maskinen ens finns i spelet är ett hån. Jävla bög maskin
Citera
2014-03-14, 19:49
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Wg ska kunna ladda hem en loggfil som skapas varje gång klienten startar och via den se vilka mods som körs men det är idag en manuell process.

WG hade kunnat göra en massa mot sina spelare men vägrar göra det, så jag är inte så orolig.
Intressant fakta är att man behöver premium konto för att köra bottar, vilket innebär att WG tjänar på att folk bottar.

Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Har köpt IS-6 nu o kört den typ 20-30 matcher F Y F A N vilken jävla dålig maskin. Ångrar mig så mkt. Totalt värdelös. 0 pen. Att den maskinen ens finns i spelet är ett hån. Jävla bög maskin

IS-6 är en av de bättre premiums i spelet. På NA används den för statpaddning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Det är väl knappt någon som grindar det trädet nuförtiden. De flesta jag känner fick sin tier10 IS-4 genom patchen som flyttade den till tier10 och få av dem spelar den nuförtiden.
Citera
2014-03-14, 20:27
Medlem
testar lite nu om det funkar... http://twitch.tv/plastdunk

nu kanske libben får mig bannad för nån konstig addon

edit: hoppas ingen såg eländet

jag körde fel, och sakta, och givetvis förlorade... man ska bara hålla på med en sak itaget
Senast redigerad av plastdunkk 2014-03-14 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in