2014-03-14, 18:10
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Haha , du tror inte dom skulle lyckas få upp dörren på 4 timmar? en cockpit dörr lär ju gå få upp på något sätt.

Det finns en yxa gömd i planet bakom cockpit, endast besättningen vet var den finns. Så nog får man upp dörren och nån stängt in sej i cockpit.
Citera
2014-03-14, 18:10
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Haha , du tror inte dom skulle lyckas få upp dörren på 4 timmar? en cockpit dörr lär ju gå få upp på något sätt.

Jag vet inte vilken standard det är på dörrarna på dagens moderna plan. Det enda jag vet är att praxis är att besättningen skall sitta i cockpit skilt från passagerare. För att förhindra kapning t ex.

Möjligt att det är riktigt bra dörrar...
Citera
2014-03-14, 18:11
Medlem
Nej,
jag tror på elfel och att kaptenen i mörker och blindo försökte svänga tillbaka men misslyckades hitta sig tillbaka, och hamnade istället ut med havet och kunde inte göra så mycket mer än att landa just där. Genom ett mirakel lyckades han landa ganska intakt men att planet sjunkit till botten, därav inga delar utspridda och därför svårare att hitta.
Citera
2014-03-14, 18:14
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Nej,
jag tror på elfel och att kaptenen i mörker och blindo försökte svänga tillbaka men misslyckades hitta sig tillbaka, och hamnade istället ut med havet och kunde inte göra så mycket mer än att landa just där. Genom ett mirakel lyckades han landa ganska intakt men att planet sjunkit till botten, därav inga delar utspridda och därför svårare att hitta.

Den teorin är mycket möjlig med.. Men tror du inte han kunnat räkna ut vilken riktning han borde ta för att hotta hem till Kuala Lumpur? Detta var på natten med så han borde ju kunna hitta rätt genom att sikta på stadsbelysning osv...
Citera
2014-03-14, 18:15
Medlem
PandorasAsks avatar
Ny spekulation, sjörövare har stulit planet

Investigators looking into whether Malaysian jet was stolen by PIRATES: US official confirms evidence suggests plane's locators were turned off and it could have landed following 'act of piracy

Kanske de somaliska sjörövarna har övergått från att kapa fartyg till att kapa flygplan.

Edit: Källa http://www.dailymail.co.uk/news/article-2580815/Missing-MH370-jet-flown-Indias-Andaman-Islands-according-radar-data-claimed-inquiries-focus-increasi ngly-hijacking-theory.html
Senast redigerad av PandorasAsk 2014-03-14 kl. 18:17.
Citera
2014-03-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Jag vet inte vilken standard det är på dörrarna på dagens moderna plan. Det enda jag vet är att praxis är att besättningen skall sitta i cockpit skilt från passagerare. För att förhindra kapning t ex.

Möjligt att det är riktigt bra dörrar...
Dom dörrarna lär du inte penetrera även med mycket bra verktyg
Citera
2014-03-14, 18:16
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Allt man kan göra är att spekulera, och jösses vilka spekulationer det är.

personligen tror jag på den mänskliga faktorn. En pilot som får ett tråkigt meddelande från sin läkare att han har cancer och inte så lång tid kvar , han tar ett beslut som är otroligt egoistiskt,
ber sin co-pilot att kolla något längre bak i planet. stänger in sig i cockpit, av med transpondern, sätt kurs rakt västerut mot Indiska Oceanien.. han vet att chansen till upptäckt är lika med noll.

Och givetvis får hans familj en fet ersättning från försäkringsbolaget.

Nej, då tror jag snarare att en pilot låg och sov eller fick en stroke eller nåt (den äldre). Och den yngre hade druckit och var för full för att hantera planet. Därav "mumlet" som man hade hört på kommunikationen.
Citera
2014-03-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Ny spekulation, sjörövare har stulit planet

Investigators looking into whether Malaysian jet was stolen by PIRATES: US official confirms evidence suggests plane's locators were turned off and it could have landed following 'act of piracy

Kanske de somaliska sjörövarna har övergått från att kapa fartyg till att kapa flygplan.

Ja frågan är vart dom gömt det där då
Citera
2014-03-14, 18:19
Medlem
Citat:
Den här gången kan planet vara var som helst.
Det är väl det enda man verkligen kan vara säker på - att planet inte kan vara var som helst.

Ett rent helvete för de anhöriga.
Och ett än värre helvete för eventuellt överlevande.

Att den här historien inte får ett lyckligt slut är vi nog alla överens om.
Citera
2014-03-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ja frågan är vart dom gömt det där då
Inte bränsle vad vi vet och ta sig dit
Citera
2014-03-14, 18:21
Medlem
Zynas avatar
Den här tråden hade mått bra av en avdelning/uppdelning i en del om fakta och analys och en annan med alla upprepade vilda teorier.

Med det sagt så är jag förvånad över att efter snart 4000 inlägg har ännu ingen hypotetiserat över att eventuell kapare/pilot kan ha inkapaciterat alla ombord och dragit en DB Cooper och hoppat ut med fallskärm medan planet seglar iväg mot antarktis.
Citera
2014-03-14, 18:25
Medlem
junazs avatar
Det här mumlandet som piloten på det närmaste planet ska ha hört tror jag inte är något annat än att någon typ "glömt stänga av micken". Ungefär som när den man pratar med lägger ifrån sig telefonen och man hör bakgrundsljud/sorl osv. Kanske var piloterna då i full färd med att försöka felsöka eller avhjälpa något tekniskt fel som uppstått, och därför inte brytt sig om/prioriterat att svara i just det ögonblicket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in