2014-03-14, 14:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManTheStan
Intressant!

Enligt den kartan du postat skall planet försvunnit i en "sydvästlig riktning". Denna karta är daterad igår (13 mars).

Går man dock in på Daily Mails hemsida idag (14 mars) hittar man dock denna karta: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/14/article-2580815-1C49899B00000578-763_634x581.jpg

Enligt denna försvann planet i en nordvästlig riktning, och den sydvästliga riktningen som enligt uppgift skall ha antytts av satelliter nämns inte längre...

Undra om vi nagonsin kommer fa uppleva nagot liknande som vi nu gor. Snacka om total forvirring.

Man kan ocksa undra om Kinas utspel med satellitbilder har forsenat utredningen ?
De maste ju ha ansetts som att om Kina sager att man har satellitbilder pa flygplansdelar sa ar det en "saker" info.
Citera
2014-03-14, 14:13
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
"Enligt Reuters ska ett oidentifierat flygplan, som antas vara det försvunna planet, ha följt en flygrutt som följde vissa fasta vägpunkter. Det skulle tyda på att planet flögs av någon med flygutbildning.

Ja men vad bra Reuters, då kan vi avskriva att planet kapats av busschaufförer.
Media, ja jisses
Citera
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Skämt åsido så tycker jag fortfarande det finns så mycket motsägelsefull information att jag blir alldeles trött. När mycket börjar tyda på att planet flugit västvart så ska det naturligtvis rapporteras en seismiskt händelse inte långt därifrån planet borde ha flugit

Minst sagt. Seismisk aktivitet å ena sidan, och å andra sidan:

Citat:
But there's another confusing twist. An emergency beacon that would have sent data if the plane was about to impact the ocean apparently did not go off, the official said, suggesting perhaps the plane was still likely in some stable flight pattern when it disappeared.

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-plane/index.html?hpt=hp_t1
Citera
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
"Enligt Reuters ska ett oidentifierat flygplan, som antas vara det försvunna planet, ha följt en flygrutt som följde vissa fasta vägpunkter. Det skulle tyda på att planet flögs av någon med flygutbildning. Den sista signalen tyder på att planet flög mot Andamanerna" hbl.fi.

verkar ju skitskumt alltihop, men varför Rolls Royce är fortsättningsvis tysta förstår jag då rakt inte. De om någon borde veta eftersom signalen som motorerna skickar ut inte kan kopplas bort från cock-pit

Det är ytterligare en medialögn.

RR är inte alls tysta utan de har samarbetet med den Malaysiska haverikommissionen
och både de och Boeing har sagt att all info från kommer att ges via den
officiella utredningen. Dvs precis som sig bör. Det skulle inte fungera om alla inblandade
parter gav egna uttalanden till höger och vänster, i synnerhet inte eftersom media
beter sig som ett gäng utsvultna hyenor.
Citera
2014-03-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyna
Ja men vad bra Reuters, då kan vi avskriva att planet kapats av busschaufförer.
Media, ja jisses

Hehe som jag sa tidigare, korkade journalister.
AB är ju ännu värre "Havsskalv kan lösa mysteriet". Jo tjena.
Citera
2014-03-14, 14:15
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDude
Isåfall missuppfattade jag Akvileja... Som jag förstod det var det fyra patentägare utöver Freescale, de fyra kineserna, och om inte dessa skrivit något om just patenten i sina testamenten så övergår patenten till den enda överlevande - alltså Freescale Semiconductor. Det är väl motiv om nånting till att ha ihjäl dessa fyra kineser?

Hade man däremot satt dom på ett eget flyg som hade "kraschat" så är det klart att blickarna vänds mot Freescale, då de har stor vinning i att kineserna kolavippar. Nu bara råkade ju dom vara med på olycksflyget...

Freescale tjänar väl inget på att ge dessa nytt liv i USA?

Ok, det var kanske jag som missförstod honom/henne.
Citera
2014-03-14, 14:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
förvisso men trycket måste ju vara enormt från alla instanser , inte minst från allmänheten att få en liten vink om vad som hänt. tysthet resulterar ju bara som bekant i alla möjliga och omöjliga spekulationer.. om jag hade varit anhörig hade jag blivit skogstokig i.a.f..

Dom har ju uttalat sig:
Citat:
Rolls-Royce continues to provide its full support to the authorities and Malaysia Airlines. Rolls-Royce concurs with the statement made on Thursday 13 March by Malaysia’s transport minister, Hishammuddin Hussein, regarding engine health monitoring data received from the aircraft.
Citera
2014-03-14, 14:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Om det nu faktiskt är så att utslaget som registrerats på richterskalan är från en plankrasch så borde väl även dessa "tsunami-varnare/bojar" som finns utspridda i dessa hav även ha fått ett utslag på deras skala.. Inte läst eller sett något om de har kontrollerat dessa eller om det ens går att ta användbar data från dem iallafall. Bara en tanke..

Varför då? Inte ens en jordbävning orsakar alla gånger en tsunami. Och orsaken till att en tsunami uppstår pga en jordbävning är inte samma sak som att ett flygplan slår ner i havet.
Citera
2014-03-14, 14:33
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dom har ju uttalat sig:

nja tämligen irrelevant uttalande, att motorerna var igång är väl numera etablerat men det väsentliga torde ju vara kurs/fart/position signalerna som reläas via satellit från sändare inbyggda i motorerna. sökområdet borde ju kunna förminskas kraftigt om denna information kom fram.. dom nojsar om huruvida MA hade köpt denna tjänst av RR men även det borde vara irrelevant
Citera
2014-03-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManTheStan
Intressant!

Enligt den kartan du postat skall planet försvunnit i en "sydvästlig riktning". Denna karta är daterad igår (13 mars).

Går man dock in på Daily Mails hemsida idag (14 mars) hittar man dock denna karta: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/14/article-2580815-1C49899B00000578-763_634x581.jpg

Enligt denna försvann planet i en nordvästlig riktning, och den sydvästliga riktningen som enligt uppgift skall ha antytts av satelliter nämns inte längre...

Jag brukar inte direkt tro på konspirationsteorier, men den om Diego Garcia är lite intressant.
Det finns många saker i hela den här historien som är mystiska. Myndigheternas hysch hysch och att de ändrar sig från minut till minut tyder på att det kan finnas något känsligt bakom. Det var till och med en malaysisk myndighetsperson som sa att tiden inte är mogen att berätta vad som har hänt.

I vilket fall som helst så visar den malaysiska radarn fram till Pulau Perak en nästan rak linje från punkten planet "försvann" mot Diego Garcia. Sedan har det idag helt plötsligt dykt upp fler punkter som något ska ha passerat på väg åt nordväst, till exempel Igrex. Varför dök dessa plötsligt upp efter fem dagar? Fram till igår var det Pulau Perak som var sista kontakten med planet.

Det är också lite intressant med de 20 personerna från Freescale Semiconductor. Det är ganska ovanligt att så många från samma företag reser så här.

Motivet däremot till en sån här operation är väldigt svårt att förstå. Det måste ju vara ett väldigt starkt motiv ifall USA till exempel skulle göra något sådant här och det skulle vara väldigt svårt att hemlighålla med så många inblandade och vad gör man med 250 personer?
Citera
2014-03-14, 14:37
Medlem
madtops avatar
Jag är väldigt skeptiskt till den seismisk aktivitet som kineserna säger sig ha uppmätt har någon med detta att göra.

Enligt uppgift så mätte de seismisk aktivitet cirka 1:30h efter sista radarkontakt och på en plats som ligger 116km från sista kända punkt.

Normalt tar det en 777:a typ 8 min att åka 12 mil, så vad höll de på med resterande tiden?
Låg i "holding" i 1:20 innan de bestämde sig för att krascha?
Citera
2014-03-14, 14:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
nja tämligen irrelevant uttalande, att motorerna var igång är väl numera etablerat men det väsentliga torde ju vara kurs/fart/position signalerna som reläas via satellit från sändare inbyggda i motorerna. sökområdet borde ju kunna förminskas kraftigt om denna information kom fram.. dom nojsar om huruvida MA hade köpt denna tjänst av RR men även det borde vara irrelevant

Jag tolkar RRs uttalande som att det flygbolaget sagt stämmer, RR har bara fått två sändningar om motorernas hälsa. Var planet befann sig då är ju känt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in