"Enligt Reuters ska ett oidentifierat flygplan, som antas vara det försvunna planet, ha följt en flygrutt som följde vissa fasta vägpunkter. Det skulle tyda på att planet flögs av någon med flygutbildning. Den sista signalen tyder på att planet flög mot Andamanerna" hbl.fi.
verkar ju skitskumt alltihop, men varför Rolls Royce är fortsättningsvis tysta förstår jag då rakt inte. De om någon borde veta eftersom signalen som motorerna skickar ut inte kan kopplas bort från cock-pit
Om det nu faktiskt är så att utslaget som registrerats på richterskalan är från en plankrasch så borde väl även dessa "tsunami-varnare/bojar" som finns utspridda i dessa hav även ha fått ett utslag på deras skala.. Inte läst eller sett något om de har kontrollerat dessa eller om det ens går att ta användbar data från dem iallafall. Bara en tanke..
varför Rolls Royce är fortsättningsvis tysta förstår jag då rakt inte. De om någon borde veta eftersom signalen som motorerna skickar ut inte kan kopplas bort från cock-pit
För att det är haveriutredarnas uppgift att dra slutsatser och att ev. släppa information om haveriutredningen, inte motortillverkarens.
Enligt denna försvann planet i en nordvästlig riktning, och den sydvästliga riktningen som enligt uppgift skall ha antytts av satelliter nämns inte längre...
Är det GW du har på din profilbild? Tag genast bort honom. Inget i detta fall är "rimligt". Jag visar bara på att extrapolerar man utiftån de uppgifter vi har att gå på JUST NU är detta den rimligaste förklaringen. Sen att det är orimligt att någon kapar ett plan, flyger det till Tibet och där nyttjar den i "onda syften" är jävligt osannolikt och låter som handlingen till en väldigt fantasifull actionfilm. Men nu står vi inför faktum att ett plan är försvunnet, allt talar för att det inte kraschat utan "förts bort". Det har bränsle för ett visst avstånd, uppgifter från satelliter säger att planet flugit cirka 5 timmar. Vissa riktningar är orimligt att det skulle flyga i, t.ex. rätt över Indien.
Vi står då med ett jävligt begränsat urval av hypoteser var planet har landat. Jag försöker bara tillämpa "the science of deduction". Vad gör du?
Faktum är att vi inte vet någonting. De uppgifter som cirkulerar är mer eller mindre alla obekräftade. Genom att titta på planets kurs och räckvidd har du kommit fram till att planet har gjort en kontrollerad kraschlandning på en frusen sjö i Tibet. Du törs t.o.m påstå att detta är den rimligaste förklaringen för att ett plan har försvunnit. Det säger sig själv för alla normalt funtade människor att det är en fullständigt absurd teori.
Det vore ju intressant att veta vad de skulle dit och göra? Varför kraschlanda ett plan på en sjö mitt ute i ingenstans? Eller du tror att de ska lyfta igen från samma sjö senare? Det är ingen Cessna vi pratar om.
Hur menar du nu? Att mindre motstånd för hjulen skulle göra att det krävdes längre sträcka för motorerna att accelerera planet till rätt hastighet?
kanske felformulerat, men de är enklare rulla ett plan på hjul på asfalt än försöka på snö eller annan yta.
Tycker hursom detta är ett långskott ifrån en annan planet och således bör denna teorin avskrivas direkt.
Till Diego Garcia? Man tänkte tanka på lite bränsle där och håller nu på med en insamling bland passagerarna.
Skämt åsido så tycker jag fortfarande det finns så mycket motsägelsefull information att jag blir alldeles trött. När mycket börjar tyda på att planet flugit västvart så ska det naturligtvis rapporteras en seismiskt händelse inte långt därifrån planet borde ha flugit
kanske felformulerat, men de är enklare rulla ett plan på hjul på asfalt än försöka på snö eller annan yta.
Tycker hursom detta är ett långskott ifrån en annan planet och således bör denna teorin avskrivas direkt.
Nej, det är mindre friktion på is än på asfalt. Snö är en helt annan femma, eftersom det ger högre friktion.
De skulle naturligtvis flyga med en vanligt reguljärflight till USA.
Dvs, USA skulle ge dessa ett nytt liv i USA samtidigt som USA får tillgång till
deras patent och kunskaper.
Isåfall missuppfattade jag Akvileja... Som jag förstod det var det fyra patentägare utöver Freescale, de fyra kineserna, och om inte dessa skrivit något om just patenten i sina testamenten så övergår patenten till den enda överlevande - alltså Freescale Semiconductor. Det är väl motiv om nånting till att ha ihjäl dessa fyra kineser?
Hade man däremot satt dom på ett eget flyg som hade "kraschat" så är det klart att blickarna vänds mot Freescale, då de har stor vinning i att kineserna kolavippar. Nu bara råkade ju dom vara med på olycksflyget...
Freescale tjänar väl inget på att ge dessa nytt liv i USA?
För att följa konspirationstesen, så menar en kommentator att han hittat ett motiv. Freescale Semiconductor i Austin har fem patentägare: fyra kineser, som han säger alla var passagerare på det försvunna planet, samt bolaget självt vilket ägs av The Blackstone Group där bl a Jacob Rothschild har en del att säga till om. Om inga testamenten säger något annat, så övergår patenträtten till den överlevande patentägaren.
För att det är haveriutredarnas uppgift att dra slutsatser och att ev. släppa information om haveriutredningen, inte motortillverkarens.
förvisso men trycket måste ju vara enormt från alla instanser , inte minst från allmänheten att få en liten vink om vad som hänt. tysthet resulterar ju bara som bekant i alla möjliga och omöjliga spekulationer.. om jag hade varit anhörig hade jag blivit skogstokig i.a.f..