2014-03-14, 12:22
Medlem
BadCash81s avatar
Fan, jag trodde jag hade koll på läget. Idag instämmer tydligen Rolls Royce i dementin om att rapporterna om att planets motorer skulle skickat data upp till 4-5 timmar efter att planets transponder slogs av. Fick för mig att det fanns något annat system som också skickade ping-signaler, men det gör det kanske inte? Finns det i nuläget egentligen någonting som talar för att planet fortsatt flyga i 4-5 timmar, eller hängde hela den teorin på Rolls Royce-pingningarna, vilka nu alltså dementeras av Rolls Royce själva?
Citera
2014-03-14, 12:22
Medlem
StandByMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Malaysia har tillåtelse att söka efter planet på Burmesiskt (Myanmarskt?) territorium, och Myanmar uppger att de har samlat ihop ett team som skall bistå Malaysia ifall det skulle behövas. Behöver ju inte betyda någonting förvisso, men det antyder väl ändå att chansen att Myanmar som nation är inblandade är ganska liten?

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CDMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mmtimes.c om%2Findex.php%2Fnational-news%2F9844-mh370-search-to-include-myanmar- territory.html&ei=y-IiU9WkDuWT4ASo9YGYBQ&usg=AFQjCNGhJOM1EUSnrRvrZJ2kT hOjbcouTg&sig2=Q_lPjeiCFxYKtXdyHjlQNg

Jag var lite otydlig, menade inte att de var inblandade direkt. De kan vara det indirekt och väljer att hålla tyst. Men visst är det så att de troligen är helt utan inblandning. De hjälper inte heller till med SAR enligt din länk ovan.
Citera
2014-03-14, 12:23
Medlem
Doctorblues avatar
Jag har något att tillägga i denna tråden;

Om dem nu har flugit i några timmar, låt oss säga 4 timmar, varför har inte passagerare smsat eller ringt? Om det hade varit en kapning måste någon av 239 passagerare lyckats smsa.
Citera
2014-03-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorblue

Om dem nu har flugit i några timmar, låt oss säga 4 timmar, varför har inte passagerare smsat eller ringt? Om det hade varit en kapning måste någon av 239 passagerare lyckats smsa.

För att det inte finns några mobilmaster på 10 000meters höjd?!
Citera
2014-03-14, 12:27
Medlem
Citat:

Läs ett par av de sista sidorna. Ganska dålig täckning i en plåtburk 10 000 meter upp i luften. Kapare kan ha samlat in mobiler.
Citera
2014-03-14, 12:27
Medlem
Citat:

Tänk på att på den höjden så äre ganska svårt att få teckning åh skit.. Antagligen så har ''kaparna'' tagit telefonerna eller liknande.
Citera
2014-03-14, 12:28
Medlem
Citat:

Det är redan svarat på ett antal gånger, mer eller mindre. När du är långt upp i luften så har du ingen åtkomst till GSM-nät. De flygplan som du har tillgång till WiFi och GSM under flygtur är utrustade på så vis, inte säkert att MH370 är det.

Om flygplanet är kapat så har nog kaparna redan tänkt på att samla in samtliga mobiltelefoner och teknisk utrustning, kan vara därför.

Planet kan ju också ligga på havsbotten vilket skulle förklara det också.
Citera
2014-03-14, 12:28
Medlem
Jag tror det var någon eller flera som bestämt sig för att leva resten av livet på en något så när öde ö.
Citera
2014-03-14, 12:29
Medlem
Okej vi kan med storsannolikhet säga att man landar inte i tibet om man vill få upp planet i luften igen.

Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Fartyg med helikopterplatta har ofta tankar med flygbränsle, inte enorma mänger men uppemot tio kubik kan finnas.
Finns det fartyg i tibet? 10 kubik räcker nog inte långt.
Citera
2014-03-14, 12:31
Medlem
Kabeldragares avatar
Malaysias förra president var öppet en 9/11 truther. Kanske kommer detta vara en ursäkt för USA att hälsa på...
Behandlas i följande video "The Mystery of the Missing Plane"
http://www.youtube.com/watch?v=6TAyXUiveQQ
Citera
2014-03-14, 12:34
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:

Det är just därför det inte är en kapning. Eller jo det kan det vara, men isåfall har planet exploderat innan någon kunde meddela.

+ att det finns extra telefoner uppkopplade till satelliter ifall något sånt här skulle hända. Går inte att undkomma någon kontakt alls om man är 2-4 pers vs 250+ i ett plan. Tänk då att de inte hade varken vapen eller något annat större hotbart mot de andra passagerarna.
Senast redigerad av Theangleaxe 2014-03-14 kl. 12:37.
Citera
2014-03-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Det är just därför det inte är en kapning. Eller jo det kan det vara, men isåfall har planet exploderat innan någon kunde meddela.

Eller så har kaparna samlat in mobiltelefonerna. Eller så har ett UFO skjutit ner flygplanet. Eller så har flygplanet åkt in i en annan dimension.

Se tidigare kommentarer eller sätt dig själv på ett flygplan när det är på närmare 6-10.000 meters höjd och prova skicka ett sms eller ringa ett samtal. Jättelätt, jag lovar. Hedersord. Tio fingrar upp till gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in