Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
1. Förut ställde jag frågan om man kunde se hur mobiltrafik och internettrafik sett ut vid tidpunkten då kontakten bröts, för att kunna fastställa om ALLT plötsligt bara slutade fungera, eller om det bara gäller planets elektronik. Till svar fick jag att där inte var någon täckning där ute.
Det betyder också att de inte kan ha ringt någon ifall någon synlig kapning ha pågått.
Även om täckningen var svag så finns fortfarande telefoner inmonterade i planet som direkt kopplar till satteliter....Nödtelefoner, nödsignaler etc. Noll täckning förklarar heller inte hur folk kunde ringa till mobilerna och få signal innan det försvann.
Citat:
2. Om det nu har skett en kapning och det av någon/några av passagerarna, så kan man lika väl fråga sig varför inte piloterna sände ut en mayday. Det hade de ju hunnit med ifall det utbröts tumult på planet. Men något nödrop skickades ej ut av piloterna. Varför också det är troligast att OM det nu skett en kapning, så har minst en av piloterna varit inblandade. Det är också därför man utreder även piloterna och noggarann kollar upp vad det är för människor.
Håller med, konstigt. Men det förutsätter att piloterna visste att faran fanns och inget som oväntat planfel eller kabintryck inträffade.
Citat:
Varför är alla andra förklaringar orimliga? Jag tycker det är precis lika orimligt det som har hänt, att flygplanet helt enkelt inte går att hitta. T.o.m experterna har svårt att begripa hur detta är möjligt. Självklart är detta plan bara ett av många som kraschat ner i havet, men är det ett av många plan som kraschat som har varit fullkomligt omöjligt att lokalisera?
Detta försvinnande är ju utan motstycke.
Att det försvunnit är ingen förklaring. Att det åkt in i en kosmisk dimensions tunnel, bortrövade av aliens, är i omloppsbana etc är andra förklaringar. Notera att jag inte säger att det åkt ned i havet för att undersöka havsbotten utan anledningen till att det ligger på botten någonstans är jag också osäker på. Kan lika väl ha funnits en bomb ombord eller att planet bara exploderat av tekniska fel tex. Att det ligger i havet någonstans är självklart. Alla andra teorier är inte rimliga.
Citat:
Jag tror knappast det är nödvändigt med en högteknologisk flygplats för att landa en 777a. Det går nog alldeles utmärkt med äldre sletna gamla startbanor, bara de är långa nog. Tror nog att man lugnt går att landa den på väl under 2km.
Absolut inte. Men med bränslet det hade så för att hålla planet i bra skick så krävdes att det skulle landa på någon bevakad flygplats. Och hade inte människor reagerat på detta? Även om det landat ute i öknen så borde det kommit in rapporter om ett stort plan på fel ställe från människor i närområdet.