2014-03-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad? Klart jag menar allvar. Vill man ha ett Boeing 777 så är det bara att beställa.
Knappast värt all denna ståhej. Att planet skulle ha stulits för att sedan landa på hemlig flygplats låter ungefär lika sannolikt som att ett UFO beamat 777:an med traktorstråle.

Alltså terrorgrupper har nog ändå det inte så bra ställt ekonomiskt att dom kan köpa ett fullstort flygplan
Citera
2014-03-14, 01:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vad? Klart jag menar allvar. Vill man ha ett Boeing 777 så är det bara att beställa.
Knappast värt all denna ståhej.

Nä men snälla någon. Då kan man ju lika gärna fråga sig varför al-Qaida inte köpte 4 st airliners, istället för att kapa och därmed stjäla 4 plan fulla med passagerare och allt ståhej som det innebär.
Varför skulle någon vilja stjäla missiler eller bomber, när det går att köpa? Varför skulle någon vilja stjäla vapen när det går att köpa?

Varför skulle någon överhuvudtaget ens snatta något i affären när det går att köpa?

Går det att stjäla någonting, så kommer det att stjälas förr eller senare, så ser mänskligheten ut idag, tyvärr.
Citera
2014-03-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jo, fast då kan du ju börja med att fråga al-Qaida varför de inte köpte egna plan till 11 september

Good god
Och det var ju också en väldigt sannolik händelse som man självfallet ska utgå ifrån varje gång ett plan försvinner.
Citera
2014-03-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Alltså terrorgrupper har nog ändå det inte så bra ställt ekonomiskt att dom kan köpa ett fullstort flygplan
Terrorgrupper kan knappast stjäla ett flygplan utan att det märks.
Citera
2014-03-14, 01:14
Medlem
RusselPeters skrev:
Det första man gör är de livsviktiga, på med syrgasmask och börjar sjunka snabbt styr bort från luftleden.
Sen när man kommit till 10 000 fot börjar man navigera.
---- slut citat
Instämmer. Men det förutsätter att man snabbt förstår problemet. Om det smyger sig på är situationen en annan. Jämför olyckorna med Helios eller den Learjet som Payne Stewart avled i.
Jag säger inte att det är så. Men inte helt uteslutet. Hjärnan gör inte alltid rätt vid syrebrist.
Senast redigerad av y2c 2014-03-14 kl. 01:17.
Citera
2014-03-14, 01:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Och det var ju också en väldigt sannolik händelse som man självfallet ska utgå ifrån varje gång ett plan försvinner.

Ja, och exakt hur sannolikt är det som händer i detta nu? Att ett plan är sonika försvunnet, som raderat från existens? Låter det sannolikt för dig?

Eller hur sannolikt låter följande flygplansstöld för dig?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Det finns mycket som är osannolikt i världen men som likförbannat händer - sådant lär man sig med åren, när man blir lite äldre
Citera
Medlem
Citat:
Nä men snälla någon. Då kan man ju lika gärna fråga sig varför al-Qaida inte köpte 4 st airliners, istället för att kapa och därmed stjäla 4 plan fulla med passagerare och allt ståhej som det innebär.
Varför skulle någon vilja stjäla missiler eller bomber, när det går att köpa? Varför skulle någon vilja stjäla vapen när det går att köpa?

Varför skulle någon överhuvudtaget ens snatta något i affären när det går att köpa?

Går det att stjäla någonting, så kommer det att stjälas förr eller senare, så ser mänskligheten ut idag, tyvärr.
Du får givetvis tro på vad du vill. Jag anser dock att dina teorier förtjänar foliehatt-varning.
Vi får se vem som har rätt när sanningen kommer fram. Jag satsar mina kulor på att planet har kraschat.
Citera
Medlem
Någon typ av kunnig på expressen-tv uttryckte en känsla för att just en u-sväng ger en klar indikation på att det rör sig om en situation där en vinge (el. dyl.) slits loss och planet hamnar i spinn. Likaså om instrument ger felaktig information och detta leder till väldigt felaktiga beslut, se senaste incident.
Citera
2014-03-14, 01:17
Medlem
Citat:
Terrorgrupper kan knappast stjäla ett flygplan utan att det märks.

Ja det hoppas jag med!
Citera
2014-03-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ja, och exakt hur sannolikt är det som händer i detta nu? Att ett plan är sonika försvunnet, som raderat från existens? Låter det sannolikt för dig?

Eller hur sannolikt låter följande flygplansstöld för dig?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Det finns mycket som är osannolikt i världen men som likförbannat händer - sådant lär man sig med åren, när man blir lite äldre
Det har hänt förut vid flertalet tillfällen. Inget konstigt då stora delar av jordklotet saknar radartäckning.
Hur lång tid tog det inte innan man hittade DC3:an som sköts ner av ryssarna eller det franska plan som försvann utanför Brasilien för några år sedan? Det tog åratal.
Citera
2014-03-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y2c
RusselPeters skrev:
Det första man gör är de livsviktiga, på med syrgasmask och börjar sjunka snabbt styr bort från luftleden.
Sen när man kommit till 10 000 fot börjar man navigera.
---- slut citat
Instämmer. Men det förutsätter att man snabbt förstår problemet. Om det smyger sig på är situationen en annan. Jämför olyckorna med Helios eller den Learjet som Payne Stewart avled i.
Jag säger inte att det är så. Men inte helt uteslutet.

En sak jag kan säga med säkerhet om denna olycka är att jag inte har en aning om vad som hände.

Det jag kommenterade var den teori som Mary Schaiva uttalade sig om i amerikansk tv.
Sprickbildning vid antenner och rapid decompression då valde piloterna att flyga tillbaka sen blev de medvetslösa.
Så går det inte till.
Citera
2014-03-14, 01:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Du får givetvis tro på vad du vill. Jag anser dock att dina teorier förtjänar foliehatt-varning.
Vi får se vem som har rätt när sanningen kommer fram. Jag satsar mina kulor på att planet har kraschat.

Jo, fast nu har jag aldrig påstått att så här är det. Tvärtom, som jag även har skrivit tidigare, så tror jag personligen planet har crashat, det är ju ändå det mest troliga, MEN jag kan inte begripa att trots all den fakta vi har om det här sjukt underliga försvinnandet, så är väldigt många ändå extremt bestämda med att det HAR crashat, PUNKT liksom. Det existerar inget annat i deras värld, som om det vore omöjligt med andra orsaker än just total haveri och crash

Då menar jag på, att vi skall nog inte vara SÅ snabba med att rubricera händelsen med just CRASH, för hela j*vla sk*ten, rent ut sagt, är ju skum.

Jag vill ändå öppna för möjligheten att planet faktiskt kan ha kapats i syfte att exempelvis leverera massförstörelsevapen till större städer etc. Det är inte alls omöjligt. Den som påstår att det är omöjligt är förmodligen väldigt ung och naiv och har inte förstått hur saker och ting fungerar i världen.

Alla dessa teorier om att folk har tuppat av, visst det är ju jättefint, men så fort man kontrar med motfrågan om varför även all kommunikation har brutits, så kommer inga svar, för det är ingen som kan svara på det - märkligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in