2014-03-13, 14:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Polyandry (Ancient Greek: polys—many, anēr—man) is a form of polygamy whereby a woman takes two or more husbands at the same time.
Citat:
More recent studies have found 53 societies outside of the 28 found in the Himalayans which practice polyandry.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Polyandry

Citat:
according to a recent paper in Human Nature co-authored by two anthropologists, Katherine Starkweather, a PhD candidate at the University of Missouri, and Raymond Hames, professor of anthropology at the University of Nebraska. While earning her masters under Hames' supervision, Starkweather undertook a careful survey of the literature, and found anthropological accounts of 53 societies outside of the "classic polyandrous" Tibetan region that recognize and allow polyandrous unions.
Citat:
Indeed, according to Starkweather and Hames, anthropologists have documented social systems for polyandrous unions "among foragers in a wide variety of environments ranging from the Arctic to the tropics, and to the desert." Recognizing that at least half these groups are hunter-gatherer societies, the authors conclude that, if those groups are similar to our ancestors -- as we may reasonably suspect -- then "it is probable that polyandry has a deep human history."

http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/02/when-taking-multiple-husbands-makes-sense/272726/

Det finns många män idag som inte kan få ett förhållande/sex med en kvinna. En lösning på detta är att ni delar på de kvinnor som är villiga genom att skapa polyandry förhållanden alltså att flera män gifter sig med samma kvinna och försörjer henne i utbyte mot relation/sex. Är detta en bra lösning på problemet?
Citera
2014-03-13, 16:36
Medlem
Absolut, och vilket passande nick du har Babianen!
Citera
2014-03-13, 18:10
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyandry

http://www.theatlantic.com/health/archive/2013/02/when-taking-multiple-husbands-makes-sense/272726/

Det finns många män idag som inte kan få ett förhållande/sex med en kvinna. En lösning på detta är att ni delar på de kvinnor som är villiga genom att skapa polyandry förhållanden alltså att flera män gifter sig med samma kvinna och försörjer henne i utbyte mot relation/sex. Är detta en bra lösning på problemet?

Varför skulle man dela en kvinna med andra män om man "försörjer" henne i utbyte mot en "relation" eller sex? Verkar vara en rätt dålig deal tycker jag.
Citera
2014-03-13, 18:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Varför skulle man dela en kvinna med andra män om man "försörjer" henne i utbyte mot en "relation" eller sex? Verkar vara en rätt dålig deal tycker jag.

Se det som att du köper en andel i ett hus. Du kanske inte har råd att köpa hela huset själv men du kan köpa huset tillsammans med en kompis 50% var sen kan ni dela huset mellan varandra. Du kanske inte är tillräckligt rik för att attrahera en kvinna men om du slår ihop din försörjnings förmåga med en polare blir det tillräckligt mycket för att kunna attrahera en kvinna.
Citera
2014-03-13, 18:32
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Ja, detta är sant.. Har dock svårt att se att större delen utav svenska männen går med på det. I synlighet dom "snälla killarna" som är singlar.
Citera
2014-03-13, 18:33
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Se det som att du köper en andel i ett hus. Du kanske inte har råd att köpa hela huset själv men du kan köpa huset tillsammans med en kompis 50% var sen kan ni dela huset mellan varandra. Du kanske inte är tillräckligt rik för att attrahera en kvinna men om du slår ihop din försörjnings förmåga med en polare blir det tillräckligt mycket för att kunna attrahera en kvinna.

Jaha det gäller alltså för fattiglappar, dom kan väl i så fall lika gärna åka till Thailand och hämta hem någon fattig tjej som dom inte behöver dela med andra. Medelinkomstagare som inte lyckas på hemmamarknaden kan säkert hitta någon trofé-fru i Bukarest på Chaboo Club eller liknande ställe. Behöver inte vara Rumänien, Polen och Ukraina fungerar bra det med. Herr Babian påstår sig ju vara Rumän.
Citera
2014-03-13, 18:38
Medlem
Citat:
Det ska tydligen förekomma i Indien och Kina där man aborterar flickor.
Citera
2014-03-13, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MasketPuppeteer
Ja, detta är sant.. Har dock svårt att se att större delen utav svenska männen går med på det. I synlighet dom "snälla killarna" som är singlar.

Jag har en känsla av att det är en ännu lägre andel svenska kvinnor som skulle acceptera det här upplägget.
Citera
2014-03-13, 18:56
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Jag har en känsla av att det är en ännu lägre andel svenska kvinnor som skulle acceptera det här upplägget.
Nej det tror inte jag heller, väldigt få kvinnor oavsett nationalitet tror jag skulle ha det som förstahandsval.
Citera
2014-03-13, 19:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasketPuppeteer

De har inget alternativ om de inte går med på det kan de a) vara incel4life b) köpa sex som är samma sak alltså att flera män betalar en kvinna för en liten del av hennes tid/sex var.
Citera
2014-03-13, 19:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jaha det gäller alltså för fattiglappar, dom kan väl i så fall lika gärna åka till Thailand och hämta hem någon fattig tjej som dom inte behöver dela med andra. Medelinkomstagare som inte lyckas på hemmamarknaden kan säkert hitta någon trofé-fru i Bukarest på Chaboo Club eller liknande ställe. Behöver inte vara Rumänien, Polen och Ukraina fungerar bra det med. Herr Babian påstår sig ju vara Rumän.

Thai tjejen kommer troligen att vara en fd. prostituerad som kommer att lämna dem.

Kvinnor i Östeuropa är inte intresserade av incels det är en myt. De vill ha a) rika män (Polen, Rumänien) b) våldsamma män (Ukraina).
Citera
2014-03-13, 19:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Citat:
Nej det tror inte jag heller, väldigt få kvinnor oavsett nationalitet tror jag skulle ha det som förstahandsval.

Titta på kvinnans val, a) vara singel mamma/barnlös b) vara gift med 1 incel c) vara gift med flera incels och få bra betalt för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in