2018-04-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Som du ser är också kvinnan oattraktiv och har sannolikt också ett lågt värde på köttmarknaden.
Varför väljer männen att dela på just den kvinnan? Tillsammans borde de "ha råd" med en mycket mer attraktiv och åtråvärd kvinna.
Eller är det så att de allihopa "nöjer sig" med arrangemanget eftersom detta är vad de kan få?

Sista skulle jag tro. Polyandry har nästan aldrig skett historiskt.
Citera
2018-04-27, 14:58
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Du verkar bara se män som kassakor.

Ofta så blir man ihop för att man älskar varandra, speciellt om incels blir det, eller vad hände med "personligheten är viktigaste"?

Det är inte nån tävling.

Och anledningen att dem klagar är för att folk tror att de ska få nån form av guldstjärna bara för att de finns.

Själv är jag ensam, och vill gärna ha flickvän, men jag gnäller inte, anledningen till att jag inte ha nån flickvän är för att jag är osocial. Men jag tänker inte sjunka så lågt som att dela med mig bara för att nån tror att jag är en vandrade bankomat.
Citera
2018-04-28, 06:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Som du ser är också kvinnan oattraktiv och har sannolikt också ett lågt värde på köttmarknaden.
Varför väljer männen att dela på just den kvinnan? Tillsammans borde de "ha råd" med en mycket mer attraktiv och åtråvärd kvinna.
Eller är det så att de allihopa "nöjer sig" med arrangemanget eftersom detta är vad de kan få?

1) I det här fallet beror det på att kvinnan är yngre. Många äldre män är villiga att ta en tjockis om hon är 10 år yngre än dem. Det är en old-timer grej.

2) Om de shoppade runt skulle de kunna få betydligt bättre. Jag tror att många äldre män inte är medvetna om sitt värde på marknaden.
Senast redigerad av Babianen 2018-04-28 kl. 07:28.
Citera
2018-04-28, 06:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Sista skulle jag tro. Polyandry har nästan aldrig skett historiskt.

1) Men det beror på att det blir en massa kvinnor över om män börjar dela. Inte på att män behöver en kvinna var.

2) Till exempel om vi kör med 2 män på 1 kvinna blir 50% av kvinnorna över.

3) Realistiskt kan 3 män dela på 1 kvinna IMO då blir 60% av kvinnorna onödiga.
Senast redigerad av Babianen 2018-04-28 kl. 06:58.
Citera
2018-04-28, 07:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Du verkar bara se män som kassakor.

Ofta så blir man ihop för att man älskar varandra, speciellt om incels blir det, eller vad hände med "personligheten är viktigaste"?

Det är inte nån tävling.

Och anledningen att dem klagar är för att folk tror att de ska få nån form av guldstjärna bara för att de finns.

1) Nej jag personligen ser män som kukar. Men de flesta kvinnor ser dem som kassakor.

2) Nope. Om kvinnor älskade män skulle de betala för sina män. Kvinnor blir ihop med män för att få ett bekvämt liv. Vilken man det är spelar ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Själv är jag ensam, och vill gärna ha flickvän, men jag gnäller inte, anledningen till att jag inte ha nån flickvän är för att jag är osocial. Men jag tänker inte sjunka så lågt som att dela med mig bara för att nån tror att jag är en vandrade bankomat.

1) Vad talar du om? Sjunker du lågt om du åker buss istället för att köra bil?

2) Alla kvinnor (i princip) ser män som plånböcker, bejtänter, och clowner.

3) Mitt argument är att män behöver inte betala för en kvinna på heltid om de bara använder henne några timmar om dagen.

4) Till exempel hur många timmar per dag vill män ha sällskap av en kvinna? 1-2 timmar kanske? Säg 20 timmar per vecka.

5) Men män betalar för typ 84 timmar per vecka. Varför betala för 80 timmar när du bara utnyttjar 20?
Citera
2018-04-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men det beror på att det blir en massa kvinnor över om män börjar dela. Inte på att män behöver en kvinna var.

2) Till exempel om vi kör med 2 män på 1 kvinna blir 50% av kvinnorna över.

3) Realistiskt kan 3 män dela på 1 kvinna IMO då blir 60% av kvinnorna onödiga.

Du tänker på fel art kompis.
Citera
2018-04-28, 10:13
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Se det som att du köper en andel i ett hus. Du kanske inte har råd att köpa hela huset själv men du kan köpa huset tillsammans med en kompis 50% var sen kan ni dela huset mellan varandra. Du kanske inte är tillräckligt rik för att attrahera en kvinna men om du slår ihop din försörjnings förmåga med en polare blir det tillräckligt mycket för att kunna attrahera en kvinna.

Då är jag faktiskt hellre utan både hus och kvinna.
Citera
2018-04-28, 14:29
Medlem
Varför inte investera era pengar i dom där nya populära sexdockorna som snart ska komma ut på marknaden?
Sex-bots som även kallas.
Kostar väl nånstans mellan 100-200k, men det kanske är värt det? Dom ska tydligen kunna kommunicera med oss, och även minnas det vi säger till dom.
Det ska även finnas sex-bots för kvinnor också, men mest intresse finns nog hos männen.
En kille jag känner har sagt att han så fort som möjligt ska köpa sig en sexrobot. Han är ganska ensam och så och har tidigare haft problem med tjejer som lämnat honom.
Det lär han nog inte oroa sig för sen i alla fall
Citera
2018-04-28, 16:43
Medlem
Citat:
1) Varför är det inte mycket bättre att hyra en bil per timme än att bil-poola?

2) Det blir billigare och mer praktiskt att dela på 1 kvinna med flera andra män än att betala för 1 kvinna själv.

3) Hur är det en dålig situation att få en kvinna till ett mycket lägre pris?

4) Det är mer förnedrande att bli lurad ekonomiskt och socialt?
Det är inte så dyrt, du behöver inte "hyra" en kvinna 24/7. Tror det är överkomligt gentemot alternativet.

Är man inte polyamorös själv så är det mycket mer förnedrande än att gå till horor, även om båda är förnedrande. Det är bara du som har väldigt speciella fetischer och sexuell syn som gör att du inte klarar av att förstå andra som inte delar dessa känslor.

Som sagt, är man polyamorös så är det en annan sak, men det är absolut inget alternativ för en som inte är det, utan det är då synonymt med att totalt ha gett upp på allt vad kärlek och sex är.
Citera
2018-04-28, 23:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det är inte så dyrt, du behöver inte "hyra" en kvinna 24/7. Tror det är överkomligt gentemot alternativet.

1) Vad betalar en average man för bostad, semester, och kvinnans konsumtion över 10-20 år?

2) Hur mycket tid och energi går åt till relationen?

Citat:
Är man inte polyamorös själv så är det mycket mer förnedrande än att gå till horor, även om båda är förnedrande. Det är bara du som har väldigt speciella fetischer och sexuell syn som gör att du inte klarar av att förstå andra som inte delar dessa känslor.

Vad är det som är förnedrande?

Citat:
Som sagt, är man polyamorös så är det en annan sak, men det är absolut inget alternativ för en som inte är det, utan det är då synonymt med att totalt ha gett upp på allt vad kärlek och sex är.

1) Det har inget med polyamorös att göra. Det är en praktisk lösning för de flesta män.

2) Du ger upp på sex och kärlek genom att få en kvinna och sex? Men du ger inte upp på sex och kärlek genom att vara incel och bli dissad hela tiden?
Citera
2018-04-28, 23:39
Bannlyst
Med mångkulturen kommer också förändringar. Problemet är bara att muslimerna är inte intresserade av detta fräsiga koncept
Citera
2018-04-29, 02:17
Medlem
Citat:
2) Du ger upp på sex och kärlek genom att få en kvinna och sex? Men du ger inte upp på sex och kärlek genom att vara incel och bli dissad hela tiden?
Japp, du börjar fatta. Den frågan är svaret till alla dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in