2014-03-10, 19:19
Medlem
Är det en bra idé att dricka sura drycker samma dag/dagen innan urinprov? Eller är det dåligt för mig?
Snackar om typ cola, apelsinjuice, kaffe osv. För dessa drycker är ju vätskedrivande, men jag läste något om att det kunde vara dåligt för mig.

Jag är kallad på prov utav soc, men i brevet står det inte om det är urin eller blodprov. Jag antar ju att det är urinprov jag ska göra, men tror ni inte det hade fungerat att gå dit och låtsas som att det är blodprov jag skulle ta, och helt enkelt vägra urinprovet? Tänkte isåfall skylla på att jag har en slags fobi när det gäller att visa snoppen/urinera framför andra? Det är ytterst tveksamt att jag kommer vara ren, då jag rökte för 2 veckor sedan sist(aktiiivt) och provet är imorgon. Det står också att stället jag ska till utför båda typerna av tester.

Ännu en grej, om det nu är så att jag är tvungen att pissa så har jag läst att man ska pissa urinet i mitten. Men om det nu är under övervakning och så, vart ska jag pissa det rena urinet? Det jag hr läst är att man ska pissa det första i toaletten, men dom låter väl inte mig gå på toa innan? Ska jag kissa precis innan jag går in på provstället, eller hur går det till? I värsta fall får jag kanske bara pissa ner mina byxor lr något? Gör helst inte detta dock som ni kanske kan förstå : )

Sista frågan också förresten, det är så att jag är på G att få jobb, men har kommit till intervjun PGA soc. Om det nu blir så att jag pissar positivt, tror ni att min socialförmedlare hade sagt detta till arbetsgivaren?
Senast redigerad av trudj 2014-03-10 kl. 19:29.
2014-03-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Tja, kan hända att jag blir tvingad till att pissa. Förpackningen för testdrna ser ut såhär

http://imgur.com/tJEaSCU
http://imgur.com/loBWh3I
http://imgur.com/zxKIjrA
http://imgur.com/8LJEGzu

Jag rökte i söndags eftermiddag för jag visste inte att jag någonsin skulle bli tvungen att pissa, men risken finns nu.

Är dessa kvalitativa prov eller kan man manipulera proven? Tänker om man kan hinka vatten eller doppa i fingret i pisset med lite tvål.

Vad ska jag göra? Jag vet inte om det ens är till mig men jag vill förbereda för det värsta.

Gör så här
för att vara på den säkra sidan, stig upp tidigt, ca 3 timmar innan prov. Börja dricka vatten direkt du vaknar och drick hela tiden i lugn takt i ca 2 timmar. Efter en stund kommer du märka att du pissar konstant och att ditt piss är helt genomskinligt. Se till att du har vitamin B hemma för färgen och ät en del 1 timme innan provet. Men OBS! Inte för mycket då färgen på pisset blir grönaktig om man ätit för mycket av B-vitaminen. Om du vill vara helt på den säkra sidan TS så köper du kreatintillskott också. Förhoppningsvis så väljer dom inte att kolla kreatinhalten i provet då det måste användas en separat sticka som kostar en hel del. Om du kommer dit i tid utan att verka nojig och med gult urin så lär dom dock inte ens misstänka dig för att fejka provet.
2014-03-10, 20:05
Medlem
RullaDens avatar
Tack för svar, tror det är lugnt för det är farsan som hade test hemma och jag blev nojjig att de var ämnade för mig. Han har dock inte nämnt det än men jag försöker dricka så mycket som möjligt.
2014-03-11, 16:36
Medlem
eellens avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så testar att fråga direkt här.

I lördags (8/3) tog jag 2mg xanor depot och i söndags (9/3) tog jag 4mg xanor depot + 8mg iktorivil, nu undrar jag om jag kan lämna urinprov 21/3 och om xanoren och iktorivilen har gått ur till dess? Eller skall jag vänta längre? Måste nämligen vara ren på detta urinprov för det är en beroendemottagning som vill att jag skall lämna det..

Kan tillägga att jag inte ätit benso sen i november innan detta
2014-03-12, 13:25
Medlem
LagoonCompanys avatar
Var på hälsokontroll/drogtest igår och de skickade pissprovet direkt till Karolinska för analys. Dvs inga stickor användes vilket jag hade hoppats på. Jag vet att jag kommer pissa positivt på benso (har recept), dock har jag ätit pyrazolam vid sidan om. Kan de ens se pyran vid analys om de inte vet vad de ska leta efter (jag har hört olika här)?

Omvandlas pyran till något narkotikaklassat när den hamnar i kroppen, typ diazepam/oxazepam osv?
Senast redigerad av LagoonCompany 2014-03-12 kl. 14:13. Anledning: tillägg
2014-03-13, 05:25
Medlem
soda13s avatar
Ska själv på hälsokontroll/drogtest imorgon inför nyanställning.
Har gjort det en gång tidigare men av vad jag minns så fick jag gå in i ett rum alldeles själv utan övervakning.
Var det så för dig med?
2014-03-13, 07:34
Medlem
sunseniuess avatar
Hallå!

Går och lämnar piss hos vårdcentralen (thc) och undrar hur dom meddelar än ifall man skulle visa positivt. Någon som vet?
2014-03-13, 12:28
Medlem
LagoonCompanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soda13
Ska själv på hälsokontroll/drogtest imorgon inför nyanställning.
Har gjort det en gång tidigare men av vad jag minns så fick jag gå in i ett rum alldeles själv utan övervakning.
Var det så för dig med?
Yes. Hade jag velat fuska så skulle det inte varit några större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av sunseniues
Hallå!

Går och lämnar piss hos vårdcentralen (thc) och undrar hur dom meddelar än ifall man skulle visa positivt. Någon som vet?
Jag VET inte, men kärringen som testade mig sa att de har tystnadsplikt, sekretess, yada yada.... Kontentan var att de inte fick säga ett skit till någon annan utom mig.
Senast redigerad av LagoonCompany 2014-03-13 kl. 12:30.
2014-03-13, 14:18
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Jag VET inte, men kärringen som testade mig sa att de har tystnadsplikt, sekretess, yada yada.... Kontentan var att de inte fick säga ett skit till någon annan utom mig.

Ja det har du rätt i, men det jag egentligen undrade var hur dom meddelar mig det att dom har hittat spår och hur lång tid det tar innan dom gör detta isåfall. Någon aning?
2014-03-13, 15:39
Medlem
LagoonCompanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunseniues
Ja det har du rätt i, men det jag egentligen undrade var hur dom meddelar mig det att dom har hittat spår och hur lång tid det tar innan dom gör detta isåfall. Någon aning?
Till mig sa de att en doktor skulle ringa inom 3-4 dagar om det var "något problem". Det tolkar jag som att man är positiv på något.

Har dock inte hört något ännu så peppar peppar ta i trä - man kanske slinker igenom screeningen.
2014-03-13, 16:14
Medlem
Hej!

Jag åkte dit på en drograttfylla, hade thc i blodet.
Det är i alla fall så att nu håller jag på drogtestas för att få tillbaka körkortstillståndet, pissar och lämnar blodprov.
Igår fick jag stilnoct utskriven eftersom jag har svår insomningsproblem. Vet att stilnoct är narkotikaklassad så jag ringde till vårdcentralen idag och fråga vad dom sa.
Enligt dom får jag absolut inte ta denna medecin eftersom den ger utslag direkt på proven. Stämmer verkligen detta? Att jag inte ens ska få ta min medecin som jag har recept på utan att det ska gå åt helvete?
Förklarade för dom att det är ju sjukt att jag inte ens ska få ta min medecin som jag har recept på. Dom sa bara att det är så och att dom kunde hjälpa mig med att få en annan sömntablett och skrev ut atarax istället..
Hoppas att nån vet är om det verkligen är så eller om jag kan ta min medecin o ändå vara lugn.
Har förövrigt skrivit till transportstyrelsen för att se vad dom säger om saken.

Mvh
2014-03-13, 16:27
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagoonCompany
Till mig sa de att en doktor skulle ringa inom 3-4 dagar om det var "något problem". Det tolkar jag som att man är positiv på något.

Har dock inte hört något ännu så peppar peppar ta i trä - man kanske slinker igenom screeningen.

Okey, nej jag oroar mig säkert bara i onödan! Dom brukar ringa en vecka eller två in i månaden och nu har dom inte ringt än! Håller tummarna för oss båda!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in