2014-03-13, 15:53
Bannlyst
Efter 5 dagars rökande i Amsterdam tog jag och min flickvän nattåg till Köpenhamn. Sen gick vi till Christiania och köpte en färdigrullad. Efter att vi har rökt halva börjar jag känna att det nog är bra för min del. Men min flickvän tyckte att det var slöseri att slänga spliffen så vi tvingade oss i hela.

Haschet måste vart sjukt potent då vi hade rökt stora mångder i Amsterdam. Jag har aldrig vart så stenad.

Sen tog vi tåget till Helsingborg och här kände jag mig ganska obekväm. Ett gäng med amerikanska college-studenter satt och fnissade åt oss och pratade om oss. Jag satt och glodde ut genom fönstret hela resan för att undvika ögonkontakt.
Citera
2014-03-13, 17:21
Medlem
Måste svara Bahamas förra vinter, vi entrade denna ö med kryssningsfartyget kl 8 på morgonen. Kompisen och jag hade planen klar för oss varpå vi hoppade in i taxin kl 08,30 på morgonen.

Vi bad taxi chauffören köra oss till den strand där det var minst turister och mest röka, föga förvånanade möttes vi av tre små kids varav två av dom hade tårar tatuerade kring ögonen. Vi satte oss i varsin solstol, fick varsin flaska rom och några upphackade kokosnötter, beställde två feta "Bob Marley" av kidsen och resten är histora!
Citera
2014-03-13, 17:27
Medlem
Va på Rafting å va stenad haha. rekomenderas inte!
Citera
2014-03-13, 17:59
Medlem
kastanjekrigets avatar
hade varit på en favelafest i rio och fick för mig att jag skulle klättra upp för ett berg. på vägen upp hörde jag några män som pratade på ett bekant språk och orädd som jag är gick jag ikapp dem. det visade sig vara några norskar som var fulla som svin och när vi kom upp på berget tog de fram lite röka. problemet var bara att det inte hade något papper så vi försökte tända på i alla möjliga saker vilket gick åt helvete. Just som vi hade givit upp hoppet sprang jag omkring lite på berget och hittade 2 skumma brassar som gav mig lite papper. Kl halv 9 på morgonen stapplade jag ner i mina ballerinaskor och vandrade genom favelan tills jag kom till en mototaxi och kunde ta mig hem.
Citera
2014-03-13, 18:07
Medlem
När jag skulle ta kort hos polisen för att få ett nytt pass...
Citera
2014-03-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Hemma hos ett ex överkristna familj, dom skulle inte ha kommit hem så man passade på..

Haha, har varit i samma sits som dig min vän. Det sög. Satt och åt middag med dem.
Citera
2014-03-13, 19:45
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wombAwpmbA
Efter 5 dagars rökande i Amsterdam tog jag och min flickvän nattåg till Köpenhamn. Sen gick vi till Christiania och köpte en färdigrullad. Efter att vi har rökt halva börjar jag känna att det nog är bra för min del. Men min flickvän tyckte att det var slöseri att slänga spliffen så vi tvingade oss i hela.

Haschet måste vart sjukt potent då vi hade rökt stora mångder i Amsterdam. Jag har aldrig vart så stenad.

Sen tog vi tåget till Helsingborg och här kände jag mig ganska obekväm. Ett gäng med amerikanska college-studenter satt och fnissade åt oss och pratade om oss. Jag satt och glodde ut genom fönstret hela resan för att undvika ögonkontakt.

amsterdam, christiania och en tågvagn. konstiga ställen.......
Citera
2014-03-13, 20:35
Medlem
Tinywalruss avatar
Kul tråd, delar gärna med mig lite konstiga platser jag varit på!

Vattentorn - Säger sig självt, jag och min kära vän var uppe i ett gammalt vattentorn med utsikt över hela staden. Vi satt i flera timmar och spelade schack, lyssnade på episkt musik och pratade strunt.

Arena - Jag och min kompis gillar "urban exploration" i detta fall slutade med att vi tog oss ann att klättra upp på en stor arena. Enormt tak där man kunde ligga och kolla på molnen å bjäsa på.

Polis station - Detta var det värsta jag gjort. Jag och min vän hade planerat att ta varsin feting och njuta av sommaren dock visade det sig att min kära vän X skulle hämta ut sitt pass och jag hade redan innan tagit mig en holk. X hämtade upp mig och vi var på väg till stationen, stationen var på väg att stänga så vi kunde inte vänta. Jag vägrade först att gå in men efter en del velande följde jag till sist med in.
Vi gled in och satte oss ner. Det första jag gör är att sno åt mig den första bästa tidningen jag kunde se och i detta fall var det någon uråldrig damtidning. Jag försökte bara stirra ner i tidningen för att inte se suspekt ut med tanke på att det kryllade med poliser vart jag än tittade. Förstå nojan man kan få i vanliga fall, men att sitta i "the hornets nest" medans man knappt vet vad som är upp eller ner på en tidning! Sneglar till sist upp och X är spårlöst borta! Jag försöker verkligen koncentrera mig men jag var långt nere på gräsets gröna ängar. Jag reser mig upp lite försiktigt och gör ett språng mot toaletten som låg precis intill. Efter jag försökt samlat lite krafter och sköljt ansiktet så tänkte jag bara gå ut därifrån i tanke på att jag skulle bli haffad. När jag öppnar så står X och väntar på mig. Hade spenderat lite för lång tid inne på toaletten. Men vi tog oss i alla fall ut helskinnade och vi fick oss ett gott skratt därifrån.
Citera
2014-03-13, 21:02
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Alla har väl vart stenade i kollektivtåg. Men jag och mina polare satt i STHLMs pendeltåg i de gamla tågen som har som ett litet nästan inhägnat rum på ändarna av tåget med 8 säten, vi satt där inne kl 00:30 på en Torsdag och rökte bong. En polare som var med oss då jobbar på SL med just pendeltåg och han visste exakt vad kamerorna fanns, så vi dodgade kamerorna med bongen. Roligaste var när en äldre dam i 80års åldern frågade vad vi höll på med och jag svarade "Vetenskapligt experiment".
Citera
2014-03-13, 21:45
Medlem
Gingers avatar
Glasögon butik
Citera
2014-03-13, 22:07
Medlem
Hockeyrink. Spelade korpenhockey med jobbet och det gick väl sådär. Gled stundtals runt med en skön feeling för att sedan bli nojig över att isen skulle gå sönder.
Citera
2014-03-14, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Hockeyrink. Spelade korpenhockey med jobbet och det gick väl sådär. Gled stundtals runt med en skön feeling för att sedan bli nojig över att isen skulle gå sönder.

Hahahaha, U made my day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in