2014-03-13, 11:03
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Piloten hade väl kontakt med tornet bara minuter innan planet försvann, då verkade tydligen allt ok , han sa typ " yes I understand ,rodger that" enligt aftonbladet i alal fall.

Ja, de blev överlämnade till Ho-Chi-Minh Center och sedan blev det tyst.
Citera
2014-03-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManTheStan
Elementärt min käre Watson, vid medvetandeförlust borde planet ha fortsatt tills bränslet tog slut. Enligt vad som sagts tidigare i tråden hade planet bränsle för ca ytterligare 6 timmar. Om planet däremot bara fortsatt 4 timmar, vad säger det? Självklart kan inget helt uteslutas innan vi har planet, och självklart behöver matten ses över, men stämmer de data jag baserar mina spekulationer på, blir medvetslöshetsscenariot rejält mindre sannolikt, inte sant?

Vad är det som säger att planet inte krashat efter 4tim? , det skulle vara intressant att veta senaste höjd informationen från motorerna.

Men allt detta verkar ju vara oväsentligt nu när uppgifterna om att planet ska ha flugit i ytterligare 4 tim har dementerats.
Citera
2014-03-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratpaws
Vad är det som säger att planet inte krashat efter 4tim? , det skulle vara intressant att veta senaste höjd informationen från motorerna.

Men allt detta verkar ju vara oväsentligt nu när uppgifterna om att planet ska ha flugit i ytterligare 4 tim har dementerats.

Alltså det går inte lit på någonting , amerikanska terorutredare verkar utreda ifrån teorin att planet ska ha tagits ner någonstans och ska användas i ett senare tillfälle , men Malaysia dementerar det ju , vet i fasen om det går lita på någon alls i nuläget.
Citera
2014-03-13, 11:10
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratpaws

Jag tror inte att motorerna kan ge en sådan info utan infon från motorerna handlar
nog mera om bränsleförbrukning, "gaspådrag", allmän status/prestanda osv.

Citat:
Alltså det går inte lit på någonting , amerikanska terorutredare verkar utreda ifrån teorin att planet ska ha tagits ner någonstans och ska användas i ett senare tillfälle , men Malaysia dementerar det ju , vet i fasen om det går lita på någon alls i nuläget.

Njae de dementerar att det finns någon info som bevisar att det har flugit i minst 4 timmar.
Det innebär ju inte att de dementerar att planet fortsatt att fluga eftersom det inte
är någon som vet det (i alla fall inte officiellt).

Att det är nedtagit någonstans är en teoretisk möjlighet men det finns kanske inte så
många ställen som du kan gömma en B777 på, i synnerhet inte om du tänkt använda den igen.

Det är inte bara en tillräckligt lång landningsbana som behövs utan det krävs ju också
en hangar som är tillräckligt stor för att rymma en B777 (för att den inte ska synas
på satellitbilder t.ex.), det krävs möjlighet att tanka planet (c:a 170'000L behövs för full tank).
Det måste även vara någonstans där det inte finns radartäckning...
Senast redigerad av BleAivano 2014-03-13 kl. 11:21.
Citera
2014-03-13, 11:20
Medlem
En tanke som fastnat hos mig som följer händelserna i andra hand via presskonferenser, media och flashback är; uttalar sig inte Vietnamesiska myndigheter väldigt lite sett till hur inblandade de är? Malaysia är ju huvudrollsinnehavare då planet lyfte från landet och hade den sista kontakten med planet. Och är de som sköter majoriteten av kommunikationen. Kina kommer på andra plats i och med att majoriteten av passagerarna var därifrån och uttalar sig med jämna mellanrum.
USA har ju kopplingen att vissa på planet arbetade med/för de och även de uttalar sig med jämna mellanrum.
Men planet var ju trots allt bara minuter från att tränga in i Vietnamesiskt luftrum, kursen gick rakt mot Vietnam. Det fanns flygtrafik på väg från Vietnam söderut mot Malaysia och Indonesien. Trots det har jag knappt sett ett enda uttalande överhuvudtaget?
Citera
2014-03-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Jag tror inte att motorerna kan ge en sådan info utan infon från motorerna handlar
nog mera om bränsleförbrukning, "gaspådrag", allmän status/prestanda osv.

Läste att höjd och fart också skickades från motorerna

Vad är det hetaste tipset nu då ? Oljeriggskillen som hade sett ett brinnande plan har det kollats upp eller var de bara en kille som vill ha uppmärksamhet?

Edit.

"As part of its maintenance agreements, Malaysia Airlines transmits its engine data live to Rolls-Royce for analysis. The system compiles data from inside the 777's two Trent 800 engines and transmits snapshots of performance, as well as the altitude and speed of the jet."
Senast redigerad av Ratpaws 2014-03-13 kl. 11:31.
Citera
2014-03-13, 11:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Så från kinesiskt håll schabblas det med satellitbilder
Från amerikanskt håll schabblas det med konspirationsteorier

Vore mkt intressant att veta vad man baserade sina uppgifter om att planet flög 4 timmar till på
Citera
2014-03-13, 11:25
Medlem
Nu säger kinerserna att dom publicerade satellit bilderna av misstag , jo tjena.
Citera
2014-03-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Vore mkt intressant att veta vad man baserade sina uppgifter om att planet flög 4 timmar till på

Det verkar va amerikanerna som kikat på det där .
Citera
2014-03-13, 11:29
Medlem
Jag fick för mig att det stod i någon tidning att anhöriga hade försökt nå personer på planet då det var känt att det försvunnit från radarn. Signalen hade gått fram men ingen hade svarat. Var detta bara bullshit eller finns det någon ny info om det?
Citera
2014-03-13, 11:30
Medlem
Citat:
Undrar vad dom såg på satellitbilderna egentligen , Vad kan ha varit så där stort mitt ute på havet? märkligt.

Vrakdelar efter ett havererat UFO?
Citera
2014-03-13, 11:32
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Problemet är att eftersom vi har så oerhört lite information så blir varje litet uns av infomation uppförstorat något enormt.
Vid varje PC så kommer vi alltid tillbaka till status quo, ingen vet något mer än vad man visste ett dygn efter olyckan vilket är minst sagt makabert.

Tycker själv det börjar bli svårt att förhålla sig rationellt till det här, som tur är så finns det proffs som jobbar med fallet som säkert är bättre på att bevara ett rationellt förhållningssätt (NTSB etc)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in